Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Шумен, общ. Шумен, гр. Шумен,
Код за междуселищно избиране: 054
Телефон за връзка: 054 800 203 (таксува се като обаждане към фиксирана мрежа по тарифата на съответния оператор), 0898271032 (таксува се като обаждане към мобилна мрежа по тарифата на съответния оператор)
Адрес на електронна поща: rzi-shumen@mh.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работно време на ЦАО от 8.30 до 17.00 часа без прекъсване, в сградата на РЗИ-Шумен, ет.1, стая 3
Процедура по предоставяне на административната услугаЗаявител на услугата:
• Физическо лице, в т.ч. упълномощен негов представител;
• Юридическо лица, в т.ч. упълномощен негов представител.
Необходими документи:
• Заявление по образец (Бланка № АУ-1870-2025);
• Виза за проектиране от съответната община;
• Проекти по части (Архитектурна, ВиК, Електотехническа, Технологична и ОВ);
• Разрешителни писма от В и К, Електроразпределение и др.;
• Друга допълнителна информация, с цел преценка на здравния риск;
• Документ за платена такса.
Резултат от процедурата:
Издаване на здравно заключение за съгласуване на инвестиционен проект
Вътрешен ход на процедурата:
Документите се подават в Център за административно обслужване (ЦАО) по един от начините описани в т. VI. Всички подадени заявления се завеждат в автоматизираната информационна система за документооборот от служителите на ЦАО.
От ЦАО заявлението се предава на Директора на РЗИ, който го резолира до директора на Дирекция ОЗ. Следва резолюция до началник отдел ДЗК и последваща до изпълнител. Документите се разглеждат на Експертен съвет по здравно-техническа експертиза за съответствие със здравните изисквания. При непълнота на изискуемите документи се уведомява писмено възложителя, като срока на разглеждане на документите спира да тече до отстраняване на непълнотите. Изпълнителят подготвя здравното заключение за проектната документация. Издаденото здравно заключение за съгласуване на инвестиционен проект се подписва от директора на РЗИ – Шумен, след което се предава на ЦАО за предаване на заявителя по заявения начин.
Образци на формуляри, които се попълват за предоставянето на услугата:
Бланка АУ-1870-2025 Заявление за издаване на здравно заключение за съгласуване на инвестиционен проект
Начин на заявяване на услугата:
• На място – в РЗИ – Шумен, адрес: гр. Шумен, пл. Освобождение №1, стая № 3 – Център за административно обслужване (ЦАО). Услугата може да бъде заявена писмено или в устна форма, за което служител в ЦАО съставя протокол;
• Чрез електронната поща на РЗИ – Шумен: rzi-shumen@mh.government.bg;
• Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба – на адрес: 9700 гр. Шумен, пл. Освобождение №1 (разходите за доставка са за сметка на заявителя);
• По електронен път – съгласно посоченото в т. VІІ.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
В РЗИ - Шумен може да се използва квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КЕП), като средство за електронна идентификация съгласно чл. 3, т. 12 от РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 910/2014 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 23 юли 2014 година.
а) нивото на предоставяне на услугата - ниво 4;
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване - https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/spetsializirani+teritorialni+administratsii/regionalna+zdravna+inspektsia/unificirani+uslugi/1870
в) интернет адрес за служебно заявяване – чрез единния портал за достъп до електронни административни услуги на адрес http://egov.bg/;
г) вид на услугата – първична.
Начини на получаване на резултата от услугата
1. на място - лично (респективно чрез упълномощен представител) срещу подпис от Центъра за административно обслужване на РЗИ – Шумен;
2. чрез лицензиран пощенски оператор на предварително заявен от него адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка. Цената за пощенската услуга се заплаща от заявителя при доставяне на пратката. При заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор изходящият документ се изпраща като:
а) вътрешна препоръчана пощенска пратка;
б) вътрешна куриерска пратка;
в) международна препоръчана пощенска пратка;
3. по електронен път на предварително заявен от него адрес на електронна поща при условията и по реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги, Закона за електронното управление и Наредбата за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги;
4. на персонален профил, регистриран в Информационната система за сигурно електронно връчване като модул на Единния портал за достъп до електронни административни услуги по смисъла на Закона за електронното управление.
Закон за устройство на територията
Наредба № 36 от 21.07.2009 г. за условията и реда за упражняване на държавен здравен контрол
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 65.00 лв. / 33.23 €Такса - 65.00 лв./33.23 €; Основание за определяне на таксата - чл.21б от тарифата за таксите по Закона за здравето.
За дубликат или копие на вече издаден документ се заплаща такса в размер на 6.00 лв./3.07 €, съгласно чл. 35 от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето.
Начини на плащане:
· В брой, на отговорен касиер в звеното за административно обслужване на РЗИ – Шумен – гр. Шумен, пл. Освобождение № 1, ет. 1, ст. 8;
· На ПОС терминал в звеното за административно обслужване на РЗИ – Шумен – гр. Шумен, ет. 1, ст. 8;
· С банков превод, включително банкови такси за сметка на заявителя;
· Чрез куриер с наложен падеж за сметка на заявителя, включително таксите на куриера.
БАНКОВА СМЕТКА на РЗИ – Шумен:
Банка: ОББ клон Шумен
IBAN: BG46 UBBS 80023110735110
BIC: UBBSBGSF
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта