Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Административно обслужване и секретариат
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Средец, София 1000, бул. „Княз Дондуков“ 2а, партер - „Запад“, п.к. 1000
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)9217760, (02)9217588, (02)9217589, Обажданията към обявените телефони се таксуват, съгласно абонаментния план или приложимата тарифа за предплатени услуги на абоната.
Адрес на електронна поща: priemna@mon.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Осигурен е непрекъсваем режим на работа с потребителите в рамките на обявеното за звеното работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
ЗаявителЗаявление може да се подава от следния кръг правни субекти:
1. Търговски дружества, кооперации, дружества по законодателството на държава членка, които представят:
Единен идентификационен номер или код по регистър Булстат.
2. Юридически лица с нестопанска цел, които представят:
Единен идентификационен номер или код по регистър Булстат.
Необходими документи
- Заявление по образец (може да бъде изтеглено от интернет страницата на МОН www.mon.bg и интернет страницата на Интегрираната информационна система на държавната администрация http://iisda.government.bg/, от Портала за електронни услуги https://egov.bg/wps/portal/egov/nachalo, както и да бъде получено на място в Центъра за административно обслужване на министерството), коректно попълнено с точно вписани данни.
- Проект на договор за обучение;
- Информация за директора и за учителския състав;
- Документи за директора – копие от документ за завършено образование и придобита специалност и присъдена професионална квалификация „учител”, издаден преди 01.01.2012 г.; свидетелство за съдимост (само за лице, което не е български гражданин), медицинско удостоверение за липса на заболявания, застрашаващи живота и здравето на децата и учениците; копие от трудова книжка или друг документ, удостоверяващ учителски стаж в съответствие с чл. 213, ал. 2 от ЗПУО;
- Документи за осигурена материална база по чл. 23 от Наредба № 9/19.08.2016 г., изм. и доп. в ДВ, бр. 78 от 29.09.2017 г.;
- Договор, сключен с медицински специалист за извършване на медицински услуги;
- Документ за платена държаввна такса по Тарифата за таксите, които се събират в системата на предучилищното и училищното образование;
- Документ за предплащане на цената за пощенската услуга (в случай, че потребителят е заявил получаване на документите в чужбина с международна препоръчана пощенска пратка или с международна куриерска услуга).
- ! Необходимите данни, свързани със съдимостта на директора (за българските граждани) се установяват служебно.
- Документите и данните, необходими на потребителя на административна услуга, които са вече създадени, събрани или изменени от друг административен орган не се прилагат, като същите се осигуряват по служебен път.
Процедура по предоставяне на административната услугаЗаявленията за вписване в регистъра на институциите се внасят целогодишно, като внесените до 31 януари на календарната година се разглеждат за предстоящата учебна година, освен ако не е поискано разглеждането им за по-късна учебна година.
Заявлението за извършване на услугата се подава писмено.
- Начини на заявяване на услугата:
Заявителят подава необходимите документи:
Заявленията и приложените към тях документи за вписване или промени в Регистъра на институциите в системата на предучилищното и училищното образование на частни детски градини и частни училища се разглеждат от експертна комисия, определена със заповед на министъра на образованието и науката.
При представяне на всички документи се дава положително експертно становище и се предлага на министъра на образованието и науката да издаде заповед, с която разрешава вписване или промени в Регистъра на институциите в системата на предучилищното и училищното образование на частната детска градина или частното училище.
Институцията и/или промените в нея се вписват в Регистъра на институциите в системата на предучилищното и училищното образование и се издава удостоверение за вписване.
При констатиране на несъответствия с нормативните изисквания на документите кандидатът писмено се уведомява да отстрани несъответствията в 15-дневен срок.
При неотстраняване на несъответствията или неотстраняването им в срок се прави отказ.
