Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Шумен, общ. Шумен, гр. Шумен,
Код за междуселищно избиране: 054
Телефон за връзка: 054 800 203 (таксува се като обаждане към фиксирана мрежа по тарифата на съответния оператор), 0898271032 (таксува се като обаждане към мобилна мрежа по тарифата на съответния оператор)
Адрес на електронна поща: rzi-shumen@mh.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работно време на ЦАО от 8.30 до 17.00 часа без прекъсване, в сградата на РЗИ-Шумен, ет.1, стая 3
Процедура по предоставяне на административната услугаЗаявител на услугата:
• Физическо лице, в т.ч: упълномощен негов представител;
• Юридическо лица, в т.ч: упълномощен негов представител.
Необходими документи:
• Заявление (Бланка № АУ-1089-2025);
• Копие на съобщение за смърт;
• Копие от смъртния акт или препис-извлечение от акт за смърт;
• Копие на документ за самоличност на починалото лице;
• Копие на разрешение за кремация, ако е извършена такава;
• Копие на удостоверение, издадено от лекар със специалност „Съдебна медицина“ – когато е извършена аутопсия и/или обработка на тленните останки;
• Пълномощно или копие от договор с погребална агенция;
• Документ за актуална регистрация съгласно законодателството на съответната държава по регистрация – когато заявлението се подава от погребална агенция, която не е регистрирана на територията на Република България;
• Документ за платена такса.
Резултат от процедурата
Разрешение за пренасяне на покойници извън страната, на основание чл. 24 от Наредба №2 за здравните изисквания към гробищни паркове (гробища) и погребването и пренасянето на покойници
Вътрешен ход на процедурата
Документите се подават в ЦАО по един от начините описани в т. VI. Всички подадени заявления се завеждат в автоматизираната информационна система за документооборот от служителите на ЦАО.
От дирекция АПФСО заявлението се предава на Директора на РЗИ, който го резолира до директор Д ОЗ. Следва резолюция до началник отдел ДЗК и последваща до изпълнител.
Извършва се проверка на предоставените документи и оглед на място на запечатването на ковчега и моторното превозно средство, с което ще се извърши транспортирането на тленните останки.
Инспекторът извършил огледа изготвя Разрешение за пренасяне на покойника/тленните останки/урната извън страната, което съгласува с началника на отдел ДЗК и директора на дирекция ОЗ.
Директорът на РЗИ – Шумен подписва разрешението за пренасяне на покойници извън страната, след което го предава на ЦАО за предаване на заявителя по заявения начин.
Образци на формуляри, които се попълват за предоставянето на услугата
Бланка № АУ-1089-2025 Заявление за издаване на разрешение за пренасяне на покойника/тленните останки/урната извън страната
Начин на заявяване на услугата
• На място – в РЗИ – Шумен, адрес: гр. Шумен, пл. Освобождение №1, стая №3 – Център за административно обслужване. Услугата може да бъде заявена писмено или в устна форма, за което служител в ЦАО съставя протокол;
• Чрез електронната поща на РЗИ – Шумен – rzi-shumen@mh.government.bg;
• Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба – на адрес: 9700 гр. Шумен, пл. Освобождение №1 (разходите за доставка са за сметка на заявителя);
• По електронен път – съгласно посоченото в т. VІІ
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
В РЗИ - Шумен може да се използва квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КЕП), като средство за електронна идентификация съгласно чл. 3, т. 12 от РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 910/2014 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 23 юли 2014 година.
а) нивото на предоставяне на услугата - ниво 4;
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване -
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/spetsializirani+teritorialni+administratsii/regionalna+zdravna+inspektsia/unificirani+uslugi/1089
в) интернет адрес за служебно заявяване – чрез единния портал за достъп до електронни административни услуги на адрес http://egov.bg/;
г) вид на услугата – първична.
Начини на получаване на резултата от услугата
1. на място - лично (респективно чрез упълномощен представител) срещу подпис от Центъра за административно обслужване на РЗИ – Шумен;
2. чрез лицензиран пощенски оператор на предварително заявен от него адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка. Цената за пощенската услуга се заплаща от заявителя при доставяне на пратката. При заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор изходящият документ се изпраща като:
а) вътрешна препоръчана пощенска пратка;
б) вътрешна куриерска пратка;
в) международна препоръчана пощенска пратка;
3. по електронен път на предварително заявен от него адрес на електронна поща при условията и по реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги, Закона за електронното управление и Наредбата за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги;
4. на персонален профил, регистриран в Информационната система за сигурно електронно връчване като модул на Единния портал за достъп до електронни административни услуги по смисъла на Закона за електронното управление.
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 20.00 лв. / 10.23 €Такса 20.00 лв./ 10.23 €; Основание за определяне на таксата - чл.6 от тарифата за таксите по Закона за здравето.
За дубликат или копие на вече издаден документ се заплаща такса в размер на 6.00 лв/ 3.07 €, съгласно чл. 35 от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето.
Начини на плащане:
· В брой, на отговорен касиер в звеното за административно обслужване на РЗИ – Шумен – гр. Шумен, пл. Освобождение № 1, ет. 1, ст. 8;
· На ПОС терминал в звеното за административно обслужване на РЗИ – Шумен – гр. Шумен, ет. 1, ст. 8;
· С банков превод, включително банкови такси за сметка на заявителя;
· Чрез куриер с наложен падеж за сметка на заявителя, включително таксите на куриера.
БАНКОВА СМЕТКА на РЗИ – Шумен:
Банка: ОББ клон Шумен
IBAN: BG46 UBBS 80023110735110
BIC: UBBSBGSF
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта