Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Шумен, общ. Шумен, гр. Шумен,
Код за междуселищно избиране: 054
Телефон за връзка: 054 800 203 (таксува се като обаждане към фиксирана мрежа по тарифата на съответния оператор), 0898271032 (таксува се като обаждане към мобилна мрежа по тарифата на съответния оператор)
Адрес на електронна поща: rzi-shumen@mh.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работно време на ЦАО от 8.30 до 17.00 часа без прекъсване, в сградата на РЗИ-Шумен, ет.1, стая 3
Процедура по предоставяне на административната услугаЗаявител на услугата:
• Физическо лице, в т.ч. упълномощен негов представител
• Юридическо лица, в т.ч. упълномощен негов представител
Необходими документи:
• Заявление по образец (Бланка № АУ-2961-2025)
• Проект или заснемане на материалната база с обзавеждане и обяснителна записка по част „Архитектура” (при използване на материална база на действащи детски градини и училища).
• Проект на материалната база с обзавеждане и обяснителни записки по част „Архитектура”, част „Водоснабдяване и канализация”, част „Отопление и вентилация” (при използване на сгради, които се преустройват, реконструират, сменят своето предназначение или са ново строителство).
Резултат от процедурата:
Издаване на хигиенно заключение за проектна документация
Вътрешен ход на процедурата:
Документите се подават в Център за административно обслужване (ЦАО) по един от начините описани в т. VI. Всички подадени заявления се завеждат в автоматизираната информационна система за документооборот от служителите на ЦАО.
От ЦАО заявлението се предава на Директора на РЗИ, който го резолира до директора на Дирекция ОЗ. Следва резолюция до началник отдел ДЗК и последваща до изпълнител. Документите се разглеждат на ЕС по ЗТЕ за съответствие със здравните изисквания. Изпълнителят подготвя хигиенното заключение за проектната документация. Издаденият документ се съгласува от началник отдел ДЗК и директора на Дирекция ОЗ, и се предава на Директора на РЗИ – Шумен за подпис, след което – на ЦАО за предаване на заявителя по заявения от него начин.
Образци на формуляри, които се попълват за предоставянето на услугата:
Бланка № АУ-2961-2025 Заявление за издаване на хигиенно заключение за проектна документация
Начин на заявяване на услугата:
• На място – в РЗИ – Шумен, адрес: гр. Шумен, пл. Освобождение №1, стая № 3 – Център за административно обслужване (ЦАО). Услугата може да бъде заявена писмено или в устна форма, за което служител в ЦАО съставя протокол
• Чрез електронната поща на РЗИ – Шумен: rzi-shumen@mh.government.bg
• Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба – на адрес: 9700 гр. Шумен, пл. Освобождение №1 (разходите за доставка са за сметка на заявителя)
• По електронен път – съгласно посоченото в т. VІІ.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
В РЗИ - Шумен може да се използва квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КЕП), като средство за електронна идентификация съгласно чл. 3, т. 12 от РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 910/2014 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 23 юли 2014 година.
а) нивото на предоставяне на услугата - ниво 4;
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване - https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/spetsializirani+teritorialni+administratsii/regionalna+zdravna+inspektsia/unificirani+uslugi/2961
в) интернет адрес за служебно заявяване – чрез единния портал за достъп до електронни административни услуги на адрес http://egov.bg/;
г) вид на услугата – първична.
Начини на получаване на резултата от услугата
1. на място - лично (респективно чрез упълномощен представител) срещу подпис от Центъра за административно обслужване на РЗИ – Шумен;
2. чрез лицензиран пощенски оператор на предварително заявен от него адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка. Цената за пощенската услуга се заплаща от заявителя при доставяне на пратката. При заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор изходящият документ се изпраща като:
а) вътрешна препоръчана пощенска пратка;
б) вътрешна куриерска пратка;
в) международна препоръчана пощенска пратка;
3. по електронен път на предварително заявен от него адрес на електронна поща при условията и по реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги, Закона за електронното управление и Наредбата за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги;
4. на персонален профил, регистриран в Информационната система за сигурно електронно връчване като модул на Единния портал за достъп до електронни административни услуги по смисъла на Закона за електронното управление.
Закон за професионалното образование и обучение
Наредба № 36 от 21.07.2009 г. за условията и реда за упражняване на държавен здравен контрол