Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, ул. Враня 20, п.к. 1233
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)8130400
Адрес на електронна поща: priemna@srzi.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работното време на ЦАО е без прекъсване за обедна почивка. Всеки работен ден с изключение на официалните празници.
Описание на услугатаИздаване на становище относно спазване на граничните стойности на показателите за шум, въз основа на представени документи и проверка на съответствието на стойностите на показателите на шум, посочени в протокола от измерване от акредитирана лаборатория.
ЗаявителиФизически или юридически лица и еднолични търговци, заинтересовани от услугата за издаване на становище относно спазване на граничните стойности за шум
Начини на заявяване на услугата / издаването на индивидуалния административен актЛицето подава заявление за издаване на становище относно граничните стойности за шум по образец до директора на СРЗИ по един от следните начини:
· Лично – с документ за самоличност;
· Чрез лицензиран пощенски оператор (поща) – заявлението следва да е в оригинал;
· От други лица – с приложено писмено пълномощно от заинтересованото лице;
· Устно в Център за административно обслужване на СРЗИ, за което служител от центъра попълва заявление по образец.
· Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя или чрез регистриран от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/);
· чрез Единния портал за достъп до електронно административни услуги, поддържан от Министерство на електронното управление:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/3047?staId=1319&cP=2
Необходими документи· Заявление по образец
· Декларация, че са изпълнени изискванията на Закона за устройство на територията - при промяна на предназначението на помещението;
· Копие на документ, удостоверяващ въвеждането на строежа в експлоатация съгласно Закона за устройство на територията;
· Копие на документ, удостоверяващ правото за ползване на обекта;
· Протокол от извършено измерване на нивото на шума, излъчван от обекта в рамките на заявеното работно време, в съседни жилищни помещения, които са в непосредствена близост до обекта или граничат с него;
· документ за платена държавна такса.
На служителя, приемащ заявлението, се представят оригиналите на горепосочените документи за сверка, а копията на документите следва да са заверени „Вярно с оригинала“.
Вътрешен ход на процедурата по предоставяне на услугата / по издаване на индивидуалния административен актЗаявлението се адресира до Директора на Столична РЗИ. Устното искане, което е отразено в протокол, задължително трябва да бъде окомплектовано с документите, необходими за предоставяне на административната услуга. След приемане на документите, служител от Центъра за административно обслужване, ги регистрира в Административна информационна система „EVENTIS R7“ и ги насочва към директор на дирекция „Обществено здраве“ (ОЗ) за резолюция. Директорът на дирекция ОЗ разпределя документите и ги насочва с резолюция към началника на отдел „Трудова медицина и здравно техническа експертиза“ (ТМЗТЕ), а той към съответния инспектор за изпълнение.
Становището относно спазването на граничните стойности на показателите за проникващ шум следва да се издаде в срок до 10 дни от подаване на заявлението. На този етап се извършва документална проверка за съответствие на измерените стойности, посочени в протокола, с граничните стойности на еквивалентното ниво на проникващ шум, съгласно изискванията на Наредба № 6 от 2006 г. за показателите за шум в околната среда, отчитащи степента на дискомфорт през различните части на денонощието, граничните стойности на показателите за шум в околната среда, в помещенията на жилищни и обществени сгради, в зони и територии, предназначени за жилищно строителство, рекреационни зони и територии и зони със смесено предназначение, методите за оценка на стойностите на показателите за шум и на вредните ефекти от шума върху здравето на населението
При констатирани несъответствия с изискванията на действащото законодателство и/или непълнота на представените документи, СРЗИ следва да издаде предписание и да определи срок за привеждане в съответствие с изискванията на Наредбата и/или за отстраняване на непълнотите в документите, който е не по-дълъг от 14 дни. В този случай срокът за издаване на становището спира да тече.
В срок до 10 дни от изтичането на срока за привеждане в съответствие, СРЗИ извършва измерване на еквивалентното ниво на проникващ шум, излъчван от обекта в рамките на заявеното работно време и съставя протокол. Такова замерване се извършва, когато са констатирани несъответствия с изискванията на Наредбата.
