Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Разград, общ. Разград, гр. Разград, ул. "Кирил и Методий" №8, п.к. 7200
Код за междуселищно избиране: 084
Телефон за връзка: (084)611168
Факс: (084)629795
Адрес на електронна поща: rzi_razgrad@rzi-razgrad.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, В центъра за административно обслужване се осигурява непрекъсваем режим на работа с граждани в рамките на обявеното работно време от 8,30 до 17,00 ч.
Заявяване на услугатаЗаявител:
- лекари и лекари по дентална медицина, желаещи да упражняват индивидуална практика за първична или специализирана медицинска помощ;
- лечебни заведения за извънболнична помощ (групови практики за първична медицинска помощ, групови практики за специализирана медицинска помощ, групови практики за първична дентална помощ, групови практики за специализирана дентална помощ, медицински центрове (МЦ), дентални центрове (ДЦ), медико-дентални центрове (МДЦ), диагностично-консултативни центрове (ДКЦ), самостоятелни медико-диагностични лаборатории (СМДЛ), самостоятелни медико-технически лаборатории (СМТЛ),групови практики за здравни грижи и хосписи.
- лекарски асистенти, медицински сестри, акушерки и рехабилитатори, желаещи да упражняват индивидуална практика за здравни грижи.
Необходими документи:
1. Заявление по образец;
2. Документ за актуална регистрация по националното законодателство, издаден от компетентен орган на съответната държава - за дружествата, регистрирани в държава - членка на Европейския съюз, или в държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство;
3. Правилник за устройството, дейността и вътрешния ред на лечебното заведение;
4. Списъци на електронен и хартиен носител по образец № Обр. ИАМН/РРЛЗ 24-08 с декларативен характер;
5. Дипломата за съответното висше образование на лицата, които ще управляват, съответно ще работят в лечебното заведение;
6. Документ за призната специалност на лицата, които ще ръководят, съответно ще работят в лечебното заведение, вкл. списък на лекарите, съдържащ трите имена, уникален идентификационен код и придобита специалност, а в случаите по чл. 14а от ЗЛЗ – документ, че лицето е прието за обучение за придобиване на специалност „Обща медицина”;
7. Копие на трудов/граждански/друг вид договор относно правоотношенията на лицата които ще ръководят, съответно ще работят в лечебното заведение;
8. Декларация за липсата на промяна във всички останали документи и обстоятелства (ПРИЛАГА СЕ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО);
9. Документ за платена такса по чл. 41, ал. 4 от ЗЛЗ, както и по чл. 46 от Закона за здравето, внесена по банкова сметка на ИАМН: BG61 BNBG 9661 3100 1301 01 -транзитна сметка. Банковият идентификационен код /BIC/ на БНБ е BNBGBGSD.
10. В случаите, когато лечебното заведение ще извършва вземане и присаждане на тъкани и клетки, документ за платена такса документ за платена такса за извършване на дейности по чл. 13, ал. 2 от Закона за трансплантация на органи, тъкани и клетки и/или дейности по чл. 131, ал. 1 от Закона за здравето.
Забележка: Първични документи, които са налични вече в РЗИ-Разград и са актуални, не се изискват от заявителя.
Вътрешен ходЗаявлението може да бъде подадено на място в Центъра за административно обслужване на РЗИ, чрез лицензиран пощенски оператор или по електронен път.
Към заявлението се прилагат документите, посочени в т. V.
Заявлението се регистрира под съответния за услугата номер в системата за управление на документооборота и работния поток Eventis R7.
Регистрираното заявление се насочва за изпълнение до дирекция „Медицински дейности” и до дирекция „Надзор на заразните болести“.
Директорът на дирекция „Медицински дейности” преглежда представените документи.
В 10-дневен срок от постъпване на заявлението, служители на дирекция „Медицински дейности” и дирекция „Надзор на заразните болести” извършват проверка за спазване на здравните изисквания и утвърдените медицински стандарти от лечебното заведение, дирекция „Медицински дейности“ проверява за наличието на лицензия за използване на източници на йонизиращи лъчения за медицински цели, когато лечебното заведение ще използва медицинско оборудване с източник на йонизиращо лъчение. В случаите, когато се установи, че в лечебното заведение не са спазени здравните изисквания и/или утвърдените медицински стандарти, или на лечебното заведение не е издадена лицензия за използване на източници на йонизиращи лъчения за медицински цели, се издава предписание и се определя срок за отстраняването им, който не може да бъде по-дълъг от три месеца.
В деня на постъпване на заявлението, Регионална здравна инспекция изпраща по служебен път искане до Българския лекарски съюз, съответно до Българския зъболекарски съюз, Българския съюз на лекарските асистенти и фелдшерите, до Българската асоциация на професионалистите по здравни грижи и до Българската асоциация на зъботехниците, за издаване на удостоверения за вписване в техните регистри на лекарите, лекарите по дентална медицина, лекарските асистенти, медицинските сестри, акушерките, рехабилитаторите или зъботехниците, които ще ръководят и/или ще работят в лечебното заведение, съответно в звеното по чл. 17а от ЗЛЗ. Съсловните организации издават удостоверенията в 5-дневен срок от постъпване на искането.
