Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
							Отдел "Административно-правно обслужване"
Адрес: обл. Варна, общ. Аврен, с. Аврен, ул."Йордан Ноев" № 50, п.к. 9135
Код за междуселищно избиране: 05106
Телефон за връзка: 2726
Факс: 052 608 858
Адрес на електронна поща: grao@avren.bg
Работно време: Стандартно работно време, от  08:30 до  17:00, Непрекъсваем процес
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
 						 
						
						Подаване на искане и преглед на необходимите документиНеобходими документи за предоставяне на услугата:
Заявление по образец;
Документ за самоличност и/или нотариално заверено пълномощно /*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението/;
Платена такса за административната услуга.
Банкова сметка на община Аврен
 
Централна кооперативна банка" АД - клон Варна
IBAN: BG81 CECB 9790 8494 4512 00
BIC: CECBBGSF
Вид плащане: 44 80 07
Начини на заявяване на услугата:
Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно, с подаване на писмено заявление по образец;
Устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
Чрез лицензиран пощенски оператор
Услугата може да бъде заявена и по електронен път.
При електронно заявяване, заявления-декларациите и уведомленията следва да са подписани с квалифициран електронен подпис от заявителя. За заявител се смята лицето, от името на което е извършено електронното изявление-декларация.
Процедура по предоставяне на услугата:
Прием на заявлението с приложените документи;
Завеждане в деловодната система и изпращане на преписката към главните специалисти ЕСГРАОН или Гражданско състояние.
Проверка  в регистъра за населението, в регистъра за граждански брак и в личните регистрационни картони (ЛРК);
Изготвяне на удостоверението. Семейното положение, вписано в удостоверението, може да бъде "неженен/неомъжена", "женен/омъжена", "разведен/а" или "вдовец/вдовица";
Получаване на индивидуалния административен акт по избран от заявителя начин
Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
Лично или чрез упълномощено лице;
Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
 По електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.
 
						 
						
					    	
							За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 5.00 лв. / 2.56 €
За бърза услуга 8.00 лв. / 4.09 €
За експресна услуга 15.00 лв. / 7.67 €
За заявяване на услугата по електронен път се заплащат такси, както следва: обикновена услуга - 5 дни - 4.50 лв./ 2.30 € , бърза услуга - 3 дни - 7.20 лв./2.14 € , експресна услуга - 1 ден - 13.50 лв./   6.90 €.
 Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
По електронен път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта