1. Заявител на услугата
· Физическо лице, в т.ч: упълномощен негов представител
2. Необходими документи:
· Заявление по образец
· Удостоверение за настоящ адрес;
· Представяне на документ за самоличност;
· Надлежно попълнена лична здравна книжка (ЛЗК) с актуална снимка на лицето.
3. Вътрешен ход на процедурата
Документите се подават в ЦАО по един от начините описани в т. VI. Заявяването чрез Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg/Account/Login) изисква регистрацията в Системата и се осъществява чрез персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ или с Квалифициран електронен подпис (КЕП). Всички подадени заявления се завеждат в автоматизираната информационна система за документооборот от служителите на ЦАО.
Директорът насочва заявленията към дирекция „НЗБ“, отдел „МИ“. Длъжностните лица, които извършват заверката на личните здравни книжки, проверяват наличността на необходимите медицински прегледи и изследвания (веднъж годишно < 12 месеца за периодичните изследвания), наличие на резултата от проведения туберкулинов кожен тест на Манту за новоиздадените ЛЗК и отсъствието на съмнение за заразно заболяване (остро или хронично протичащо), удостоверени със заключението на ОПЛ, че лицето се допуска на работа.
При непълноти в личната здравна книжка – липса на някои от необходимите медицински прегледи и изследвания или непопълнени данни длъжностните лица уведомяват по телефона лицето или връщат документите в Звеното за административно обслужване.
След проверката на редовността на представената за заверка ЛЗК или от отстраняване на непълнотите в същата, отговорното длъжностно лице полага кръгъл печат на Регионална здравна инспекция на стр.1 под снимка паспортен формат, а на стр.2 датата и номера, под който е вписано лицето в регистъра на личните здравни книжки, името и подписа на длъжностното лице, извършило заверката.
Отговорното длъжностно лице извършва вписване на личната здравна книжка в Регистър на личните здравни книжки.
Начин на заявяване на услугата
· На място – в РЗИ – Шумен, адрес: гр. Шумен, пл. Освобождение №1, стая №3 – Център за административно обслужване. Услугата може да бъде заявена писмено или в устна форма, за което служител в ЦАО съставя протокол;
· Чрез електронната поща на РЗИ – Шумен – rzi-shumen@mh.government.bg;
· Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба – на адрес: 9700 гр. Шумен, пл. Освобождение №1 (разходите за доставка са за сметка на заявителя);
· Чрез системата за сигурно електронно връчване на адрес: https://edelivery.egov.bg/Account/Login?returnUrl=%2FProfile
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
· Интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване:
- При заявяване на място, по електронна поща или чрез лицензиран пощенски оператор: http://iisda.government.bg/adm_services/services/service_provision/10467
- При заявяване чрез системата за сигурно електронно връчване: https://edelivery.egov.bg/Account/Login?returnUrl=%2FProfile
· Интернет адрес за служебно заявяване: rzi-shumen@mh.government.bg
· Вид на услугата (първична или комплексна): първична
· Средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: няма.
Начини на получаване на резултата от услугата
· На място в РЗИ-Шумен, на адрес: гр. Шумен, пл. Освобождение №1, стая 3 - Център за административно обслужване;
· Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба на посочен от заявителя адрес (разходите за доставка са за сметка на заявителя);
· По електронна поща на посочен от заявителя електронен адрес;
· Чрез системата за сигурно електронно връчване.