ДИРЕКЦИЯ “ОБЩИНСКА СОБСТВЕНОСТ, ИКОНОМИКА И СТОПАНСКИ ДЕЙНОСТИ”
ОТДЕЛ “ОБЩИНСКА ИКОНОМИКА, ТРАНСПОРТ И РЕКЛАМА”
1. Наименование на административната услуга и уникален идентификатор, съгласно Регистъра на услугите: 357 Прекратяване на правата, произтичащи от удостоверение за регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници по молба на неговия притежател /код по ИМЕОН 9180/.
2. Правно основание за предоставяне на административната услуга/издаването на индивидуален административен акт:
- Чл.12, ал.13, т.2 от Закона за автомобилните превози;
- Чл.13, т.2 от Наредба № 34 от 1999 г. за таксиметров превоз на пътници;
- ЗМСМА и др.;
3. Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуален административен акт – при възлагане от страна на директор на дирекция ОСИСД, услугата се изпълнява от служители в отдел „Общинска икономика, транспорт и реклама“. Заличаването от регистъра се извършва от оправомощени от Кмета на община Варна длъжностни лица.
4. Информация за Центъра за административно обслужване (ЦАО):
- адрес: гр.Варна, бул. „Осми Приморски полк“ № 43
- електронен адрес: adm_obsluzhvane@varna.bg
- телефон за връзка: +359 52 820 800;
- работно време: от 08.00 ч. до 18.00 ч. в делнични дни, без прекъсване.
5. Процедура по предоставяне на административната услуга/издаване на индивидуален административен акт, срокове, изисквания и необходими документи:
Заявлението за изпълнение на услугата се подава до Кмета на община Варна в Центъра за административно обслужване, лично от заинтересованото лице или упълномощено от него лице, което се задължава да представи оригинал на пълномощно – заверено от Нотариус, като приложи копие от същото към заявлението.
Към заявлението се прилагат следните документи:
- Пълномощно - копие;
- Други по желание на заявителя.
6. Образци на формуляри, които са свързани с предоставянето на административната услуга / издаване на индивидуален административен акт, включително създадените с нормативен акт или утвърдени с административен акт: Заявление по образец.
7. Начини на заявяване на услугата:
-
в Центъра за административно обслужване със заявление;
-
в Центъра за административно обслужване, устно;
-
чрез Системата за сигурно електронно връчване;
-
чрез заявление по електронната поща;
-
със заявление по пощата.
8. Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
а) ниво на предоставяне на услугата - Двустранна комуникация - заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите, освен ако със закон се допуска предоставяне на електронна административна услуга без идентификация;
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване - https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/obshtinski+administratsii/unificirani+uslugi/357;
в) интернет адрес за служебно заявяване - adm_obsluzhvane@varna.bg;
г) вид на услугата (първична или комплексна), като в случай че услугата е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена - първична;
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност – в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга – квалифициран електронен подпис.
9. Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт: Безсрочен.
10. Такса или цена на услугата, включително при предоставяне по електронен път, дължим данък - основание за тяхното определяне и начини на плащане: Съгласно „Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Варна“, Приложение № 1 „Местни такси по решение на Общинския съвет, определени съгласно наредбата по чл.9 от ЗМДТ“ и чл.10в от Наредбата, срокът за разглеждане на заявленията и издаване на съответните документи (списъци) е 14-дневен, считано от датата на постъпването му в ЦАО на община Варна, включително и допълнително изискуемите документи.
10.1. Такса за прекратяване на правата, произтичащи от удостоверение за регистрация за извършване на таксиметров превоз: Услугата е безплатна.
11. Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата: Кметът на община Варна или оправомощено от него длъжностно лице.
12. Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставяне на услугата: Съгласно чл.197 от АПК, чрез кмета на община Варна – пред Административен съд, в 14-дневен срок.
13. Електронен адрес за предложения във връзка с услугата: adm_obsluzhvane@varna.bg.
14. Начини на получаване на резултата от услугата:
- На място в Центъра за административно обслужване;
- Чрез пощенска / куриерска пратка, за сметка на заявителя.