СРЗИ следва да издаде становището относно спазването на граничните стойности на показателите за шум при изпълнено предписание в срок до 5 дни от извършване на измерването, съответно от отстраняване на непълнотите в документите.
В случай че се констатира неизпълнение на предписанието, директорът на СРЗИ следва да направи мотивиран отказ за издаване на становището и в срок до 7 дни писмено да уведоми заявителя. В този случай процедурата по издаване на становището се прекратява, за което писмено се уведомяват и съответните държавни и общински органи.
Начин на предоставяне на резултата от услугата / на индивидуалния административен актв зависимост от изразеното в заявлението желание, удостоверението се предоставя по един от следните начини:
· Лично, на място в Центъра за административно обслужване, срещу подпис.
· Изпратено по пощата или с лицензиран пощенски оператор, като разходите са за сметка на заявителя.
· На други лица – с приложено изрично писмено пълномощно;
· Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на посочен от заявителя в заявлението адрес на електронна поща.
· На регистрирания от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/).
Информация за предоставяне на услугата по електронен път· ниво на предоставяне на услугата: IV-то ниво предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес: https://srzi.bg/bg/administrativno-obslujvane в раздел „Административно обслужване“, подраздел „Административни услуги“;
Забележка: "Ниво на предоставяне на услугата" е нивото на развитие, на което се предоставят услугите по електронен път: а) ниво 1: Информация - предоставяне на информация за административни услуги по електронен път, включително начини и места за заявяване на услугите, срокове и такси; б) ниво 2: Едностранна комуникация - информация съгласно дефиницията за ниво 1 и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри; в) ниво 3: Двустранна комуникация - заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите, освен ако със закон се допуска предоставяне на електронна административна услуга без идентификация; г) ниво 4: Извършване на услуги от ниво 3, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
· интернет адрес, на който намира формулярът за нейното заявяване: https://srzi.bg/bg/administrativno-obslujvane
· интернет адрес за служебно заявяване: priemna@srzi.egov.bg
· вид на услугата: първична
Забележка: 1. "Първична услуга" е административна услуга, която се осъществява в рамките на една географски или функционално обособена администрация като единен процес, започващ със заявление за услугата и приключващ с предоставяне на услугата или постановяване на отказ. 2. "Комплексна услуга" е административна услуга, която се изпълнява като процес, в който достъпът до данни, поддържани от администрациите, се осъществява чрез използване на първични или други комплексни услуги.
· средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност - онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри
Закон за защита от шума в околната среда
Закон за устройство на територията
Наредба № 6 за показателите на шум в околната среда, отчитащи степента на дискомфорт през различните части на денонощието, граничните стойности на показателите за шум в околната среда, методите за оценка на стойностите на показателите за шум и на вредните ефекти от шума върху здравето на населението
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 40 лв.За издаване на услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 40 лв.
- За издаване на експертно становище за съответствие на продукти и стоки със значение за здравето на човека и фактори на жизнената и околната среда с нормативните изисквания по предоставени лабораторни анализи - държавна такса в размер на: 40 лв. съгласно Приложение 4, към чл. 29 от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и Националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето.
- За измерване, което се прави, когато са констатирани несъответствия с изискванията на Наредбата, в зависимост от източника на шум, се събира държавна такса в размер на 7 лв. за 1 точка, съгласно Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и Националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето, Приложение № 4, код 01.04.01 и/или код 01.04.02
Начини на плащане:
· в брой на касата в ЦАО на адрес: гр. София, ул. „Враня“ № 20, ет. 2;
· на ПОС терминал в ЦАО на адрес: София, ул. „Враня“ № 20, ет. 2;
· по банков път - банкова сметка на СРЗИ IBAN: BG13UNCR96603120669411, BIC: UNCRBGSF, банка: UniCredit BulBank;
· чрез портала за електронни плащания и среда за електронни плащания към доставчици на електронни административни услуги.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път