Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Оборище, бул."Дондуков" № 52, п.к. 1000
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 070018700
Адрес на електронна поща: nap@nra.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, 12:30-13:00
1. Заявяване на услугатаЗаявители на услугата са физическите лица, включително еднолични търговци, юридическите лица или други правни образувания, които по занятие предоставят услуги за обмяна между виртуални валути и признати валути без златно покритие, и доставчиците на портфейли, които предлагат попечителски услуги
Начини на заявяване на услугата
Настоящата услуга се предоставя само по електронен път, с квалифициран електронен подписна официалния електронен адрес на НАП.
Приемането на заявление може да се откаже само, когато не е подписано, не се подава от надлежно упълномощено лице или не съдържа данните за идентификация – името на лицето, единния граждански номер или личен номер на чужденец. В тези случаи лицето се уведомява писмено, че заявлението се счита за неприето и трябва да подаде ново.
Когато заявлението за вписване не отговаря на установената форма или в него не се съдържа определената по Наредбата информация, заявителят се уведомява писмено в 7-дневен срок от приемане на заявлението, на посочения от него електронен адрес.
В 7-дневен срок от получаване на съобщението заявителят е длъжен да представи необходимата информация или да отстрани посочените недостатъци.
Срок за заявяване на услугата
По инициатива на лицето
2. Предоставяне на услугатаПроцесът започва с постъпването на Заявление за вписване в публичния регистър от физически лица, включително едноличните търговци, юридическите лица или другите правни образувания.
Заявленията се приемат в Централно управление на НАП по електронен път. При приемане на заявление на електронния адрес на териториална структура на НАП, същото се изпраща по компетентност в ЦУ на НАП.
В 7-дневен срок от подаване на заявлението се извършва проверка на основанието за вписване в публичния регистър на лицата, които по занятие предоставят услуги за обмяна между виртуални валути и признати валути без златно покритие, и на доставчиците на портфейли, които предлагат попечителски услуги.
При приемане на документите за регистрация се извършва проверка за:
· попълнено заявление за вписване в публичния регистър;
· внесена такса.
При приемане на заявленията за вписване в публичния регистър се проверява за:
подпис, положен върху заявлението;
изцяло попълнено заявление.
При наличие на основания за вписване, се издава удостоверение за вписване в публичния регистър на лицата, които по занятие предоставят услуги за обмяна между виртуални валути и признати валути без златно покритие, и на доставчиците на портфейли, които предлагат попечителски услуги. Удостоверението за вписване се съставя като електронен документ, който се прилага към партидата на лицето.
Вписване в регистъра не се извършва, когато условията по Наредбата не са изпълнени.
3. Резултат от услугатаПрието/отхвърлено заявление.
Вписване/отказ за вписване в регистъра.
Вписване в публичния регистър на лицата, които по занятие предоставят услуги за обмяна между виртуални валути и признати валути без златно покритие, и на доставчиците на портфейли, които предлагат попечителски услуги
Издадено удостоверение за вписване в публичния регистър.
Удостоверението за вписване се съставя като електронен документ, подписан с квалифициран електронен подпис, за което се уведомява вписаното лице на посочения от него електронен адрес и се прилага към неговата партида.
Вписване в регистъра не се извършва, когато условията по Наредбата не са изпълнени. При отказ за вписване, заявителят се уведомява писмено, на посочения от него електронен адрес чрез използване на квалифициран електронен подпис.
Начин на получаване на резултата от услугата
По електронен път - на посочен от заявителя електронен адрес се изпраща съобщение с входящ номер и уведомление за приемане или отхвърляне на заявлението.
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 50 лв.За вписване в публичния регистър на лицата, съгласно чл. 41 от Тарифа № 12 за таксите, които се събират в системата на Министерството на финансите по закона за държавните такси, се внасят:
- за вписване като лице, което по занятие предоставя услуги за обмяна между виртуални валути и признати валути без златно покритие - 50 лв.,
- за вписване на доставчик на портфейли, който предлага попечителски услуги - 50 лв.
Сумите се плащат безкасово, по банкова сметка на Министерство на финансите:
БНБ, гр. София, пл. „Княз Александър І” , № 1
IBAN: BG51BNBG96613100174901
BIC: BNBGBGSD
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:По електронен път