Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно обслужване, протокол, връзки с обществеността и инвестиции"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Красно село, бул. Пенчо Славейков 15а, партер, п.к. 1606
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 915 98 85, 915 98 82, /стационарен, цената на един разговор е според тарифния план на потребителя/
Адрес на електронна поща: bfsa@bfsa.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 18:30, Работното време e с променливи граници от 8,00 до 18,30 ч. с почивка 30 минути, която може да се ползва между 12,00 и 14,00 ч., и с период на задължително присъствие от 10,00 до 16,30 ч.
Центъра за административно обслужване е с удължено и непрекъснато работно време от 8:00 ч. до 18:30 ч.
Етап подаване на заявление1. Заявление за пускане на пазара на хранителна добавка и/или храна, предназначена за употреба при интензивно мускулно натоварване.
Към заявлението се прилагат:
- Етикет, с който хранителната добавка или храната, предназначена за употреба при интензивно мускулно натоварване, ще бъде пусната на пазара на територията на Република България;
- Оригинален етикет - когато продуктът не е българско производство;
- Декларация за съответствие на състава на хранителната добавка или храната, предназначена за употреба при интензивно мускулно натоварване, с информацията на етикета, включително за отсъствие в състава им на вещества, определени в съответните наредби по чл. 81 от Закона за храните;
При заявяване на услугата по електронен път идентифицирането на заявителя е с квалифициран електронен подпис (КЕП).
КЕП е с ниво на осигуреност „високо“, съгласно чл. 8 от Регламент (ЕС) №910/2014 г.
Етап проверка на документитеРезултат от проверката – положителен/отрицателен/искане за допълнителна информация.
При положителен резултат от проверката се извършва вписване в съответния регистър.
При констатиране на несъответствие от проверката
Уведомява се оператора за констатираните несъответствия с определен срок за отстраняване.
Етап вписване в регистърПри положителен резултат от проверката се извършва вписване в съответния регистър по чл. 24 от ЗАКОНА ЗА ХРАНИТЕ.
При отстраняване на несъответствията (получаване на допълнителна информация от оператора или от други институции) се извършва вписване в съответния регистър по чл. 24 от ЗАКОНА ЗА ХРАНИТЕ.
Етап издаване на заповед за отказПри неотстраняване на несъответствията се издава заповед за отказ за вписване.
При отрицателен резултат от проверката се издава заповед за отказ за вписване.
Начини на получаване на резултата от услугата Резултатът от тази услуга се визуализира, чрез вписване в регистър по чл. 24 от Закона за храните, който е публичен и достъпен на интернет страницата на БАБХ.