Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Електронно възлагане и мониторинг"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Средец, ул. Леге 4, п.к. 1000
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)98597166
Адрес на електронна поща: aop@aop.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Телефонна линия за въпроси, свързани с попълване на образци на обявленията за обществени поръчки и на регистрационни форми и създаване на партида на възложител, работи в интервалите от 10:00 ч. до 12:00 ч. и от 14:00 ч. до 17:00 ч.
Звено за административно обслужване - център за обслужване на потребители на ЦАИС ЕОП - тел.: 0700 17 151 (на цената на един градски разговор за цялата страна или в зависимост от абонаментния план); работно време: стандартно работно време, от 09:00 до 17:30 часа.
Изисквания, документи и процедуриПроцедура по предоставяне на административната услуга/издаване на индивидуалния административен акт:
Действията по вписване на външен експерт стават изцяло чрез функционалностите на Централизираната автоматизирана информационна система „Електронни обществени поръчки“ (ЦАИС ЕОП) на интернет адрес https://www.eop.bg.
Вписването в списъка става лично, като за целта експертът следва да е регистриран като физическо лице в системата и да притежава валиден квалифициран електронен подпис (КЕП).
Изисквания:
В списъка може да се впише лице, което:
- е навършило 18-годишна възраст и не е поставено под запрещение;
- не е осъждано за умишлени престъпления от общ характер и не е лишено от правото да упражнява професия или дейност, която се отнася до вписването;
- разполага с доказателства, че притежава професионална компетентност в заявената област в съответствие с категориите от Общия терминологичен речник (CPV).
Лицата декларират тези обстоятелства в заявлението и носят отговорност за верността на заявените от тях данни.
Необходими документи: Вписването на експерт в списъка се извършва лично след попълване на заявление и подаването му с КЕП чрез ЦАИС ЕОП.
Образци на формуляри: Образецът на заявление е достъпен след вход с потребителско име и парола или КЕП в ЦАИС ЕОП на интернет адрес https://www.eop.bg.
Начини на заявяване на услугата:
След вход в ЦАИС ЕОП от основното меню в лявата част на екрана се избира секция „Външни експерти“, след което от дясната част на екрана се натиска бутон „Създай регистрация“. Заявлението се попълва от експерта и се подава с електронен подпис.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път: ниво на предоставяне на услугата и интернет адрес, на който се предоставя:
Ниво 3: Двустранна комуникация – заявяване и получаване на услуги изцяло по електронен път. Услугата се предоставя изцяло по електронен път, на интернет адрес https://www.eop.bg след вход с потребителско име и парола или КЕП, и избор на секция „Външни експерти“.
Ниво на осигуреност – значително.
Средства за електронна идентификация: КЕП, потребителско име и парола.
Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт: Вписването в списъка на външните експерти е валидно за срок 12 месеца считано от датата на подаване на заявлението. След изтичането на срока вписаните данни се заличават служебно. Заличените данни се запазват в списъка за период от 5 години.
Начини на получаване на резултата от услугата: Резултатът от услугата е вписване на лице в Списъка на външни експерти с професионална компетентност, свързана с предметите на обществените поръчки, които възложителите могат да използват при подготовката и провеждането на процедури за възлагане на обществени поръчки.
Списъкът може да се достъпи по два начина:
- чрез публичните справки на ЦАИС ЕОП, или
- след вход в системата в секция „Външни експерти“.
Закон за обществените поръчки
Правилник за прилагане на Закона за обществените поръчки