1. Заявител на услугата
· Физическо лице, в т.ч: упълномощен негов представител;
· Юридическо лице, в т.ч: упълномощен негов представител.
2. Необходими документи:
· Заявление по образец (Бланка № АУ-3047-2020)
· Декларация, че са изпълнени изискванията на Закона за устройство на територията – при промяна на предназначението на помещението;
· Копие от документ, удостоверяващ въвеждането на строежа в експлоатация, съгласно Закона за устройство на територията;
· Копие от документ, удостоверяващ правото на ползване на обекта;
· Протокол от извършено измерване на нивото на шума*, излъчван от обекта в рамките на заявеното работно време.
· Документ за платена държавна такса.
(*) Измерването се извършва от независими лаборатории, които са акредитирани от Изпълнителна агенция „Българска служба по акредитация” или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация за съответната област, или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието и в чийто обхват на акредитация попада показателят шум. Измерването се извършва при спазване изискванията на Наредба №6/26.06.2006 г. за показателите за шум в околната среда, отчитащи степента на дискомфорт през различните части на денонощието, граничните стойности на показателите за шум в околната среда в помещенията на жилищни и обществени сгради, в зони и територии, предназначени за жилищно строителство, рекреационни зони и територии и зони със смесено предназначение, методите за оценка на стойностите на показателите за шум в околната среда, както и методите за оценка на вредните ефекти от шума върху здравето на населението и изискванията, определени в съответния стандарт.
3. Вътрешен ход на процедурата:
Документите се подават в ЦАО по един от начините описани в т. VI. Заявяването чрез Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg/Account/Login) изисква регистрацията в Системата се осъществява чрез персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ или с Квалифициран електронен подпис (КЕП). Всички подадени заявления се завеждат в автоматизираната информационна система за документооборот от служителите на ЦАО.
РЗИ – Шумен издава становището за спазване на граничните стойности на показатели за шум в срок до 10 дни от подаване на заявлението въз основа на представените документи и на проверка за съответствие на стойностите на показателите за шум, посочени в протокола от измерването на акредитираната лаборатория.
При констатиране на несъответствия с изискванията на действащото законодателство и/или непълнота на представените от заявителите документи се дава предписание и се определя срок за привеждане в съответствие с изискванията и/или за отстраняване на непълнотите в документите, който е не по-дълъг от 14 дни.
В срок до 10 дни от изтичането на срока на предписанието, служител на РЗИ – Шумен извършва измерване на нивото на шума, излъчван от обекта в рамките на заявеното работно време, в случаите, когато са констатирани несъответствия с изискванията, и съставя протокол.
РЗИ – Шумен издава становището в срок до 5 дни от извършване на измерването и/или от отстраняване на непълнотите в документите.
При констатиране на неизпълнение на предписанието директорът на РЗИ – Шумен прави мотивиран отказ за издаване на становището и в срок до 7 дни писмено уведомява заявителя. В този случай процедурата по издаване на становище относно спазване на граничните стойности на показатели за шум се прекратява, за което писмено се уведомяват и съответните държавни и общински органи.
Начин на заявяване на услугата:
· На място – в РЗИ – Шумен, адрес: гр. Шумен, пл. Освобождение №1, стая №3 – Център за административно обслужване. Услугата може да бъде заявена писмено или в устна форма, за което служител в ЦАО съставя протокол;
· Чрез електронната поща на РЗИ – Шумен – rzi-shumen@mh.government.bg;
· Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба – на адрес: 9700 гр. Шумен, пл. Освобождение №1 (разходите за доставка са за сметка на заявителя);
· Чрез системата за сигурно електронно връчване на адрес:
https://edelivery.egov.bg/Account/Login?returnUrl=%2FProfile.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
· Интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване:
· При заявяване на място, по електронна поща или чрез лицензиран пощенски оператор: http://iisda.government.bg/adm_services/services/service_provision/110668
· При заявяване чрез системата за сигурно електронно връчване:
https://edelivery.egov.bg/Account/Login?returnUrl=%2FProfile
· Интернет адрес за служебно заявяване: rzi-shumen@mh.government.bg
· Вид на услугата (първична или комплексна): първична
· Средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: няма.
Начини на получаване на резултата от услугата:
· На място в РЗИ-Шумен, на адрес: гр. Шумен, пл. Освобождение №1, стая 3 - Център за административно обслужване;
· Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба на посочен от заявителя адрес (разходите за доставка са за сметка на заявителя);
· По електронна поща на посочен от заявителя електронен адрес;
· Чрез системата за сигурно електронно връчване.