Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и информационно обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Изгрев, ул. Лъчезар Станчев №20, п.к. 1797
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)9701111, (02) 970 11 21
Адрес на електронна поща: aksu@aksu.government.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:30 до 18:00, Работното време на ЦАО е непрекъснато в рамките от 08,30 до 18,00 часа всеки работен ден (половин час преди и половин час след определеното работно време на служителите в АКСУ).
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Подаване на заявление за достъп до обществена информацияДостъп до обществена информация се предоставя въз основа на писмено заявление или устно запитване. Заявлението се счита за писмено и в случаите, когато е направено по електронен път на адреса на електронната поща по чл. 15, ал. 1, т. 4 от Закона за достъп до обществена информация, или чрез Платформата за достъп до обществена информация по чл. 15в от същия. В тези случаи не се изисква подпис, съгласно изискванията на Закона за електронния документ и електронния подпис. Когато заявителят не е получил достъп до обществена информация въз основа на устно запитване или счита предоставената му информация за недостатъчна, той може да подаде писмено заявление.
Съдържание на заявлението за достъп до обществена информацияЗаявлението за предоставяне на достъп до обществена информация трябва да съдържа:
1. трите имена, съответно наименованието и седалището на заявителя;
2. описание на исканата информация;
3. предпочитаната форма за предоставяне на достъп до исканата информация;
4. адрес за кореспонденция със заявителя.
Ако в заявлението не се съдържат данните по т. 1, 2 и 4 то се оставя без разглеждане.
Издаване на решение за предоставяне на достъп до обществена информацияВ решението, с което се предоставя достъп до обществена информация задължително се посочват:
1. степента на осигурения достъп до обществена информация;
2. срок, в който е осигурен достъп до обществената информация;
3. място, където ще бъде предоставен достъп до исканата обществената информация;
4. формата, под която ще бъде предоставен достъп до исканата обществена информация;
5. разходите по предоставянето на достъп до исканата обществена информация.
Решението за предоставяне на достъп до исканата обществена информация се връчва на заявителя срещу подпис или се изпраща по пощата с обратна разписка, или се изпраща по електронен път, когато заявителят е поискал информацията да му бъде предоставена по електронен път и е посочил адрес на електронна поща.
Основание за отказ от предоставяне на обществена информацияОснование за отказ от предоставяне на достъп до обществена информация е налице, когато:
1. исканата информация е класифицирана информация или друга защитена тайна;
2. достъпът засяга интересите на трето лице и то изрично е отказало предоставяне на исканата обществена информация, освен в случаите на надделяващ обществен интерес;
3. исканата обществена информация е предоставена на заявителя е предоставена през последните шест месеца.
Закон за достъп до обществена информация
Не се заплаща за услугатаДостъпът до обществена информация (ДОИ) е безплатен. Разходите по предоставянето на обществена информация се заплащат по нормативи, определени в Заповед № ЗМФ - 1472/29.11.2011 г. на министъра на финансите.