1. Заявител на услугата:
· Физическо лице, в т.ч: упълномощен негов представител;
· Юридическо лица, в т.ч: упълномощен негов представител.
2. Необходими документи:
· Заявление (Бланка № АУ-1089-2020);
· Копие на съобщение за смърт;
· Копие от смъртния акт или препис-извлечение от акт за смърт;
· Копие на документ за самоличност на починалото лице;
· Копие на разрешение за кремация, ако е извършена такава;
· Копие на удостоверение, издадено от лекар със специалност „Съдебна медицина“ – когато е извършена аутопсия и/или обработка на тленните останки;
· Пълномощно или копие от договор с погребална агенция;
· Документ за актуална регистрация съгласно законодателството на съответната държава по регистрация – когато заявлението се подава от погребална агенция, която не е регистрирана на територията на Република България;
· Документ за платена такса.
3. Вътрешен ход на процедурата
Документите се подават в ЦАО по един от начините описани в т. VI. Заявяването чрез Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg/Account/Login) изисква регистрацията в Системата и се осъществява чрез персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ или с Квалифициран електронен подпис (КЕП). Всички подадени заявления се завеждат в автоматизираната информационна система за документооборот от служителите на ЦАО.
От дирекция АПФСО заявлението се предава на Директора на РЗИ, който го резолира до директор Д ОЗ. Следва резолюция до началник отдел ДЗК и последваща до изпълнител.
Извършва се проверка на предоставените документи и оглед на място на запечатването на ковчега и моторното превозно средство, с което ще се извърши транспортирането на тленните останки.
Инспекторът извършил огледа изготвя Разрешение за пренасяне на покойника/тленните останки/урната извън страната, което съгласува с началника на отдел ДЗК и директора на дирекция ОЗ.
Директорът на РЗИ – Шумен подписва разрешението за пренасяне на покойници извън страната, след което го предава на ЦАО за предаване на заявителя по заявения начин.
Начин на заявяване на услугата
· На място – в РЗИ – Шумен, адрес: гр. Шумен, пл. Освобождение №1, стая №3 – Център за административно обслужване. Услугата може да бъде заявена писмено или в устна форма, за което служител в ЦАО съставя протокол;
· Чрез електронната поща на РЗИ – Шумен – rzi-shumen@government.bg;
· Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба – на адрес: 9700 гр. Шумен, пл. Освобождение №1 (разходите за доставка са за сметка на заявителя);
· Чрез системата за сигурно електронно връчване на адрес:
https://edelivery.egov.bg/Account/Login?returnUrl=%2FProfile.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
· Интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване:
- При заявяване на място, по електронна поща или чрез лицензиран пощенски оператор: http://iisda.government.bg/adm_services/services/service_provision/10459
- При заявяване чрез системата за сигурно електронно връчване:
https://edelivery.egov.bg/Account/Login?returnUrl=%2FProfile
· Интернет адрес за служебно заявяване: rzi-shumen@government.bg
· Вид на услугата (първична или комплексна): първична
· Средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: няма.
Начини на получаване на резултата от услугата:
· На място в РЗИ-Шумен, на адрес: гр. Шумен, пл. Освобождение №1, стая 3 - Център за административно обслужване;
· Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба на посочен от заявителя адрес (разходите за доставка са за сметка на заявителя);
· По електронна поща на посочен от заявителя електронен адрес;
· Чрез системата за сигурно електронно връчване.