1. Заявител на услугата
· Физическо лице, в т. ч: упълномощен негов представител
· Юридическо лица, в т. ч: упълномощен негов представител
2. Необходими документи
· Заявление по образец
· Документ за актуална регистрация по националното законодателство, издаден от компетентен орган на съответната държава - за дружествата, регистрирани в държава - членка на Европейския съюз, или в държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство;
· Правилник за устройството, дейността и вътрешния ред на лечебното заведение;
· Диплома за съответното висше образование на лицата, управляващи лечебното заведение, а за лицата по чл. 63, ал. 1, съответно и диплома, свидетелство или удостоверение за квалификация по здравен мениджмънт или диплома, или свидетелство за придобита образователна и/или научна степен, специалност или преминато обучение за повишаване на квалификацията по чл. 43 от Закона за висшето образование в областта на здравния мениджмънт;
· Данните от документа за самоличност - за членовете на управителните и контролните органи на лечебното заведение;
· Стандартните оперативни процедури, които съдържат подробни писмени описания на последователността и начина на извършване на дейностите по трансплантация за всеки специфичен процес, материалите и методите, които ще се използват, и очаквания резултат - за тъканните банки;
· Документи за платена държавна такса по чл. 49, ал. 5 и по чл. 46 от Закона за здравето.
3. Вътрешен ход на процедурата
Документите се подават в Център за административно обслужване (ЦАО) по един от начините описани в т.IV. Заявяването чрез Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg/Account/Login). Всички подадени заявления се завеждат в автоматизираната информационна система за документооборот от служителите на ЦАО.
Директорът на РЗИ-Шумен насочва заявленията към дирекция „Медицински дейности“ и дирекция „Надзор на заразните болести“, респ. до съответните длъжностни лица.
В 20-дневен срок от постъпването на заявлението служители на дирекция „Медицински дейности“ и дирекция „Надзор на заразните болести“ извършват проверка относно спазване на изискванията на ЗЛЗ, Наредба №49/2010 г., на утвърдените медицински стандарти и наличието на лицензия за използване на източници на йонизиращи лъчения за медицински цели, когато лечебното заведение ще използва медицинско оборудване с източник на йонизиращо лъчение, и издава удостоверение за съответствие.
В деня на постъпване на заявлението РЗИ изпраща по служебен път искане до Българския лекарски съюз, съответно до Българския зъболекарски съюз, за издаване на удостоверения за вписване в техните регистри на членовете на изпълнителните и контролните органи на лечебното заведение, които са лекари или лекари по дентална медицина. Съсловните организации издават удостоверенията в 5-дневен срок от постъпване на искането.
В едноседмичен срок от извършване на проверката относно спазване на здравните изисквания и утвърдените медицински стандарти и получаване на удостоверенията от съсловните организации, директорът на РЗИ изпраща на Изпълнителна агенция „Медицински надзор“ заявлението с приложените документи и издаденото удостоверение за съответствие.
Начин на заявяване на услугата
· На място – в РЗИ - Шумен, адрес: гр. Шумен, пл. Освобождение №1, стая № 3 – Център за административно обслужване (ЦАО), Офис „Административно обслужване“. Услугата може да бъде заявена писмено или в устна форма, за което служител в ЦАО съставя протокол
· Чрез електронната поща на РЗИ-Шумен - rzi-shumen@mh.government.bg
· Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба – на адрес: 9700 гр. Шумен, пл. Освобождение №1 (разходите за доставка са за сметка на заявителя)
· Чрез системата за сигурно електронно връчване на адрес: https://edelivery.egov.bg/Account/Login?returnUrl=%2FProfile
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
· Интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване:
- При заявяване на място, по електронна поща или чрез лицензиран пощенски оператор: https://iisda.government.bg/adm_services/services/service_provision/11058
- При заявяване чрез системата за сигурно електронно връчване:
https://edelivery.egov.bg/Account/Login?returnUrl=%2FProfile
· Интернет адрес за служебно заявяване: rzi-shumen@mh.government.bg
· Вид на услугата (първична или комплексна): първична
· Средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: няма
Начини на получаване на резултата от услугата
· Изготвения административен акт се изпраща служебно в Изпълнителна агенция „Медицински надзор“.