Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Разград, общ. Разград, гр. Разград, ул. "Кирил и Методий" №8, п.к. 7200
Код за междуселищно избиране: 084
Телефон за връзка: (084)611168
Факс: (084)629795
Адрес на електронна поща: rzi_razgrad@rzi-razgrad.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, В центъра за административно обслужване се осигурява непрекъсваем режим на работа с граждани в рамките на обявеното работно време от 8,30 до 17,00 ч.
Заявяване на услугатаЗаявител - инвеститор, възложител.
Необходими документи
1.Заявление по образец.
2.Проект или заснемане на материалната база с обзавеждане; обяснителна записка по част „Архитектура” (при използване на материална база на действащи детски градини и училища)
3.Проект на материалната база с обзавеждане; и обяснителни записки по част „Архитектура”, част „Водоснабдяване и канализация”, част „Отопление и вентилация” (при използване на сгради, които се преустройват, реконструират, сменят своето предназначение или са ново строителство)
4. Документ за платена такса.
Вътрешен ходЗаявлението може да бъде подадено на място в Центъра за административно обслужване на РЗИ, чрез лицензиран пощенски оператор, по електронен път или устно.
В случай на устно заявявяне, се изготвя протокол от служителя, приел заявлението. Служител от ЦАО попълва необходимите документи, които се подписват от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило, като в него задължително се отбелязват и приложените документи. При устното заявяване по телефона, протоколът се подписва само от служителя.
Към заявлението се прилагат документите, посочени в т. V.
Заявлението се регистрира под съответния за услугата номер в системата за управление на документооборота и работния поток Eventis R7 чрез снемане на електронен образ във вид и по начин, позволяващ възпроизвеждането му (сканира се), регистрира се под съответен на услугата номер и се насочва за изпълнение до дирекция “Обществено здраве”, отдел ДЗК, респ. до отговорните длъжностни лица в отдел ДЗК и членовете на Експертния съвет по здравно-техническа експертиза.
Експертният съвет по здравно – техническа експертиза разглежда и обсъжда проектната документация и взема решение за изготвяне на хигиенно заключение с оценка, че:
- проектната документация съответства на установените с нормативен акт здравни изисквания;
- проектната документация не съответства на установените с нормативен акт здравни изисквания, като се посочват конкретните несъответствия.
Заключението, заедно с приложените проектни части се подписва от директора на РЗИ – Разград.
Хигиенното заключение се получава от заявителя по избрания от него при заявяването на услугата начин.
Отказ за извършване на процедурата:
При непълнота на изискуемите документи и неотстраняването й в указан срок, директорът на РЗИ – Разград прави мотивиран отказ за издаване на хигиенно заключение и уведомява писмено заявителя за това.
Отказът подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Обжалването на административния акт не спира изпълнението му.
Начини на заявяване на услугата:
1. на място - лично (респективно чрез упълномощен представител) срещу подпис, в Центъра за административно обслужване на РЗИ;
2. чрез лицензиран пощенски оператор на посочен точен адрес като заявителя декларира, че пощенските разходи са за негова сметка. Цената за пощенската услуга се заплаща от заявителя при доставяне на пратката. При заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор изходящият документ се изпраща като:
а) вътрешна препоръчана пощенска пратка;
б) вътрешна куриерска пратка;
в) международна препоръчана пощенска пратка;
3. по електронен път:
- чрез електронната поща на РЗИ-Разград rzi_razgrad@rzi-razgrad.egov.bg
- чрез Системата за електронен обмен на съобщения /за държавни институции и ведомства/;
- чрез Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата;
- чрез Единния модел на заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги на следния адрес:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/spetsializirani+teritorialni+administratsii/regionalna+zdravna+inspektsia/unificirani+uslugi/2961
Изискванията за изпращане на документи по електронен път са както следва:
• документите да са изготвени във формат текст (*.doc, *.docx, *.zip, *.rar), електронна таблица (*.xls, *.xlsx), Portable Document Format (*.pdf), изображение (*.jpg, *.png) и Microsoft Outlook Express (*.eml);
• документите да са написани на кирилица и да съдържат прав (некриптиран) текст;
• документите да не съдържат препратки към други електронни адреси;
• сканираните документи трябва да бъдат черно-бели изображения с разделителна способност от 300 dpi (точки на инч);
• файлът, съдържащ документа, да не е заразен с вируси;
• общият обем на заявлението и файловете да не надхвърля 5 МБ.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
а) Ниво на предоставяне на услугата
Ниво 4: Двустранна комуникация – заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите, освен ако със закон се допуска предоставяне на електронна административна услуга без идентификация, електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/spetsializirani+teritorialni+administratsii/regionalna+zdravna+inspektsia/unificirani+uslugi/2961
в) интернет адрес за служебно заявяване
https://rzi-razgrad.egov.bg/wps/portal/rzi.razgrad/administrative-services/procedures
г) вид на услугата - първична
РезултатПринос към осигуряване на здравословна жизнена среда и опазване здравето на децата и учениците
Начини на получаване на резултата от услугата
Административният акт се получава от заявителя по начин указан в подаденото от него заявление, а именно:
1. на място - лично (респективно чрез упълномощен представител, в центъра за административно обслужване на РЗИ;
2. чрез лицензиран пощенски оператор на посочен точен адрес като заявителя декларира, че пощенските разходи са за негова сметка. Цената за пощенската услуга се заплаща от заявителя при доставяне на пратката. При заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор изходящият документ се изпраща като:
а) вътрешна препоръчана пощенска пратка;
б) вътрешна куриерска пратка;
в) международна препоръчана пощенска пратка;
3. По електронен път:
- на предварително заявен от него адрес на електронна поща;
- в профила на заявителя в Системата за сигурно електронно връчване.
Закон за професионалното образование и обучение
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 65 лв.Такса: 65 лв. (33,23 €), съгласно чл. 21 б от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето.
Срок за плащане: едновременно с подаване на заявлението.
Таксата може да бъде заплатена по следните начини:
- в брой на касата на РЗИ – Разград;
- по банков път;
- чрез терминално устройство ПОС в Центъра за административно обслужване на РЗИ - Разград.
Банкова сметка на РЗИ-Разград
Банка: ДСК-ЕАД IBAN: BG25 STSA 9300 3148 5821 01 BIC: STSABGSF
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път