Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Административно-правно и информационно обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, ул. Враня 20, етаж 2, п.к. 1233
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)813 04 13
Адрес на електронна поща: priemna@srzi.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работното време на ЗАО е без прекъсване за обедна почивка. Всеки работен ден с изключение на официалните празници.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Предмет на услугатаУдостоверението за регистрация на лечебно заведение за извънболнична помощ и хоспис се издава за всички или някои от следните дейности:
1. извършване на:
а) диагностика, лечение, рехабилитация и наблюдение на болни;
б) консултации;
в) профилактика;
г) диспансеризация;
2. предписване на:
а) лабораторни и други видове изследвания;
б) извършването на медицински дейности и манипулации под техен контрол и отговорност;
в) обема, вида домашни грижи и помощ за болни;
г) лекарства, превързочни материали и медицински пособия;
3. извършване на експертиза на временна нетрудоспособност;
4. извършване на наблюдение и оказване на медицинска помощ при бременност и майчинство;
5. наблюдение, контрол и полагане на грижи за физическото и психическото развитие на лица до 18 години;
6. извършване на дейности по здравна промоция и профилактика, включително профилактични прегледи и имунизации;
7. издаване на документи, свързани с тяхната дейност;
8. извършване на лечение на болен и в дома му, когато състоянието на болния налага това;
9. насочване на пациенти за консултативна и болнична помощ;
10. продължително медицинско наблюдение, поддържащо лечение, предписано от лекар, и специфични грижи по домовете на лица с хронични инвалидизиращи заболявания и медико-социални проблеми.
Удостоверението за регистрация на лечебното заведение се издава от изпълнителният директор на Изпълнителна агенция "Медицински надзор". Столична Регионална здравна инспекция извършва проверка относно спазването на здравните изискванията /по ЗЗ/ и на утвърдените медицински стандарти и издава удостоверение, а при установени несъответствия дава предписания и определя срок за отстраняването им.
Издаваното от СРЗИ Удостоверението за съответствие е елемент от набора документи, които инспекцията представя на Изпълнителна агенция “Медицински надзор” по служебен път.
Заявител на услугатаВсяко физическо и юридическо лице, което желае да осъществява дейности по извънболнична медицинска помощ или продължително медицинско наблюдение, поддържащо лечение на лица с хронични инвалидизиращи заболявания и медико-социални проблеми на територията на гр. София.
Необходими документи и начин на подаванеНеобходими документи
1. заявление по образец на ИАМН;
2. документ за актуална регистрация по националното законодателство, издаден от компетентен орган на съответната държава - за дружествата, регистрирани в държава - членка на Европейския съюз, или в държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство;
3. правилник за устройството, дейността и вътрешния ред на лечебното заведение;
4. имената на лицата - съдружници или акционери в дружеството или членове на кооперацията, учредяващи групова практика;
5. диплома за съответното висше образование на лицата, които ще управляват, съответно ще работят в лечебното заведение;
6. документ за призната специалност на лицата, които ще ръководят, съответно ще работят в лечебното заведение, а в случаите по чл. 14а - документ, че лицето е прието за обучение за придобиване на специалност по обща медицина;
7. документ свидетелство за съдимост – относно съдимостта на лицата, членове на управителните и контролните органи на лечебното заведение, когато не са български граждани;
8. документи за платена държавна такса по чл. 41, ал. 4, както и по чл. 46 от Закона за здравето.
Документ Свидетелство за съдимост – относно съдимостта на лицата, членове на управителните и контролните органи на лечебното заведение, когато са български граждани – се установява СЛУЖЕБНО от Изпълнителната агенция “Медицински надзор”.
Съобразно наличните технически възможности на заявителя, писменото заявление и приложенията към него могат да се подадат по:
- електронен път на адрес: priemna@srzi.bg
- чрез Единен портал за достъп до електронни административни услуги, предоставяни от Столична РЗИ: https://srzi.bg/bg/elektronni-administrativni-uslugi
- чрез лицензиран пощенски оператор на адрес 1233 гр. София, ул. „Враня“ № 20 (разходите за доставка са за сметка на заявителя на услугата);
- в Звеното за административно обслужване (Приемна) на ул. „Враня“ № 20, етаж 2
Вътрешен ход на процедуратаСлед приемане на документите, служител от звеното за административно обслужване, прави регистрация в деловодната система и ги представя на Директора на СРЗИ за резолюция.
