ИНФОРМАЦИЯ ЗА ЦЕНТЪР ЗА АДМИНИСТРАТИВНО ОБСЛУЖВАНЕ (ЦАО)
Адрес: община Тетевен, гр. Тетевен 5700, пл.„Сава Младенов”№ 9, в сградата на Община Тетевен.
Работно време: от 08:00 до 17:00 часа без прекъсване oт понеделник до петък
Електронен адрес за комуникация с потребителите: mayor@teteven.bg
Телефони за комуникация с потребителите:
Служители от ЦАО
067852200 / вътрешен 126
067852200/ вътрешен 128
067852200/ вътрешен 129
СРОКЪТ И ПРОЦЕДУРАТА ПО ПРЕДОСТАВЯНЕ НА АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА, ИЗИСКВАНИЯ И НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ:
Удостоверението ще Ви бъде издадено непосредствено след сключване на гражданския брак.
Изисквания и необходими документи:
1.Декларация за сключване на граждански брак;
2.Медицински свидетелства, валидни 30 дни от датата на издаването, които са изведени от съответните здравни заведения и имат заключение на лекаря, че лицата могат да сключат граждански брак;
- младоженците, ненавършили 18 години трябва да представят разрешение от съответния районен съд;
- попълнени декларации за сключване на гр. брак, които трябва да се подпишат лично пред дл. лице по гр. състояние;
3. Ако встъпващите в брак са избрали режим на имуществените си отношения, представят обща декларация с нотариална заверка на подписите за избрания режим. Ако е сключен брачен договор, представят удостоверение от нотариуса относно датата на договора и регистрационния му номер, както и номера, под който нотариусът е вписан в регистъра на Нотариалната камара и района му на действие."
Процедура по предоставяне на услугата:
Актът за граждански брак се съставя от длъжностно лице по гражданско състояние, определено съгласно Заповед на Кмета на Община Банско, на чиято територия е станало събитието.
Предназначението на акта за граждански брак е да формализира сключването, съгласно българското законодателство, на граждански брак от две физически лица – мъж и жена.
Преди съставянето на акта, длъжностно лице по гражданско състояние проверява самоличността и възрастта на сключващите брак, представените документи /лична карта, декларация, че не съществуват пречките за сключване на брак, съгласно Семейния кодекс, медицинско свидетелство, че не страда от болестите, посочени в СК, декларация, че е осведомен за заболяванията на другия, съгласно СК/, тяхната валидност и съответствие с изискванията на закона. Ако встъпващите в брак са избрали режим на имуществените си отношения, те представят обща декларация с нотариална заверка на подписите за избрания режим. Ако е сключен брачен договор, те представят удостоверение от нотариуса относно датата на договора и регистрационния му номер, както и номера, под който нотариусът е вписан в регистъра на Нотариалната камара и района му на действие.
Заявлението по образец, можете да изтеглите на адрес: https://iisda.government.bg/adm_services/services/service_provision/106565
Начини на заявяване на услугата:
Със заявление пред длъжностно лице по гражданско състояние към Община Тетевен
Лично или чрез упълномощено лице в Центъра за административно обслужване.
Устно в Центъра за административно обслужване.
Чрез лицензиран пощенски оператор.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
Ниво на предоставяне на услугата – Ниво I – Информация: предоставяне на онлайн информация за административни услуги – начини и места на заявяване на услугите, срокове и такси;