Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Разград, общ. Разград, гр. Разград, ул. "Кирил и Методий" №8, п.к. 7200
Код за междуселищно избиране: 084
Телефон за връзка: (084)611168
Факс: (084)629795
Адрес на електронна поща: rzi_razgrad@rzi-razgrad.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, В центъра за административно обслужване се осигурява непрекъсваем режим на работа с граждани в рамките на обявеното работно време от 8,30 до 17,00 ч.
Заявяване на услугатаЗаявител
Всяко физическо, юридическо лице и едноличните търговци които желаят да получат становище по спазване на граничните стойности на показателите за шум.
Необходими документи:
1. Заявление, което може да бъде изпратено и по електронен път, подписано с усъвършенстван електронен подпис, усъвършенстван електронен подпис, основан на квалифицирано удостоверение за електронни подписи, или квалифициран електронен подпис съгласно изискванията на Регламент (ЕС) № 910/2014 на Европейския парламент и на Съвета от 23 юли 2014 г. относно електронната идентификация и удостоверителните услуги при електронни трансакции на вътрешния пазар и за отмяна на Директива 1999/93/ЕО (ОВ, L 257/73 от 28 август 2014 г.) и на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги и Закона за електронното управление;
2. Декларация, че са изпълнени изискванията на Закона за устройство на територията - при промяна на предназначението на помещението;
3. Копие на документ, удостоверяващ въвеждането на строежа в експлоатация съгласно Закона за устройство на територията;
4. Копие на документ, удостоверяващ правото за ползване на обекта;
5. Протокол от извършено измерване на нивото на шума, излъчван от обекта в рамките на заявеното работно време, в съседни жилищни помещения, които са в непосредствена близост до обекта или граничат с него, проведено от независими лаборатории, които са акредитирани от Изпълнителна агенция „Българска служба по акредитация" или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация за съответната област, или отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието и в чийто обхват на акредитация попада показателят шум.
6. Документ за платена държавна такса.
Вътрешен ходЗаявлението по образец за издаване на становище относно спазване на граничните стойности на показателите за шум може да бъде подадено от физическите, юридическите лица и едноличните търговци, на място в Центъра за административно обслужване на РЗИ, чрез лицензиран пощенски оператор, по електронен път или устно.
В случай на устно заявявяне, се изготвя протокол от служителя, приел заявлението. Служител от ЦАО попълва необходимите документи, които се подписват от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило, като в него задължително се отбелязват и приложените документи. При устното заявяване по телефона, протоколът се подписва само от служителя.
Към заявлението се прилагат документите, посочени в т. V.
Прилаганите към заявлението копия на документи, регламентирани в нормативна уредба следва да са заверени „Вярно с оригинала“, независимо дали са на хартиен носител или сканирани.
Заявлението се регистрира под съответния за услугата номер в системата за управление на документооборота и работния поток Eventis R7.
Регистрираното заявление се насочва за изпълнение до дирекция “Обществено здраве”, отдел ДЗК, респ. до отговорните длъжностни лица в отдел ДЗК.
Регионалната здравна инспекция издава становището за спазване на граничните стойности на показатели за шум в срок до 10 дни от подаване на заявлението въз основа на представените документи и на проверка за съответствие на стойностите на показателите за шум, посочени в протокола от измерването на акредитираната лаборатория.
При констатиране на несъответствия с изискванията на действащото законодателство и/или непълнота на представените от заявителите документи се дава предписание и се определя срок за привеждане в съответствие с изискванията и/или за отстраняване на непълнотите в документите, който е не по-дълъг от 14 дни.
В срок до 10 дни от изтичането на срока на предписанието, регионална здравна инспекция извършва измерване на нивото на шума, излъчван от обекта в рамките на заявеното работно време, в случаите, когато са констатирани несъответствия с изискванията и съставя протокол.
Регионална здравна инспекция издава становището при изпълнено предписание в срок до 5 дни от извършване на измерването и/или от отстраняване на непълнотите в документите.
Становището се издава в 3 екземпляра, от които: един за заявителя, един за архива на РЗИ и един за отдел ДЗК, Д ОЗ на РЗИ. Към единия от двата екземпляра, които остават в РЗИ се съхраняват и приложените документи.
При промяна на обстоятелствата, при които е издадено становището се издава ново становище по същия ред.
Отказ за извършване на процедурата
При констатиране на неизпълнение на предписанието директорът на регионалната здравна инспекция прави мотивиран отказ за издаване на становището и в срок до 7 дни писмено уведомява заявителя. В този случай процедурата по издаване на становище относно спазване на граничните стойности на показатели за шум се прекратява, за което писмено се уведомяват и съответните държавни и общински органи.