Главният специалист, след и съобразно резолюцията на Директора на СРЗИ, насочва документите за директор дирекция “Надзор на заразните болести”, за негова резолюция към определен служител за осъществяване на проверка на място за спазване на здравните изисквания и директор дирекция “Медицински дейности” за извършване на проверка от определен служител на оригиналните изискуеми документи и за спазване на утвърдените медицински стандарти от лечебното заведение.
В деня на постъпване на заявлението, Столична РЗИ изпраща по служебен път искане до Българския лекарски съюз, съответно до Българския зъболекарски съюз и до Българската асоциация на професионалистите по здравни грижи, за издаване на удостоверения за вписване в техните регистри на лекарите, лекарите по дентална медицина, лекарските асистенти, медицинските сестри или акушерките, които ще ръководят и/или ще работят в лечебното заведение. Съсловните организации издават удостоверенията в 5-дневен срок от постъпване на искането от Столична РЗИ.
В 10-дневен срок от постъпване на заявлението за издаване на удостоверение за регистрация на лечебно заведение за извънболнична помощ и хосписи определените служители извършват проверка за спазване на здравните изисквания и утвърдените медицински стандарти от лечебното заведение.
В случай, че са спазени утвърдените медицински стандарти от лечебното заведение и/или нередностите са отстранени дирекция “Медицински дейности” изготвя Протокол за съответствие с медицинските стандарти.
В случай, че здравните изисквания са спазени дирекция “Надзор на заразните болести” изготвя Протокол за съответствие със здравните изисквания, който предава на дирекция МД.
Издава се удостоверение за съответствие. Удостоверението се изготвя от длъжностно лице в дирекция МД в два екземпляра и се представя за съгласуване с директор на дирекция МД, след което се предоставя за подпис от директора на Столична РЗИ.
В случай, когато се установи, че в лечебното заведение не са спазени здравните изисквания и/или утвърдените медицински стандарти, Столична РЗИ дава предписания и определя срок за отстраняването им, който не може да бъде по- дълъг от три месеца.
В 3 – дневен срок от извършване на проверките от Столична РЗИ и получаване на удостоверенията от съответната съсловна организация, директорът на регионалната здравна инспекция изпраща на Изпълнителната агенция “Медицински надзор” всички документите по преписката.
При непълноти на представените документи Изпълнителната агенция “Медицински надзор” в 10-дневен срок уведомява писмено заявителя за това и определя срок за отстраняването им. До отстраняване на непълнотите срокът за издава на удостоверение за регистрация на лечебното заведение спира да тече.
В едномесечен срок от получаване на документите изпълнителният директор на Изпълнителна агенция “Медицински надзор” издава удостоверение за регистрация на лечебното заведение или удостоверение за извършване на лечебната дейност по чл. 2а или мотивирано отказва да регистрира лечебното заведение или лечебната дейност по чл. 2а.
При необходимост и в едномесечния срок Изпълнителната агенция "Медицински надзор" може да извърши самостоятелна проверка относно спазването на здравните изисквания и утвърдените медицински стандарти от лечебното заведение.
Закон за лечебните заведения
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 92 лв.1. За извършване на проверка от Столична РЗИ за спазване на здравните изисквания се събира държавна такса, съгласно Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол по Закона за здравето както следва:
- за извършване на проверка при регистрация на лечебно заведение - 92 лв.;
- за извършване на проверка при промяна на видовете дейности, за които е регистрирано лечебното заведение – 92 лв.
Начин на заплащане:
- в брой на място в Звеното за административно обслужване (Приемна) на ул. „Враня“ № 20, етаж 2
- чрез ПОС терминал на място в Звеното за административно обслужване (Приемна) на ул. „Враня“ № 20, етаж 2
- с банков превод, в който е цитирана административната услуга
БАНКОВА СМЕТКА НА СТОЛИЧНА РЗИ
Банка: УниКредит Булбанк – клон Батенберг
IBAN: BG13 UNCR 9660 3120 6694 11
BIC: UNCRBGSF
ЕИК: 176034554
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път