Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция Административно - правно и информационно обслужване
Адрес: обл. Бургас, общ. Айтос, гр. Айтос,
Код за междуселищно избиране: 0558
Телефон за връзка: 0558/23450
Адрес на електронна поща: obshtina@aytos.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работно време от 08.30 до 17.00 часа. обедна почивка от 12.00 до 12.30 часа.
1. Подаване на заявлениеПроверка (преглед) на полъненото искане и приложените документи:
- Заявление по образец;
- Документ за самоличност и/или нотариално заверено пълномощно. /*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението/;
- Документ за собственост - нотариален акт, договор за учредено право на строеж в чужд имот или документ за право да се строи в чужд имот по силата на специален закон или друг документ;
- Пълномощно (при необходимост);
- Окончателен доклад на лицето, упражняващо строителен надзор - за строежи от четвърта категория;
- Разрешение за строеж (Акт за узаконяване);
- Протоколо за определяне на строителна линия и ниво, с резултатите от проверките на достигнатите контролни нива - акт образец №2 и 2а;
- Констативен акт за установяване на съответствието на строежа с издадените строителни книжа и затова че подробният устройствен план е приложен по отношение на застрояването - акт образец 3;
- Акт образец №14 за приемане на конструкцията;
- Констативен акт по чл. 176, ал. 1 от ЗУТ за установяване на годността за приемане на строеж, с приложени към него протоколи за успешно проведени единични изпитания на машини и съоръжение - акт образец №15 и приложенията към него;
- Удостоверение, че е предствена необходимата документация, съгласно изискванията на чл. 54а, ал. 2 и 3 и § 4, ал. 1, т. 4 от ПЗР на ЗКИР: - За териториите одобрена кадастралана карта - от Службата по геодезия, картографияи кадастър; За всички останали - от Община Айтос;
- Технически паспорт на сторежа, придружен с енергиен сертификат;
- Договор с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура;
- Декларации и сертификати на вложените по врем на строителството материали и продкти;
- Сертификат за контрол с протоколи за контрол на импеданс на контур "Фаза защитен проводник" и други протоколи от органи за контрол от вид С;
- Становища за въвеждане в експлоатация на обекти за обществено обслужващи дейности от РЗИ и РС ПБЗН;
- Квитанция за платена такса.
2. Регистрация и изготвянеРегистрация на искането и предоставяне на клиента на входящ номер.
Пренасочване на преписката към служители на Дирекция "ТСУ" и Гл. архитект за резолюция.
Извършване на проверка на документация - строителни книжа и на място на строежа;
Изготвяне на удостоверение за въвеждане в експлоатация при съответствие с норамтивната уредба;
Подписване на изготвено удостоверение за въвеждане в експлоатация по обекти от IV и V категория.
3. ПолучаванеУдостоверение за въвеждане в експлоатация се предава на заявителя срещу подпис по избран от заявителя начин.
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 300 лв.За строежи IV категория:
- 300 /триста/ лева на удостоверение.
За строежи V категория:
- 150 /сто и петдесет/ лева на удостоверение.
Освобождават се от такси за технически услуги държавните и общински органи, организациите на бюджетна издръжка и Българският Червен кръст.
При неспазване на сроковете размерът на цената на услугата се намалява с едно на сто на ден, считано от дена на забавянето, но не повече от 30 на сто от пълния й размер.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
По електронен път