Отказът може да се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс, като обжалването не спира изпълнението.
Начини на заявяване на услугата:
1. на място - лично (респективно чрез упълномощен представител) срещу подпис, в Центъра за административно обслужване на РЗИ;
2. чрез лицензиран пощенски оператор на посочен точен адрес като заявителя декларира, че пощенските разходи са за негова сметка. Цената за пощенската услуга се заплаща от заявителя при доставяне на пратката. При заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор изходящият документ се изпраща като:
а) вътрешна препоръчана пощенска пратка;
б) вътрешна куриерска пратка;
в) международна препоръчана пощенска пратка;
3. по електронен път - чрез електронната поща на РЗИ-Разград
- rzi_razgrad@rzi-razgrad.egov.bg
4. Заявлението може да бъде подадено и по електронен път, подписано с усъвършенстван електронен подпис, основан на квалифицирано удостоверение за електронни подписи, или квалифициран електронен подпис съгласно изискванията на Регламент (ЕС) № 910/2014 на Европейския парламент и на Съвета от 23 юли 2014 г. относно електронната идентификация и удостоверителните услуги при електронни трансакции на вътрешния пазар и за отмяна на Директива 1999/93/ЕО (OB, L 257/73 от 28 август 2014 г.) и на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги и Закона за електронното управление;
Изискванията за изпращане на документи по електронен път са както следва:
• документите да са изготвени във формат текст (*.doc, *.docx, *.zip, *.rar), електронна таблица (*.xls, *.xlsx), Portable Document Format (*.pdf), изображение (*.jpg, *.png) и Microsoft Outlook Express (*.eml);
• документите да са написани на кирилица и да съдържат прав (некриптиран) текст;
• документите да не съдържат препратки към други електронни адреси;
• сканираните документи трябва да бъдат черно-бели изображения с разделителна способност от 300 dpi (точки на инч);
• файлът, съдържащ документа, да не е заразен с вируси;
• общият обем на заявлението и файловете да не надхвърля 5 МБ.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
а) Ниво на предоставяне на услугата
Ниво 2: Едностранна комуникация – предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес https://rzi-razgrad.egov.bg/wps/portal/rzi.razgrad/administrative-services/procedures в рубрика „Административно обслужване“, подрубрика „Административни услуги“.
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване -
в) интернет адрес за служебно заявяване
-
г) вид на услугата - първична
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност - в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга – няма.
РезултатИздаване на становище относно спазването на граничните стойности на показателите за шум. Постигане на целта – спазване на установените с нормативен акт здравни изисквания за осигуряване на здравословна жизнена среда и опазване здравето на гражданите от вредното въздействие на шума.
Начини на получаване на резултата от услугата
Административният акт се получава от заявителя по начин указан в подаденото от него заявление, а именно:
1. на място - лично (респективно чрез упълномощен представител, в центъра за административно обслужване на РЗИ;
2. чрез лицензиран пощенски оператор на посочен точен адрес като заявителя декларира, че пощенските разходи са за негова сметка. Цената за пощенската услуга се заплаща от заявителя при доставяне на пратката. При заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор изходящият документ се изпраща като:
а) вътрешна препоръчана пощенска пратка;
б) вътрешна куриерска пратка;
в) международна препоръчана пощенска пратка;
3. По електронен път съгласно Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги, Наредба за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги.
Закон за защита от шума в околната среда
Закон за устройство на територията
Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето (Загл. доп. - ДВ, бр. 38 от 2011 г.)
Наредба № 6 от 26.06.2006 г. за показателите за шум в околната среда, отчитащи степента на дискомфорт през различните части на денонощието, граничните стойности на показателите за шум в околната среда, в помещенията на жилищни и обществени сгради, в зони и територии, предназначени за жилищно строителство, рекреационни зони и територии и зони със смесено предназначение, методите за оценка на стойностите на показателите за шум и на вредните ефекти от шума върху здравето на населението
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 40 лв.Такса: 40 лв. съгласно чл. 28а от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето, приета с ПМС 242/08.10.2007 г.
Срок за плащане: едновременно с подаване на заявлението.
Таксата може да бъде заплатена по следните начини:
- в брой на касата на РЗИ – Разград;
- по банков път;
- чрез терминално устройство ПОС в Центъра за административно обслужване на РЗИ - Разград.
Банкова сметка на РЗИ-Разград
Банка: ДСК-ЕАД IBAN: BG25 STSA 9300 3148 5821 01 BIC: STSABGSF
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта