Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Шумен, общ. Шумен, гр. Шумен,
Код за междуселищно избиране: 054
Телефон за връзка: 054 800 203 (таксува се като обаждане към фиксирана мрежа по тарифата на съответния оператор), 0898271032 (таксува се като обаждане към мобилна мрежа по тарифата на съответния оператор)
Адрес на електронна поща: rzi-shumen@mh.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работно време на ЦАО от 8.30 до 17.00 часа без прекъсване, в сградата на РЗИ-Шумен, ет.1, стая 3
Процедура по предоставяне на административната услугаЗаявител на услугата
• Физическо лице, в т. ч: упълномощен негов представител
• Юридическо лица, в т. ч: упълномощен негов представител
Необходими документи
2.1. За получаване на разрешение за осъществяване на дейност от лечебно заведение
• Заявление по образец № АУ-1660-2025 Приложение №1;
• Документ за актуална регистрация по националното законодателство, издаден от компетентен орган на съответната държава - за дружествата, регистрирани в държава - членка на Европейския съюз, или в държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство;
• Правилник за устройството, дейността и вътрешния ред на лечебното заведение – 2 екз.;
• Диплома за съответното висше образование на лицата, управляващи лечебното заведение, а за лицата по чл. 63, ал. 1 от ЗЛЗ, съответно и диплома, свидетелство или удостоверение за квалификация по здравен мениджмънт или диплома, или свидетелство за придобита образователна и/или научна степен, специалност или преминато обучение за повишаване на квалификацията по чл. 43 от Закона за висшето образование в областта на здравния мениджмънт;
• Данните от документа за самоличност - за членовете на управителните и контролните органи на лечебното заведение;
• Стандартните оперативни процедури, които съдържат подробни писмени описания на последователността и начина на извършване на дейностите по трансплантация за всеки специфичен процес, материалите и методите, които ще се използват, и очаквания резултат - за тъканните банки;
• Документи за платена по сметката на Министерство на здравеопазването държавна такса по чл. 49, ал. 5 от ЗЛЗ и по чл.46 от Закона за здравето;
• Документ за платена по сметката на РЗИ-Шумен такса по чл. 46 от Закона за здравето – За извършване на проверка за спазване на здравните изисквания при издаване на разрешение за осъществяване на лечебна дейност или при промяна на видовете лечебни дейности, за които е издадено разрешението – такса 134 лв. съгласно чл.18, т. 2 от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол по Закона за здравето (ПМС № 242 от 2007 г.);
2.1. При промяна на обстоятелствата по вече издадено разрешение за осъществяване на дейност от лечебно заведение
• Заявление за промяна обстоятелства на издадено разрешение за осъществяване на лечебна дейност – образец № АУ-1660-2025 Приложение №2;
• Документи отразяващи промяната и такива, чийто срок на валидност е изтекъл, придружени с декларация за липсата на промяна във всички останали документи и обстоятелства.
Резултат от процедурата
Издаването на удостоверение дава право на лебечните заведения по чл. 46 от Закона за лечебните заведения да получат разрешение за осъществяване на лечебна дейност от министъра на здравеопазването.
Вътрешен ход на процедурата
Документите се подават в Център за административно обслужване (ЦАО) по един от начините описани в т. VI. Всички подадени заявления се завеждат в автоматизираната информационна система за документооборот от служителите на ЦАО.
Директорът на РЗИ-Шумен насочва заявленията към дирекция „Медицински дейности“ и дирекция „Надзор на заразните болести“. Изготвя се заповед за формиране на комисия за извършване на проверка в съответното лечебно заведение, относно спазването на изискванията на наредбата по чл. 46, ал. 3 от ЗЛЗ и на утвърдените медицински стандарти. В комисията участват представители на Дирекция „Медицински дейности” и Дирекция „Надзор на заразните болести”.
Комисията извършва проверка в лечебното заведение в 20 –дневен срок от подаване на заявлението, и в срок от 3 дни след извършването на проверката съставя протокол в три екземпляра – един за лечебното заведение, един за РЗИ-Шумен и един за МЗ. При установяване на несъответствия, комисията дава предписания и определя срок за отстраняването им.
В деня на постъпване на заявлението по чл.47 ал. 2, Регионалната здравна инспекция изпраща по служебен път искане до Българския лекарски съюз, съответно до Българския зъболекарски съюз, за издаване на удостоверения за вписване в техните регистри на членовете на изпълнителните и контролните органи на лечебното заведение, които са лекари или лекари по дентална медицина. Съсловните организации издават удостоверенията в 5-дневен срок от постъпване на искането.
