1. Заявител на услугата
Всяко лице, получило разрешение за съхранение и продажба на лекарствени продукти, а при неговата смърт или поставянето му под запрещение – неговите наследници по права линия без ограничения и по съребрена линия до втора степен включително или законните представители на поставеното под запрещение лице
2. Необходими документи
· Заявление за прекратяване издаване на разрешение за съхранение и продажба на лекарствени продукти от лекари и лекари по дентална медицина по образец;
· Оригинал на издаденото от РЦЗ/РЗИ-Шумен разрешение за съхранение и продажба на лекарствени продукти
· Нотариално заверено пълномощно за упълномощеното лице (ако не се подава лично)
· Документ, удостоверяващ смърт или запрещение на регистрираното лице
3. Вътрешен ход на процедурата
Документите се подават в Център за административно обслужване (ЦАО) по един от начините описани в т.IV. Заявяването чрез Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg/Account/Login) изисква регистрацията в Системата се осъществява чрез Квалифициран електронен подпис (КЕП). Всички подадени заявления се завеждат в автоматизираната информационна система за документооборот от служителите на ЦАО.
Заявлението се подава в ЦАО и се входира в АИС Евентис.
При прекратяване на разрешението по искане на лицето се използва Образец 1336-2020, а при смърт или поставяне под запрещение – Образец 1336-2020. С резолюция директорът на РЗИ-Шумен го насочва към директора на дирекция МД. В 7 днивен срок от подаване на документите, директорът на РЗИ издава заповед за прекратяване на издаденото разрешение за съхранение и продажба на лекарствени продукти на основание чл.4 , ал. 9 от Наредба №5/2011г. Заповедта по се предава в ЦАО за връчване на лицето по заявения от него начин и писмено се уведомява директора на Изпълнителна агенция по лекарствата.
Отговорното длъжностно лице вписва заличаването в регистъра на издадените разрешения за съхранение и продажба на лекарствени продукти от лекари и лекари по дентална медицина.
В случаите по чл. 4, ал. 4 и 5 от Наредба №5/2011 г., процедурата по заличаването се стартира служебно, при настъпване на някое от посочените обстоятелства.
Начин на заявяване на услугата
· На място – в РЗИ - Шумен, адрес: гр. Шумен, пл. Освобождение №1, стая № 3 – Център за административно обслужване (ЦАО), Офис „Административно обслужване“. Услугата може да бъде заявена писмено или в устна форма, за което служител в ЦАО съставя протокол
· Чрез електронната поща на РЗИ-Шумен - rzi-shumen@mh.government.bg
· Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба – на адрес: 9700 гр. Шумен, пл. Освобождение №1 (разходите за доставка са за сметка на заявителя)
· Чрез системата за сигурно електронно връчване на адрес: https://edelivery.egov.bg/Account/Login?returnUrl=%2FProfile
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
· Интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване:
- При заявяване на място, по електронна поща или чрез лицензиран пощенски оператор: https://iisda.government.bg/adm_services/services/service_provision/10503
- При заявяване чрез системата за сигурно електронно връчване:
https://edelivery.egov.bg/Account/Login?returnUrl=%2FProfile
· Интернет адрес за служебно заявяване: rzi-shumen@mh.government.bg
· Вид на услугата (първична или комплексна): първична
· Средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: няма
Начини на получаване на резултата от услугата
· На място в РЗИ-Шумен, на адрес: гр. Шумен, пл. Освобождение №1, стая 3 - Център за административно обслужване;
· Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба на посочен от заявителя адрес (разходите за доставка са за сметка на заявителя);
· По електронна поща на посочен от заявителя електронен адрес;
· Чрез системата за сигурно електронно връчване.