Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административни, финансови и правни дейности"
Адрес: обл. Хасково, общ. Хасково, гр. Хасково, ул. Добруджа № 14, п.к. 6300
Код за междуселищно избиране: 038
Телефон за връзка: (038)601618
Адрес на електронна поща: delovodstvo@riosv-hs.org
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:30, Осем часов работен ден при пет дневна работна седмица. Обедна почивка от 12:00 часа до 13:00 часа. Обслужването на потребители на административни услуги в "Центъра за административно обслужване" се извършва без прекъсване на обявеното работно време. В случаите, когато има потребители на административни услуги в края на обявеното работно време, работата на центъра продължава до приключване на тяхното обслужване, но не повече от два астрономически часа след обявеното работно време.
Подаване на уведомление Всяко лице, което е организирало билкозаготвителен пункт и/или склад за билки, до започване на дейността му, е длъжно да уведоми съответната регионална инспекция по околната среда и водите чрез уведомление по образец съгласно приложение № 1 от Наредба № 5 от 19.07.2004 г. за изискванията, на които трябва да отговарят билкозаготвителните пунктове и складовете за билки. Към уведомлението се прилагат следните документи:
1. копие от акта за собственост, от договора за наем или друг документ, от който произтича правото да се ползва обектът, в който е организиран билкозаготвителният пункт и/или складът за билки.
2. копие от документа, с който билкозаготвителят е възложил управлението, организацията и контрола на билкозаготвителния пункт и/или склада за билки на лице, изпълняващо функциите на отговорник.
При всяка промяна на данните, съдържащи се в уведомлението или приложените към него документи, както и при прекратяване на дейността, лицето, организирало пункта/склада, уведомява съответната регионална инспекция по околната среда и водите в 14-дневен срок от възникване на промените чрез подаване на заявление за промяна в данните и ново уведомление.
Всеки билкозаготвителен пункт и/или склад за билки има отговорник, който осъществява управление, организация и контрол на дейността му.
Лицата, организирали билкозаготвителен пункт и/или склад за билки водят:
- книга за изкупените, реализираните и наличните количества билки, регистрирана в съответната регионална инспекция по околната среда и водите;
- книга за проведените инструктажи в билкозаготвителния пункт или склад.
Посочената документация се съхранява най-малко една година от датата на съставяне и се предоставя на контролните органи при поискване. Книгата за изкупените, реализираните и наличните количества билки се води по образец съгласно приложение № 4 от Наредба № 5 от 19.07.2004 г. за изискванията, на които трябва да отговарят билкозаготвителните пунктове и складовете за билки и е необходимо да бъде регистрирана в съответната териториална Регионална инспекция по околната среда и водите. Книгата физически се представя в РИОСВ при регистрация, като същата се връща прошнурована и регистрирана. За регистриране на книгата се заплаща 10 лв. съгласно чл.26 от Тарифата за таксите, които се събират в системата на Министерството на околната среда и водите.
Закон за лечебните растения
Наредба № 5 от 19.07.2004 г. за изискванията, на които трябва да отговарят билкозаготвителните пунктове и складовете за билки