Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Административно обслужване,материално-техническо обезпечаване и отбранително-мобилизационна подготовка"
Адрес: обл. Габрово, общ. Габрово, гр. Габрово, гр. Габрово, пл. Възраждане 3, п.к. 5300
Код за междуселищно избиране: 066
Телефон за връзка: 066/818 400
Адрес на електронна поща: signalAO@gabrovo.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:15, Отдел АО, МТО и ОМП е с работно време от 8.30 ч. до 17.15 ч. и обедна почивка от 12.15 до 13.00 ч.
ЦАО работят с потребители от 8.30 ч до 17.15 ч. без прекъсване.
заявяване на услугаНеобходими документи:
1. в заявление-декларацията се декларират най-малко:
а) наименованието на лицето, както и името на местата за настаняване – стаи за гости, апартаменти за гости (с изписване с български и с латински букви), и адрес; телефон/факс и адрес на електронна поща, ако разполага с такива; в противен случай се изписват имената на упълномощеното лице и неговите телефон/факс и адрес на електронна поща;
б) че лицето има право да извършва дейност в обекта, в случай че това лице е различно от собственика на обекта, като се посочват индивидуализиращи данни за документа за ползване в зависимост от вида му, а ако същият подлежи на вписване, се посочват акт, том и година и службата по вписванията, в която е вписан;
2. към заявление-декларацията се прилагат:
а) копие от документа за ползване на обекта, ако не е собствен и не подлежи на вписване;
б) изрично пълномощно, когато заявление-декларацията се подава от пълномощник.
в) документ за платена такса.
Начини на получаване на резултата от услугата
Лично от звеното за административно обслужване
Чрез лицензиран пощенски оператор на aдрес:...................................., като декларирам, че пощенските разходи са за моя сметка, платими при получаването на акта за вътрешни пощенски пратки, и съм съгласен документите да бъдат пренасяни от оператора за служебни цели.
Индивидуалният административен акт да бъде изпратен:
-като вътрешна препоръчана пощенска пратка.
-като вътрешна куриерска пратка;
-като международна препоръчана пощенска пратка.
По електронен път на електронна поща……………………………………………………..……..
Чрез Системата за сигурно електронно връчване /в профил, регистриран в Информационната система за сигурно електронно връчване като модул на Портала на електронното управление по смисъла на Закона за електронното управление/.
Ниво на осигуреност на средствата за електронна идентификация за заявяване на електронни административни услуги
Ниво на осигуреност: високо
Средство за идентификация: КЕП
Тарифа за таксите, които се събират по Закона за туризма, приета с ПМС 118 от 2021 г.
Наредба за изискванията към категоризираните места за настаняване и заведения за хранене и развлечения, за реда за определяне на категория, както и за условията и реда за регистриране на стаи за гости и апартаменти за гости
За услугата се заплаща таксаЗа регистрация и вписване в Националния туристически регистър (НТР) на места за настаняване клас В - стаи за гости и апартаменти за гости, се събира такса 20 лв./10,23 euro на легло.
За вписване на промени в НТР на стаи за гости и апартаменти за гости, когато промяната води до издаване на нов (актуализиран) документ (удостоверение), се събира такса 50 лв./25,56euro
За вписване на промени в НТР на стаи за гости и апартаменти за гости, когато промяната не води до издаване на нов (актуализиран) документ
(удостоверение), се събира такса 20 лв. /10,23euro
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път