Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Деловодство и административно обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Оборище, ул. "Будапеща" № 16, п.к. 1000
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)94 04 999
Факс: (02)9404606
Адрес на електронна поща: delovodstvo@fsc.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Работното време на администрацията е от 09.00 ч. до 17.30 ч.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Подаване на искане за издаване на разрешение за управление на фонд за допълнително доброволно пенсионно осигуряванеЗа получаване на разрешение за управление на фонд за допълнително доброволно пенсионно осигуряване, на фонд за допълнително доброволно пенсионно осигуряване по професионални схеми или на доброволен пенсионен фонд за ПЕПП, лицензираното пенсионноосигурително дружество подава до Комисията писмено искане по образец, утвърден от заместник-председателя на комисията, към което се прилагат:
1.протокол с решение на общото събрание на акционерите на пенсионноосигурителното дружество за учредяване на фонда;
2. правилник за организацията и дейността на пенсионния фонд ( не се отнася за доброволен пенсионен фонд за ПЕПП);
3.протокол с решение на управителния орган за приемане на правилник за организацията и дейността на пенсионния фонд (не се отнася за доброволен пенсионен фонд за ПЕПП);
4. актюерски разчети за предлаганите пенсионни схеми и информация за имената и личните данни на актюера;
4. образци на осигурителни и пенсионни договори, съответно на стандартните договорни условия на договора за ПЕПП съгласно чл. 6, параграф 2, буква "а" от Регламент (ЕС) 2019/1238;
5. предварителнен договор с банка-попечител, съответно с депозитар по чл. 214а, ал. 4 от КСО и с инвестиционен посредник и декларациите за съответствие с изискванията на чл. 121д, ал. 9, чл. 123б, ал. 3 и чл. 123в, ал. 2 от КСО по утвърден от заместник-председателя на комисията образец;
6. финансов отчет на дружеството към последното число на предходния месец;
7. документи, удостоверяващи съответствието на информационната система на дружеството със спецификата и обема на дейността, свързана с управлението на учредения фонд;
8. справка за кадровата обезпеченост на дружеството;
9. документ за платена такса, освен ако плащането е извършено по електронен път.;
10. инвестиционна политика на фонда;
11. вътрешни правила за процедурите за наблюдение, измерване и управление на риска, свързан с инвестициите на фондa, утвърдени по реда на чл. 179в, ал. 1 КСО.
Производство за издаване на разрешение или отказ за издаване на разрешение за управление на фонд за допълнително доброволно пенсионно осигуряванеКомисията за финансов надзор се произнася в едномесечен срок от подаването на искането , а в случаите, когато са изискани допълнителни документи или информация – в едномесечен срок от представянето на съответните документи, данни или информация. В случаите, когато изисканите документи или информация не са внесени, комисията се произнася в едномесечен срок от изтичането на определения срок за тяхното представяне. Заявителят се уведомява писмено за взетото решение в 7-дневен срок.
Вписване в регистъра на Окръжния съд по седалището на фондаОкръжният съд по седалището на фонд за допълнително доброволно пенсионно осигуряване, на фонд за допълнително доброволно пенсионно осигуряване по професионални схеми или на доброволен пенсионен фонд за ПЕПП, вписва в регистъра си фонда, ако пенсионноосигурителното дружество е подало заявление за вписване в 6-месечен срок от получаване на разрешението от комисията.
Фондът за допълнително доброволно пенсионно осигуряване, фондът за допълнително доброволно пенсионно осигуряване по професионални схеми и доброволният пенсионен фонд за ПЕПП възниква като юридическо лице от деня на вписването в регистъра на съда.
Кодекс за социално осигуряване (Загл. изм. - ДВ, бр. 67 от 2003 г.)
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 45000 лв.
За издаването на разрешение за управление на фонд за допълнително доброволно пенсионно осигуряване се заплаща фиксирана такса на стойност от 45 000, 00лв. съгласно чл. 25, ал. 1, т. 3 от Наредба № 76 от 12.06.2025 г. за таксите, събирани от Комисията за финансов надзор (обн. ДВ, бр. 51 от 2025 г.)
При подаване на заявлението се заплаща таксата в пълен размер.
При оттегляне на заявлението или при постановяване на отказ, или прекратяване на производството, първоначално внесената такса не се възстановява. Когато подадено заявление е оттеглено от заявителя до края на работния ден, следващ деня на подаването му, платената такса подлежи на възстановяване в пълен размер без лихва при депозирано писмено искане и предоставена информация за платежна сметка, по която сумата да бъде възстановена.
Дължимата такса се заплаща по банковата сметка на КФН в Българска народна банка - Централно управление. При неплащане на такса в установения срок върху дължимата сума се начислява и се дължи лихва в размер на законната лихва за периода от датата, следваща датата на изтичането на срока за плащане, до датата на плащането.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:По банков път
По електронен път