1. Заявител на услугата
· Физическо лице, в т.ч: упълномощен негов представител;
· Юридическо лица, в т.ч: упълномощен негов представител.
2. Необходими документи:
· Заявление по образец (Бланка № АУ-1553-2020);
· План за работа, съдържащ конкретни мерки за осигуряване здравето и безопасността на работниците и служителите на работното място и всички данни съгласно чл. 73 ал. 3 от Закона за здравето;
· Списък на ангажираните работници и служители, подписан от управител/ изпълнителен директор и ръководител на служба по трудова медицина;
· Удостоверение за обучение на работниците и служителите;
· Документ за платена такса.
3. Вътрешен ход на процедурата:
Документите се подават в ЦАО по един от начините описани в т. VI. Заявяването чрез Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg/Account/Login) изисква регистрацията в Системата се осъществява чрез персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ или с Квалифициран електронен подпис (КЕП). Всички подадени заявления се завеждат в автоматизираната информационна система за документооборот от служителите на ЦАО.
От дирекция АПФСО заявлението се предава на Директора на РЗИ, който го резолира до директор Д ОЗ. Следва резолюция до началник отдел ДЗК и последваща до изпълнител.
Извършва се проверка на предоставените документи и в срок 3 дни от подаване на заявлението Директорът на РЗИ изпраща по служебен път копия на Заявлението за издаване на разрешение и придружаващите го документи за становище от Регионалната инспекция по околната среда и водите (РИОСВ), на чиято територия се намира обектът за разрушаване или отстраняване на азбест или азбестосъдържащи материали.
Регионалната инспекция по околна среда и водите дава становище в 14-дневен срок от датата на получаване на документите.
В случай, че в определения срок в РЗИ не постъпи становище, смята се, че РИОСВ съгласува представените документи без забележки.
Забележка: Директорът на РЗИ уведомява заявителя относно препоръките на Регионалната здравна инспекция и/или Регионалната инспекция по околната среда и водите за промени в плана за работа. В съответствие с препоръките в срок не по-късно от един месец от уведомяването му заявителят е длъжен да представи коригирания план за работа в съответствие с препоръките.
В срок от 5 дни от получаването на положително становище на Регионалната инспекция по околната среда и водите или от получаване на коригирания план за работа Директора на РЗИ издава Разрешението за разрушаване или отстраняване на азбест или азбестосъдържащи материали.
Начин на заявяване на услугата:
· На място – в РЗИ – Шумен, адрес: гр. Шумен, пл. Освобождение №1, стая №3 – Център за административно обслужване. Услугата може да бъде заявена писмено или в устна форма, за което служител в ЦАО съставя протокол;
· Чрез електронната поща на РЗИ – Шумен – rzi-shumen@mh.government.bg;
· Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба – на адрес: 9700 гр. Шумен, пл. Освобождение №1 (разходите за доставка са за сметка на заявителя);
· Чрез системата за сигурно електронно връчване на адрес: https://edelivery.egov.bg/Account/Login?returnUrl=%2FProfile.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
· Интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване:
- При заявяване на място, по електронна поща или чрез лицензиран пощенски оператор: http://iisda.government.bg/adm_services/services/service_provision/10940
- При заявяване чрез системата за сигурно електронно връчване:
https://edelivery.egov.bg/Account/Login?returnUrl=%2FProfile
· Интернет адрес за служебно заявяване: rzi-shumen@mh.government.bg
· Вид на услугата (първична или комплексна): първична.
Начини на получаване на резултата от услугата:
· На място в РЗИ-Шумен, на адрес: гр. Шумен, пл. Освобождение №1, стая 3 - Център за административно обслужване;
· Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба на посочен от заявителя адрес (разходите за доставка са за сметка на заявителя);
· По електронна поща на посочен от заявителя електронен адрес;
· Чрез системата за сигурно електронно връчване.