Процедура по предоставяне на административната услуга, изисквания и необходими документи
I Заявяване на услугата
· По пощата на адрес: 8800 гр. Сливен ул. „Димитър Добрович“ №3 чрез лицензиран пощенски оператор;
· „На ръка” в Центъра за административно обслужване в Областна администрация Сливен /партерен етаж/;
· Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата;
· На електронна поща: governments@regionsliven.com
· Чрез Системата за електронен обмен на съобщения /за държавни инстиуции и ведомства/;
· Чрез Портал на електронното управление:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/oblastni+administratsii/unificirani+uslugi/1976;
· Устно, за което се попълва протокол от длъжностно лице, пред което е заявена услугата.
Интернет адрес, на който се намира формулярът за заявяване на услугата -https://regionsliven.com/administrativni-uslugi
Необходими документи:
1. Документ за собственост, доказващ, че възложителят е (отбележете със знак Х приложимото):
ð Собственикът на имота;
ð Лицето, на което е учредено право на строеж в чужд имот;
ð Лицето, което има правото да строи в чужд имот по силата на закон.
2. Оригиналното разрешение за строеж;
3. Констативен акт за установяване наличието на обстоятелствата, регламентирани в чл. 153, ал. 2 от ЗУТ;
4. Документ за платена такса, освен ако плащането не е направено по електронен път.
II Проверка за редовност на заявлението
Извършва се проверка за пълнота на представените документи и обстоятелствата, удостоверени с тях. При редовни документи и пълна преписка се преминава към следващия етап. При установени недостатъци във внесената документация заявителят се уведомява да ги отстрани. Срокът за предоставяне на административната услуга започва да тече от датата на отстраняване на нередовностите. В случаите по чл. 153, ал. 2, т. 1 от ЗУТ се извършва служебна проверка за съответствие с предвижданията на действащия подробен устройствен план, както и с изискванията на влезли в сила административни актове по Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие, Закона за културното наследство или друг специален закон.
III Създаване на резултат от услугата
Изготвя се заповед за презаверяване на разрешението за строеж, която се подписва от областния управител . Обявлението за издадената заповед се изпраща за обнародване в „Държавен вестник“. В 7-дневен срок от издаването на заповедта РДНСК Сливен се уведомява за издадения акт и се изпраща копие от него. Заповедта за презаверяване на разрешението за строеж се публикува на официалната интернет страница на администрацията в публичен „Регистър на издадени разрешения за строеж“. Влязлата в сила заповед се вписва върху всички екземпляри на издаденото разрешение за строеж и става неразделн част от него. Отказ за презаверяване на разрешението за строеж се дава със заповед, която се съобщава на заинтересуваните лица по чл. 149, ал. 2 от ЗУТ по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
IV Предоставяне на резултата от изпълнение на услугата
Резултатът от изпълнението на услугата – влязла в сила заповед за презаверяване на разрешението за строеж, се предоставя на заявителя с придружително писмо. Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата.
Възможните начини за получаване на резултата от услугата са:
· по пощата, на посочен от адресата адрес;
· на ръка в Център за административно обслужване;
· чрез лицензиран пощенски оператор за сметка на получателя;
· по електронен път, на посочен от заявителя електронен адрес;
· чрез Системата за сигурно електронно връчване;
· чрез Система за електронен обмен на съобщения /за държавни институции и ведомства/.
V Приключване и архивиране на препискатa