При изпълнение на изискванията по спазването на изискванията на наредбата по чл. 46, ал. 3 и на утвърдените медицински стандарти или на даденото предписание, комисията предлага на директора на РЗИ да бъде издадено удостоверение за изпълнение на изискванията на Наредбата по чл. 46, ал.3 от Закона за лечебните заведения и на утвърдените медицински стандарти.
В едноседмичен срок от изтичането на срока по чл. 47, ал. 4 (на проверка относно спазването на изискванията на наредбата по чл. 46, ал. 3 от ЗЛЗ и на утвърдените медицински стандарти) Регионалната здравна инспекция изпраща на Изпълнителна агенция „Медицински надзор“ документите по чл.47 ал. 1, 4, 5 от ЗЛЗ.
Преписката се окомплектова от дирекция МД и се представя в Центъра за административно обслужване за изпращане в ИА „Медицински надзор“. Всички документи се изпращат на хартиен носител.
Промените във вписаните в разрешението за осъществяване на лечебна дейност обстоятелства се правят по същия ред, като се представят само документите, касаещи промяната.
Образци на формуляри, които се попълват за предоставянето на услугата
1. Заявление по образец № АУ-1660-2025 Приложение №1 за получаване на разрешение за осъществяване на дейност от лечебно заведение;
2. Заявление по образец № АУ-1660-2025 Приложение №2 за промяна обстоятелства на издадено разрешение за осъществяване на лечебна дейност.
Начин на заявяване на услугата
• На място – в РЗИ - Шумен, адрес: гр. Шумен, пл. Освобождение №1, стая № 3 – Център за административно обслужване (ЦАО), Офис „Административно обслужване“. Услугата може да бъде заявена писмено или в устна форма, за което служител в ЦАО съставя протокол
• Чрез електронната поща на РЗИ-Шумен - rzi-shumen@mh.government.bg
• Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба – на адрес: 9700 гр. Шумен, пл. Освобождение №1 (разходите за доставка са за сметка на заявителя)
• По електронен път – съгласно посоченото в т. VІІ
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
В РЗИ - Шумен може да се използва квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КЕП), като средство за електронна идентификация съгласно чл. 3, т. 12 от РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 910/2014 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 23 юли 2014 година.
а) нивото на предоставяне на услугата - ниво 4;
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване -
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/spetsializirani+teritorialni+administratsii/regionalna+zdravna+inspektsia/unificirani+uslugi/1660
в) интернет адрес за служебно заявяване – чрез единния портал за достъп до електронни административни услуги на адрес http://egov.bg/;
г) вид на услугата – комплексна към услуга, предоставяна от Министерство на здравеопазването:
№1179 Издаване на разрешение за осъществяване на лечебна дейност на лечебните заведения за болнична помощ, центровете за психично здраве, центровете за кожно-венерически заболявания, комплексните онкологични центрове, домовете за медико-социални грижи, диализните центрове и тъканните банки
Начини на получаване на резултата от услугата
• Изготвения административен акт се изпраща служебно в Министерство на здравеопазването.
Закон за лечебните заведения
Наредба № 49 от 18.10.2010 г. за основните изисквания, на които трябва да отговарят устройството, дейността и вътрешният ред на лечебните заведения за болнична помощ и домовете за медико-социални грижи
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 134.00 лв. / 68.51 €Такса - 134 лв./ 68.51 €; Основание за определяне на таксата - чл.18, т.2 от тарифата за таксите по Закона за здравето.
За дубликат или копие на вече издаден документ се заплаща такса в размер на 6.00 лв./3.07 €, съгласно чл. 35 от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето.
Начини на плащане:
· В брой, на отговорен касиер в звеното за административно обслужване на РЗИ – Шумен – гр. Шумен, пл. Освобождение № 1, ет. 1, ст. 8;
· На ПОС терминал в звеното за административно обслужване на РЗИ – Шумен – гр. Шумен, ет. 1, ст. 8;
· С банков превод, включително банкови такси за сметка на заявителя;
· Чрез куриер с наложен падеж за сметка на заявителя, включително таксите на куриера.
БАНКОВА СМЕТКА на РЗИ – Шумен:
Банка: ОББ клон Шумен
IBAN: BG46 UBBS 80023110735110
BIC: UBBSBGSF
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път