Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и информационно обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Изгрев, ул. Лъчезар Станчев №20, п.к. 1797
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)9701111, (02) 970 11 21
Адрес на електронна поща: aksu@aksu.government.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:30 до 18:00, Работното време на ЦАО е непрекъснато в рамките от 08,30 до 18,00 часа всеки работен ден (половин час преди и половин час след определеното работно време на служителите в АКСУ).
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Етап 1 - Необходими условия, за да ползвате услугатаИдентификатор: 3132
Изискване за ниво на осигуреност: Високо
Какво представлява услугата
Частните доставчици на социални услуги и специално създадените от общините за предоставянето на социалните услуги юридически лица по свое желание могат да прекратят лиценза си за предоставяне на социална услуга, като изложат мотиви за прекратяването.
Необходими условия, за да ползвате услугата
Да сте лице, което притежава лиценз за предоставяне на социална услуга, издаден от изпълнителния директор.
Възможни начини за заявяване
• През портал за предоставяне на електронни услуги
• С уведомление заявление на гише в центъра за административно обслужване, подадено лично или от упълномощено лице с пълномощно с нотариална заверка на подписа
• Чрез създадената за целта електронна поща e-docs@aksu.government.bg, като уведомлението следва да е електронно подписано.
Етап 2 - Необходими документиКакво е необходимо да приготвя предварително
Необходими документи
1. Лично подаване на документите или чрез упълномощено лице, както и по пощата с обратна разписка
Ако сте частен доставчик или юридическо лице, специално създадено от общината за предоставяне на социални услуги, и притежавате издаден лиценз за предоставяне на социална услуга е необходимо да подадете единствено Заявление за прекратяване на лиценз за предоставяне на социална услуга – Приложение № 5.
2. Тази услуга е достъпна и по електронен път по реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги.
Създадена е възможност за електронно подаване на документи през Системата за сигурно електронно връчване и чрез създадената за целта електронна поща e-docs@aksu.government.bg.
Етап 3 - Вътрешна процедура
Извършва се преглед на внесените документи за прекратяване на лиценз за установяване на наличност, допустимост и валидност, като при спазени изисквания, изпълнителният директор издава заповед за прекратяване на лиценза, която се съобщава писмено на заявителя в тридневен срок от датата на издаване и подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
Етап 4 - Резултат от услугатаЗаинтересованите лица, внесли заявления за прекратяване на лиценз, получават заповед от изпълнителния директор по начина на заявяване.
Лицензът се прекратява с влизане в сила на заповедта.
Прекратяването на лиценза се отразява в регистъра на лицензираните доставчици на социални услуги.
Кой издава резултата от услугата
Изпълнителен директор
Как ще получа резултата
· Като електронен документ в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване
· На хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване
· На хартиен носител чрез лицензиран пощенски оператор
· По електронен път на посочена в заявлението електронна поща
Етап 5 - Задължения за уведомяване
Лицензираният доставчик е длъжен писмено да уведоми изпълнителния директор в 14-дневен срок за:
- датата на започване на дейността по предоставяне на социалната услуга;
- адреса/адресите на предоставяне на услугата или адреса за кореспонденция при мобилно предоставяне на услугата.
В случаите, когато лицензираният доставчик не е изпълнил това задължение, изпълнителният директор му определя подходящ срок за отстраняване на нарушението, но не повече от три месеца. Ако нарушението не бъде отстранено в определения срок, лицензът се прекратява.
В случай, че лицензираният доставчик на социална услуга преустанови предоставянето на услугата за повече от три месеца, той е длъжен писмено в 14-дневен срок от изтичането им да уведоми изпълнителния директор на Агенцията за качеството на социалните услуги за настъпилото обстоятелство, като посочи съответните причини.
Закон за социалните услуги
Не се заплаща за услугатаТакси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
двумесечен срок
Такси
Не се заплаща за услугата