Административната услуга се предоставя от:
Дирекция „Финансово-стопански дейности и административно обслужване”
За прием на документи и информация за услугата:
Служителите в Общински център за услуги и информация
Адрес: Община Никола Козлево, с. Никола Козлево, пл. “23–ти СЕПТЕМВРИ” № 5;
Ел. поща: ocui_nkozlevo@abv.bg;
Тел.за връзка: 05328/ 20 67;
Факс: 05328/ 20 20;
Работно време: от 08:00 до 17:00 часа без прекъсване.
Необходими документи за предоставяне на услугата:
Заявление по образец;
· Документ за самоличност и/или нотариално заверено пълномощно /*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението/;
Удостоверение за актуална съдебна регистрация на лицето – оригинал или копия от документи, удостоверяващи, че юридическото лице има право по силата на друг закон да извършва стопанска дейност (по служебен път);
Удостоверение,че лицето не е в производство по ликвидация или несъстоятелност -оригинал или нотариално заверено копие (по служебен път);
Справка за професионалната и езикова квалификация на персонала в обекта-по образец;
Копия от документите, удостоверяващи професионалната и езикова квалификация на управителя на туристическия обект.;
· Формуляр за определяне на категорията -по образец;
· Копия от документи за собственост на обекта;
· Документ,удостоверяващ въвеждането в експлоатация на обекта;
· Копие от договора за наем или друг договор, от който е видно, че са налице условия лицето да извършва съответната туристическа дейност в обекта;
Платена такса за административната услуга.
Процедура по предоставяне на услугата:
Прием на заявлението с приложените документи в Общински център за услуги и информация;
Завеждане в деловодната система и изпращане на преписката към Дирекция „Финансово-стопански дейности и административно обслужване”;
Разглеждане на заявлението и приложените документи;
Съответната ЕККТО разглежда заявленията и приложените към тях документи в 14-дневен срок от датата на постъпването им и след като констатира, че представените документи съответстват на изискванията се произнася по тях с мотивирано предложение до съответния категоризиращ орган или до оправомощено от него длъжностно лице да открие процедурата по категоризиране и да издаде временно удостоверение за откритата процедура по категоризиране.
В случай на констатирана непълнота или нередовност на представените документи, съответната експертна комисия по категоризация на туристически обекти в срок 10 работни дни от датата на заседанието писмено уведомява заявителя и определя 14-дневен срок от получаване на уведомлението за отстраняването им.
Ако в указания срок непълнотите и/или нередовностите не бъдат отстранени, съответният категоризиращ орган със заповед отказва определяне на вид и категория на обекта. Заповедта се изпраща на заявителя.
Временното удостоверение за открита процедура по категоризиране е със срок на валидност- два месеца.
По решение на съответната ЕККТО се определя експертна работна група за проверка на място в обекта за съответствието му с изискванията за заявената категория.
За проверката се съставя констативен протокол, който съдържа предложение за определяне или за отказ за определяне на вид и категория на туристическия обект.
Категоризиращият орган или оправомощено от него длъжностно лице въз основа на предложението на ЕККТО в съответния срок определя вида и категорията на обекта и издава удостоверение за определена категория или със заповед мотивирано отказва определянето на категория.
Издаване на удостоверение на средства за подслон и места за настаняване;
Получаване на индивидуалния административен акт от Общински център за услуги и информация по избран от заявителя начин.
Информация за предоставяне на услугата:
Услугата се предоставя по електронен път на Ниво 2.
Образец на заявлението може да намерите на интернет адрес: http://nikolakozlevo.bg/bg/;
Заявителят е длъжен да предостави телефон, факс или адрес за електронна поща, ако разполага с такива.
Начини на заявяване на услугата:
Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно, в Общински център за услуги и информация,с подаване на писмено заявление по образец;
Устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
· чрез лицензиран пощенски оператор;
· по факс: 05328/ 20 20;
Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
Лично или чрез упълномощено лице в Общински център за услуги и информация.
Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки и е съм съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт да бъде изпратен:
ü като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
ü като вътрешна куриерска пратка;
ü като международна препоръчана пощенска пратка;
Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
Срокът на издаденото удостоверение за определена категория на туристическите обекти е 5 години с изключение на срока на удостоверението за обектите, разположени върху понтон, което е със срок, съответстващ на срока на действие на разрешителното.
В срок до три месеца преди изтичането на 5-годишния срок лицето следва да декларира желанието си да потвърди категорията на обекта или да получи категория, различна от определената му до момента.
Такса за предоставяне на административната услуга:
За категоризиране на туристически обекти от Закона за туризма (ЗТ) се събират следните такси:
1. за категоризиране на места за настаняване клас А – хотели, мотели, апартаментни
туристически комплекси, вилни селища, туристически селища и вили:
а) до 30 стаи – 500 лв.;
б) от 31 до 150 стаи – 1200 лв.;
в) от 151 до 300 стаи – 1900 лв.;
г) от 301 до 500 стаи – 2800 лв.;
д) над 500 стаи – 5000 лв.;
2. за категоризиране на места за настаняване клас Б – семейни хотели, хостели,
пансиони и почивни станции:
а) до 20 стаи – 200 лв.;
б) от 21 до 40 стаи – 400 лв.;
в) от 41 до 60 стаи – 940 лв.;
г) от 61 до 100 стаи – 2000 лв.;
д) над 100 стаи – 4000 лв.;
3. за категоризиране на места за настаняване клас Б – стаи за гости, апартаменти за
гости, къщи за гости, бунгала и къмпинги:
а) за едно легло – 10 лв. на легло;
б) за паркомясто за автомобил/каравана/кемпер в къмпинг – 10 лв. на брой;
в) за място на палатка в къмпинг – 10 лв. на брой;
Срок на изпълнение:
· Два месеца.
Начин на плащане:
На гише „Каса” в Общински център за услуги и информация;
По банкова сметка:
IBAN: BG42DEMI92408400038685
BIC: DEMIBGSF
БАНКА: „ТЪРГОВСКА БАНКА Д” АД , град Шумен, ул.,,Алеко Константинов’’ №3
· С платежна карта чрез терминално устройство ПОС в Общински център за услуги и информация.
Кодът за вида плащане е: 44 80 90
Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставяне на услугата:
· Кмет на община Никола Козлево.
Орган, пред който се обжалва индивидуалния административен акт:
· Кмет на община Никола Козлево.
Ред и срок за обжалване:
· Съгласно разпоредбите на Административнопроцесуалния кодекс.
Електронен адрес за предложения във връзка с услугата: ocui_nkozlevo@abv.bg
ПРИ НЕСПАЗВАНЕ НА ПОСОЧЕНИЯ СРОК ИЛИ ДРУГИ НЕРЕДНОСТИ ВЪВ ВРЪЗКА С ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ЗАЯВЕНАТА ОТ ВАС АДМИНИСТРАТИВНА УСЛУГА, ВИЕ МОЖЕ ДА ПОДАДЕТЕ СИГНАЛ ДО КМЕТА НА ОБЩИНА НИКОЛА КОЗЛЕВО.