!Отказът се съобщава писмено на кандидата и може да се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
Заповедите и удостоверенията за вписване и промени се получават от кандидата:
- Лично или чрез упълномощено от него лице срещу подпис в Центъра за административно обслужване на министерството срещу документ за внесена такса съгласно Тарифата за таксите, които се събират в системата на предучилищното и училищното образование;
- По пощата чрез лицензиран пощенски оператор, като вътрешна куриерска пратка – при изрично изразено желание на лицето за получаване на документите по пощата и заплащане на пощенските разходи за негова сметка, отразено в заявлението. Заплащането на пощенските разходи се извършва при получаване на документите;
- По пощата с международна препоръчана пощенска пратка с известие за доставяне – при изрично изразено желание на лицето за получаване на документите с международна препоръчана пощенска пратка и предплащане на цената за пощенската услуга, отразено в заявлението;
- По пощата с международна куриерска услуга – при изрично изразено желание на лицето за получаване на документите с международна куриерска услуга и предплащане на цената за куриерската услуга, отразено в заявлението;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване: https://edelivery.egov.bg/;
- На посочен от заявителя електронен адрес.
Предплащането на цената за международна пощенска или международна куриерска услуга (съгласно заявеното желание на заявителя) се извършва съгласно публикуваните ценоразписи на интернет страницата на МОН в рубрика „Административни услуги и образци на заявления“, секция „Административно обслужване“, секция „Административни услуги и образци на заявления“.
Предплащането на цената на пощенската услуга може да се извърши:
- На ПОС терминално устройство в Центъра за административно обслужване на МОН;
- По банков път по банковата сметка на министерството:
БНБ - Централно управление, пл. „Батенберг” № 1
IBAN BG50BNBG96613000149101 BIC BNBGBGSD
Заявителят представя документа за платена цена на международната пощенска/куриерска услуга, като в основанието за плащане се изписва:
- при международна препоръчана пощенска пратка – текст „предплащане на цена за пощенска услуга с международна препоръчана пощенска пратка“;
- при международна куриерска услуга – текст „предплащане на цена за международна куриерска услуга“;
- имената на получателя на документите;
- имената на титуляра на документите.
!При заявено желание за получаване на документи с международна препоръчана пощенска пратка/международна куриерска услуга е необходимо адресът на получателя, който се посочва в заявлението, да се изпише с латински букви и арабски цифри.
Информация за предоставяне на административната услуга по електронен пътАдминистративната услуга е от ниво 4 – Извършване на услуги от ниво 3, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
Интернет адрес, на който се намира формуляра за нейното заявяване:
- Портала за електронни услуги: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/ministerstva/u slugi?supplierId=81
Административната услуга е първична.
Средство за електронна идентификация – Квалифициран електронен подпис.
Ниво на осигуреност – високо.
Начини за подаване на предложение, похвали, жалби и сигнали във връзка с административната услугаНаименование:
Начини за подаване на предложение, похвали, жалби и сигнали във връзка с режима:
Описание:
Сигнали, предложения, похвали и жалби се подават чрез Центъра за административно обслужване на МОН:
- по пощата, на адрес: бул. „Княз Александър Дондуков“ № 2А;
- на място в ЦАО, фоайе-партер „Запад” всеки работен ден от 9:00 до 17:30 часа без прекъсване
- електронна поща: priemna@mon.bg.
! Телефон за връзка – 02/9217 760
02/9217 588
02/9217 589
Електронен адрес за предложения във връзка с облекчаване на режима:
За услугата се заплаща такса Услугата се заплаща, съгласно Тарифата за таксите, които се събират в системата на предучилищното и училищното образование, както следва:
1. За разглеждане на заявление и оценка за съответствие с нормативно установените изисквания за издаване на разрешение за вписване на частна детска градина или на промяна в частна детска градина се събира такса 210 лв.
2. За разглеждане на заявление и оценка за съответствие с нормативно установените изисквания за издаване на разрешение за вписване на частно училище или на промяна в частно училище се събира такса, както следва:
· за начално училище, основно училище, гимназия, профилирана гимназия и средно училище - 365 лв.;
· за професионална гимназия, обединено училище, спортно училище, училище по културата и училище по изкуствата - 530 лв.
3. За издаване на удостоверение за вписване на частна детска градина или на частно училище или за вписване на промяна на частна детска градина или на частно училище се събира такса 70 лв.
Заплащането се извършва:
БНБ - Централно управление, пл. „Батенберг” № 1
IBAN BG50BNBG96613000149101
BIC BNBGBGSD
- През Портала за електронни плащания на Република България
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път