1. Заявител на услугата
· Всички физически и юридически лица, регистрирани по Търговския закон, или по законодателството на държава членка.
2. Необходими документи
· Заявление за регистрация по образец;
· Декларация, че ръководителят на дрогерията не е лишен от правото да упражнява професията си – оригинал (образец)
· Документ за актуална регистрация по националното законодателство, издаден от компетентен орган на съответната държава на лицата по чл. 238, ал. 1 от ЗПЛХМ - за дружествата регистрирани в държава - членка на Европейския съюз, или в държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство ;
· Документ за образование на лицето, определено за ръководител на дрогерията – нотариално заверено копие;
· Медицинско свидетелство на лицето, определено за ръководител на дрогерията – оригинал;
· Документ, удостоверяващ най-малко една година стаж по специалността на лицето определено за ръководител на дрогерията (заверено копие от трудова книжка, оригинал на удостоверение за трудов стаж)
· Документ за платена такса
Документи, които се осигуряват по служебен път от РЗИ
· Данни за Единния идентификационен код на търговеца или кооперацията от Търговския регистър
· Свидетелство за съдимост на лицето, определено за ръководител на дрогерията.
3.
1. Вътрешен ход на процедурата
Документите се подават в Център за административно обслужване (ЦАО) по един от начините описани в т.IV. Заявяването чрез Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg/Account/Login) изисква регистрацията в Системата се осъществява чрез персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ или с Квалифициран електронен подпис (КЕП). Всички подадени заявления се завеждат в автоматизираната информационна система за документооборот от служителите на ЦАО.
Директорът насочва заявленията към дирекция „МД“. В 14-дневен срок от постъпване на заявлението определените длъжностни лица от дирекцията извършват проверка относно спазване изискванията на Наредба №29 от 2000 г. за условията и реда за организацията на работа в дрогерията.
В случаите, когато се установи, че не са спазени изисквания на Наредба №29 от 2000 г. за условията и реда за организацията на работа в дрогерията, в 7-дневен срок от извършване на проверката проверяващите дават предписания и определят срок за отстраняването им.
При непълноти на представените документи, в 14-дневен срок от постъпване на заявлението и документите, директорът на РЗИ уведомява писмено лицето за констатираните непълноти в тях и определя срок за отстраняването им.
В 14-дневен срок от извършване на проверката или от отстраняване на непълнотите, директорът на РЗИ издава удостоверение за регистрация на дрогерия, след което се предава на ЦАО за предаване на заявителя по заявения начин.
Отговорният служител в дирекция „Медицински дейности“ извършва вписване в Регистъра на издадените удостоверения за регистрация на дрогерии, воден от РЗИ Шумен.
Начин на заявяване на услугата
· На място – в РЗИ - Шумен, адрес: гр. Шумен, пл. Освобождение №1, стая № 3 – Център за административно обслужване (ЦАО), Офис „Административно обслужване“. Услугата може да бъде заявена писмено или в устна форма, за което служител в ЦАО съставя протокол
· Чрез електронната поща на РЗИ-Шумен - rzi-shumen@mh.government.bg
· Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба – на адрес: 9700 гр. Шумен, пл. Освобождение №1 (разходите за доставка са за сметка на заявителя)
· Чрез системата за сигурно електронно връчване на адрес: https://edelivery.egov.bg/Account/Login?returnUrl=%2FProfile
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
· Интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване:
- При заявяване на място, по електронна поща или чрез лицензиран пощенски оператор: https://iisda.government.bg/adm_services/services/service_provision/10877
- При заявяване чрез системата за сигурно електронно връчване:
https://edelivery.egov.bg/Account/Login?returnUrl=%2FProfile
· Интернет адрес за служебно заявяване: rzi-shumen@mh.government.bg
· Вид на услугата (първична или комплексна): първична
· Средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: няма.
Начини на получаване на резултата от услугата:
· На място в РЗИ-Шумен, на адрес: гр. Шумен, пл. Освобождение №1, стая 3 - Център за административно обслужване;
· Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба на посочен от заявителя адрес (разходите за доставка са за сметка на заявителя);
· По електронна поща на посочен от заявителя електронен адрес;
· Чрез системата за сигурно електронно връчване.