1. Заявител на услугата:
· Физическо лице, в т.ч. упълномощен негов представител;
· Юридическо лица, в т.ч. упълномощен негов представител.
2. Необходими документи:
· Заявление по образец (Бланка № АУ-1338-2020);
· Разрешение за строеж за конкретния обект издадено от съответната община;
· Протоколи за извършени изследвания и измервания от акредитирани лаборатории в зависимост от вида на обекта, на основание чл. 21 от Наредба № 36 на МЗ за условията и реда за упражняване на държавен здравен контрол (ДВ бр. 63/2009 г., изм. и доп.);
· Документ за платена такса.
3. Вътрешен ход на процедурата:
Документите се подават в Център за административно обслужване (ЦАО) по един от начините описани в т. IV. Заявяването чрез Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg/Account/Login) изисква регистрацията в Системата и се осъществява чрез персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ или с Квалифициран електронен подпис (КЕП). Всички подадени заявления се завеждат в автоматизираната информационна система за документооборот от служителите на ЦАО.
От ЦАО заявлението се предава на Директора на РЗИ, който го резолира до директора на Дирекция ОЗ. Следва резолюция до началник отдел ДЗК и последваща до изпълнител. Определеният изпълнител извършва преглед на одобрената проектна документация, предоставените протоколи за замерване от акредитирани лаборатории и проверка на място за съответствие със здравните норми и изисквания.
След приключване на всички описани действия и констатиране на съответствие със здравните норми и изисквания служителят издава положително становище за готовността на строежа за въвеждането му в експлоатация.
Издаденото становище се подписва от директора на РЗИ – Шумен, след което се предава на ЦАО за предаване на заявителя по заявения начин.
Начин на заявяване на услугата:
· На място – в РЗИ – Шумен, адрес: гр. Шумен, пл. Освобождение №1, стая № 3 – Център за административно обслужване (ЦАО). Услугата може да бъде заявена писмено или в устна форма, за което служител в ЦАО съставя протокол;
· Чрез електронната поща на РЗИ – Шумен: rzi-shumen@mh.government.bg;
· Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба – на адрес: 9700 гр. Шумен, пл. Освобождение №1 (разходите за доставка са за сметка на заявителя);
· Чрез системата за сигурно електронно връчване на адрес:
https://edelivery.egov.bg/Account/Login?returnUrl=%2FProfile.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
· Интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване:
- При заявяване на място, по електронна поща или чрез лицензиран пощенски оператор:
http://iisda.government.bg/adm_services/services/service_provision/10851
- При заявяване чрез системата за сигурно електронно връчване:
https://edelivery.egov.bg/Account/Login?returnUrl=%2FProfile
· Интернет адрес за служебно заявяване: rzi-shumen@mh.government.bg
· Вид на услугата (първична или комплексна): първична
· Средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: няма
Начини на получаване на резултата от услугата:
· На място в РЗИ-Шумен, на адрес: гр. Шумен, пл. Освобождение №1, стая 3 - Център за административно обслужване;
· Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба на посочен от заявителя адрес (разходите за доставка са за сметка на заявителя);
· По електронна поща на посочен от заявителя електронен адрес;
· Чрез системата за сигурно електронно връчване.