Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Шумен, общ. Шумен, гр. Шумен,
Код за междуселищно избиране: 054
Телефон за връзка: 054 800 203 (таксува се като обаждане към фиксирана мрежа по тарифата на съответния оператор), 0898271032 (таксува се като обаждане към мобилна мрежа по тарифата на съответния оператор)
Адрес на електронна поща: rzi-shumen@mh.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работно време на ЦАО от 8.30 до 17.00 часа без прекъсване, в сградата на РЗИ-Шумен, ет.1, стая 3
Процедура по предоставяне на административната услугаЗаявител на услугата
• Физическо лице, в т.ч: упълномощен негов представител
Необходими документи:
• Заявление по образец (Бланка № АУ-1102-2025)
• Удостоверение за настоящ адрес;
• Представяне на документ за самоличност;
• Надлежно попълнена лична здравна книжка (ЛЗК) с актуална снимка на лицето
Резултат от процедурата
• Заверка и регистриране на лична здравна книжка на основание чл. 4, ал. 3 от Наредба № 15 за здравните изисквания към лицата, работещи в детските заведения, специализираните институции за деца и възрастни, водоснабдителните обекти, предприятията, които произвеждат или търгуват с храни, бръснарските, фризьорските и козметичните салони.
Вътрешен ход на процедурата
Документите се подават в ЦАО по един от начините описани в т. VI. Всички подадени заявления се завеждат в автоматизираната информационна система за документооборот от служителите на ЦАО.
Директорът насочва заявленията към дирекция „НЗБ“, отдел „МИ“. Длъжностните лица, които извършват заверката на личните здравни книжки, проверяват наличността на необходимите медицински прегледи и изследвания (веднъж годишно < 12 месеца за периодичните изследвания), наличие на резултата от проведения туберкулинов кожен тест на Манту за новоиздадените ЛЗК и отсъствието на съмнение за заразно заболяване (остро или хронично протичащо), удостоверени със заключението на ОПЛ, че лицето се допуска на работа.
При непълноти в личната здравна книжка – липса на някои от необходимите медицински прегледи и изследвания или непопълнени данни длъжностните лица уведомяват по телефона лицето или връщат документите в Звеното за административно обслужване.
След проверката на редовността на представената за заверка ЛЗК или от отстраняване на непълнотите в същата, отговорното длъжностно лице полага кръгъл печат на Регионална здравна инспекция на стр.1 под снимка паспортен формат, а на стр.2 датата и номера, под който е вписано лицето в регистъра на личните здравни книжки, името и подписа на длъжностното лице, извършило заверката.
Отговорното длъжностно лице извършва вписване на личната здравна книжка в Регистър на личните здравни книжки.
Образци на формуляри, които се попълват за предоставянето на услугата
Бланка № АУ-1102-2025 Заявление за регистрация на лична здравна книжка
Начин на заявяване на услугата
• На място – в РЗИ – Шумен, адрес: гр. Шумен, пл. Освобождение №1, стая №3 – Център за административно обслужване. Услугата може да бъде заявена писмено или в устна форма, за което служител в ЦАО съставя протокол;
• Чрез електронната поща на РЗИ – Шумен – rzi-shumen@mh.government.bg;
• Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба – на адрес: 9700 гр. Шумен, пл. Освобождение №1 (разходите за доставка са за сметка на заявителя);
• По електронен път – съгласно посоченото в т. VІІ
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
В РЗИ - Шумен може да се използва квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КЕП), като средство за електронна идентификация съгласно чл. 3, т. 12 от РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 910/2014 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 23 юли 2014 година.
а) нивото на предоставяне на услугата - ниво 3;
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване -
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/spetsializirani+teritorialni+administratsii/regionalna+zdravna+inspektsia/unificirani+uslugi/1102
в) интернет адрес за служебно заявяване – чрез единния портал за достъп до електронни административни услуги на адрес http://egov.bg/;
г) вид на услугата – първична.
Начини на получаване на резултата от услугата
1. на място - лично (респективно чрез упълномощен представител) срещу подпис от Центъра за административно обслужване на РЗИ – Шумен;
2. чрез лицензиран пощенски оператор на предварително заявен от него адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка. Цената за пощенската услуга се заплаща от заявителя при доставяне на пратката. При заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор изходящият документ се изпраща като:
а) вътрешна препоръчана пощенска пратка;
б) вътрешна куриерска пратка;
в) международна препоръчана пощенска пратка;
3. по електронен път на предварително заявен от него адрес на електронна поща при условията и по реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги, Закона за електронното управление и Наредбата за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги;
4. на персонален профил, регистриран в Информационната система за сигурно електронно връчване като модул на Единния портал за достъп до електронни административни услуги по смисъла на Закона за електронното управление.
Наредба № 15 за здравните изисквания към лицата, работещи в детските заведения, специализираните институции за деца и възрастни, водоснабдителните обекти, предприятията, които произвеждат или търгуват с харни, бръснарските, фризьорските и козметичните салони
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 3.00 лв. / 1.53 €Такса - 3.00 лв./1.53 €; Основание за определяне на таксата - чл.33 от тарифата за таксите по Закона за здравето.
За дубликат или копие на вече издаден документ се заплаща такса в размер на 6.00 лв./3.07 €, съгласно чл. 35 от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето.
Начини на плащане:
· В брой, на отговорен касиер в звеното за административно обслужване на РЗИ – Шумен – гр. Шумен, пл. Освобождение № 1, ет. 1, ст. 8;
· На ПОС терминал в звеното за административно обслужване на РЗИ – Шумен – гр. Шумен, ет. 1, ст. 8;
· С банков превод, включително банкови такси за сметка на заявителя;
· Чрез куриер с наложен падеж за сметка на заявителя, включително таксите на куриера.
БАНКОВА СМЕТКА на РЗИ – Шумен:
Банка: ОББ клон Шумен
IBAN: BG46 UBBS 80023110735110
BIC: UBBSBGSF
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път