1. Заявител на услугата
· Физическо лице, в т. ч: упълномощен негов представител
· Юридическо лица, в т. ч: упълномощен негов представител
2. Необходими документи
· Заявление до ИА Медицински надзор
· Документ за актуална регистрация по националното законодателство, издадено от компетентния орган на съответната държава- за дружествата, регистрирани в държава - членка на Европейския съюз, или в държава, страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство;
· Правилник за устройството, дейността и вътрешния ред на лечебното заведение;
· Списък с имената на лицата - съдружници или акционери в дружеството или членове на кооперацията, учредяващи групова практика;
· Дипломата за съответното висше образование на лицата, които ще управляват, съответно ще работят в лечебното заведение;
· Документът за призната специалност на лицата, които ще ръководят, съответно ще работят в лечебното заведение, а в случаите по чл. 14а от ЗЛЗ – документ, че лицето е прието за обучение за придобиване на специалност „Обща медицина”;
· Документ за платена такса по чл. 41, ал. 4 от ЗЛЗ, внесена по банкова сметка на ИАМН: BG61 BNBG 9661 3100 1301 01-транзитна сметка. Банковият идентификационен код /BIC/ на БНБ е BNBGBGSD.
3.
Вътрешен ход на процедурата
Документите се подават в Център за административно обслужване (ЦАО) по един от начините описани в т.IV. Заявяването чрез Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg/Account/Login). Всички подадени заявления се завеждат в автоматизираната информационна система за документооборот от служителите на ЦАО.
Директорът на РЗИ-Шумен насочва заявленията към дирекция „Медицински дейности“ и дирекция „Надзор на заразните болести“, респ. до съответните длъжностни лица.
В 10-дневен срок от постъпването на заявлението служители на дирекция „Медицински дейности“ и дирекция „Надзор на заразните болести“ извършват проверка относно спазване на здравните изисквания, на утвърдените медицински стандарти и наличието на лицензия за използване на източници на йонизиращи лъчения за медицински цели, когато лечебното заведение ще използва медицинско оборудване с източник на йонизиращо лъчение, и издава удостоверение за съответствие. Когато се установи, че в лечебното заведение не са спазени здравните изисквания и/или утвърдените медицински стандарти или на лечебното заведение не е издадена лицензия за използване на източници на йонизиращи лъчения за медицински цели, регионалната здравна инспекция дава предписания и определя срок за отстраняването на нередовностите, който не може да бъде по-дълъг от три месеца.
В деня на постъпване на заявлението РЗИ изпраща по служебен път искане до Българския лекарски съюз, съответно до Българския зъболекарски съюз, за издаване на удостоверения за вписване в техните регистри на членовете на изпълнителните и контролните органи на лечебното заведение, които са лекари или лекари по дентална медицина. Съсловните организации издават удостоверенията в 5-дневен срок от постъпване на искането.
В 3-дневен срок от извършване на проверката относно спазване на здравните изисквания и утвърдените медицински стандарти и получаване на удостоверенията от съсловните организации, директорът на РЗИ изпраща на Изпълнителна агенция „Медицински надзор“ заявлението с приложените документи и издаденото удостоверение за съответствие.
В случаите, когато заявлението за регистрация на лечебното заведение е постъпило чрез друга РЗИ (РЗИ по първоначална регистрация на лечебното заведение), дирекция „Медицински дейности“ изготвя Констативен протокол за спазени здравни изисквания, Карта за съответствие по медицински стандарт и Удостоверение за спазване на здравните изисквания и утвърдените медицински стандарти и изпраща цялата преписка с приложените документи по електронен път (заверени с „вярно с оригинала“) до съответната РЗИ по първоначална регистрация.
Начин на заявяване на услугата
· На място – в РЗИ - Шумен, адрес: гр. Шумен, пл. Освобождение №1, стая № 3 – Център за административно обслужване (ЦАО), Офис „Административно обслужване“. Услугата може да бъде заявена писмено или в устна форма, за което служител в ЦАО съставя протокол
· Чрез електронната поща на РЗИ-Шумен - rzi-shumen@mh.government.bg
· Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба – на адрес: 9700 гр. Шумен, пл. Освобождение №1 (разходите за доставка са за сметка на заявителя)
· Чрез системата за сигурно електронно връчване на адрес: https://edelivery.egov.bg/Account/Login?returnUrl=%2FProfile
VІІ. Информация за предоставяне на услугата по електронен път
· Ниво на предоставяне на услугата: 3
· Интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване:
- При заявяване на място, по електронна поща или чрез лицензиран пощенски оператор: http://iisda.government.bg/adm_services/services/service_provision/110797
- При заявяване чрез системата за сигурно електронно връчване:
https://edelivery.egov.bg/Account/Login?returnUrl=%2FProfile
· Интернет адрес за служебно заявяване: rzi-shumen@mh.government.bg
· Вид на услугата (първична или комплексна): първична
Средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: няма
Начини на получаване на резултата от услугата
· Изготвения административен акт се изпраща служебно в Изпълнителна агенция „Медицински надзор“.