Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция Административно - правно и информационно обслужване
Адрес: обл. Бургас, общ. Айтос, гр. Айтос,
Код за междуселищно избиране: 0558
Телефон за връзка: 0558/23450
Адрес на електронна поща: obshtina@aytos.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работно време от 08.30 до 17.00 часа. обедна почивка от 12.00 до 12.30 часа.
1. Подаване на заявление в ЦУИГПрием на заявлението с приложените документи в Център за услуги и информация на гражданите:
- Заявление по образец;
- Документ за самоличност и/или нотариално заявено пълномощно /*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението/;
- Дикумент за възстановено право на собственост или учредено право на ползване;
- Актуална скица на имота (по служебен път);
- Удостоверение за наследници (по служебен път).
2. ЗавежданеЗавеждане в деловодната система и изпращане на преписката към Кмета на община Айтос.
3. Изискване на информацияЗа установяване на неправомерно ползване Кметът служебно изисква информация от Държавен фонд "Земеделие" - Разплащателна агенция, или от регионалните му териториални структури и/или от общинската служба по земеделие по местонахождение на имотите, съответно от службата по геодезия, картография и кадастър.
4. Издаване на заповедИздава се заповед на Кмета за принудително изземане на имотите и предоставянето им на законния ползвател. Заповедта се връчва на заинтересованите лица по реда на АПК.
5. ПолучаванеПолучаване на индивидуалния административен акт от ЦУИГ по избран от заявителя начин.
ЗАБЕЛЕЖКАВ 7-дневен срок от датата на получаване на заповедта ползвател, който ползва без правно основание земеделска земя, може да внесе по банкова сметка за чужди средства в общината сума, представляваща трикратния размер на средното годишно рентно плащане за землищата от общината през предходната година за времето на неправомерното ползване. В този случай се спира изпълнението на заповедта, като правоимащите лица се уведомяват в тридневен срок от кмета на общината по реда на Административнопроцесуалния кодекс за правото им да получат депозираната сума. В случай, че в 10-дневен срок от получане на уведомлението правоимащите лица изразят писмено съгласие за получаване на депозираната сума, издадената заповед се отменя от кмета на общината. При липса на изрично писмено съгласие издаденатаа заповед подлежи на незабавно изпълнение.