В 3-дневен срок от извършване на проверката относно спазване на здравните изисквания и утвърдените медицински стандарти и получаване на удостоверенията от съсловните организации, директорът на регионалната здравна инспекция изпраща на Изпълнителната агенция „Медицински надзор“ заявлението с приложените документи, издаденото удостоверение за спазване на здравните изисквания и утвърдените медицински стандарти, удостоверението от съсловната организация.
Удостоверението за регистрация на лечебно заведение за извънболнична помощ и хоспис се издава от изпълнителния директор на Изпълнителна агенция „Медицински надзор“.
Промените във вписаните в удостоверението за регистрация обстоятелства се правят по същия ред, като се представят само документите, касаещи промяната.
Отказ за извършване на процедурата:
При непълнота на изискуемите документи и непредставяне на същите в определения срок, както и при наличие на несъответствия със здравните изисквания и утвърдените медицински стандарти или незаплатена такса
Отказът подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Обжалването на административния акт не спира изпълнението му.
Начини на заявяване на услугата:
1. на място - лично (респективно чрез упълномощен представител) срещу подпис, в Центъра за административно обслужване на РЗИ; Услугата може да бъде заявена писмено или в устна форма, за което служител в ЦАО съставя протокол.
2. чрез лицензиран пощенски оператор на посочен точен адрес като заявителя декларира, че пощенските разходи са за негова сметка. Цената за пощенската услуга се заплаща от заявителя при доставяне на пратката. При заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор изходящият документ се изпраща като:
а) вътрешна препоръчана пощенска пратка;
б) вътрешна куриерска пратка;
в) международна препоръчана пощенска пратка;
3. по електронен път:
- чрез електронната поща на РЗИ-Разград rzi_razgrad@rzi-razgrad.egov.bg
- чрез Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата;
- чрез Единния модел на заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги на следния адрес:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/3041?staId=1304&cP=3
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
а) Ниво на предоставяне на услугата
Ниво 4: Двустранна комуникация – заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите, освен ако със закон се допуска предоставяне на електронна административна услуга без идентификация, електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/3041?staId=1304&cP=3
в) интернет адрес за служебно заявяване
https://rzi-razgrad.egov.bg/wps/portal/rzi.razgrad/administrative-services/procedures
г) вид на услугата – комплексна (1335 и 1659)
Резултат Издаването на Удостоверение дава право на лечебните заведения по чл. 39 от ЗЛЗ да получат разрешение за регистрация от изпълнителния директор на Изпълнителна агенция „Медицински надзор“.
Регистрираните лица са длъжни да уведомяват Изпълнителна агенция „Медицински надзор“ за всички промени по извършената регистрация на лечебното заведение в 7-дневен срок от настъпването им, като приложат съответния документ, удостоверяващ промяната.
Начини на получаване на резултата от услугата:
Предоставя се по служебен път в Изпълнителна агенция “Медицински надзор“.
Удостоверението за регистрация на лечебно заведение се издава от Изпълнителна агенция “Медицински надзор“ и се публикува в Публичен регистър на лечебните заведения за извънболнична помощ и хосписите (ЛЗИБПХ). Регистърът е наличен на адрес https://opendata.his.bg/lzibph/.
Закон за лечебните заведения
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 92.00 лв. / 47.04 €Фиксирана такса-92 лв. (47,04 €)
Може да бъде заплатена:
- в брой на касата на РЗИ–Разград
- по банков път
- чрез терминално устройство ПОС в ЦАО РЗИ-Разград
Банкова сметка на РЗИ-Разград
Банка:ДСК-ЕАД IBAN: BG25 STSA 9300 3148 5821 01 BIC: STSABGSF
Заб.: Такси събирани от ИАМН по чл. 46 от ЗЗ
Таксата се определя съгласно ТТ, които се събират по ЗЛЗ и ЗТОТК, приета с ПМС №88/24.04.2019 г.
= ЛЗИПХ при първоначално вписване в регистъра на ЛЗ по чл. 41, ал. 1 от ЗЛЗ- 104 лв. (53,18 €)
= ЛЗИП при първоначално вписване в регистъра на ЛЗпо чл. 41, ал. 1 от ЗЛЗ, когато ЛЗ ще извършва и дейности по чл. 13, ал. 2 от ЗТОТК и/или дейности по чл. 131, ал. 1 от ЗЗ-1100 лв.
= ЛЗ при промяна на вписаните обстоятелства в регистъра на ЛЗ по чл. 41, ал. 1, т.3 от ЗЛЗ-адрес на дейност-64 лв. (32,72 €)
= ЛЗ при промяна на вписаните обстоятелства в регистъра на ЛЗ по чл. 41, ал. 1, т. 3-5 (без адрес на дейност) и 7 от ЗЛЗ-10 лв. (5,11 €)
= ЛЗ при промяна на видовете дейности, за които е регистрирано ЛЗ по чл. 41, ал. 1, т. 6 от ЗЛЗ-92 лв. (47,04 €)
= ЛЗ при промяна на видовете дейности, за които е регистрирано ЛЗ по чл. 41, ал. 1, т. 6 от ЗЛЗ, когато същото ще извършва и дейности по чл. 13, ал. 2 от ЗТОТК и/или дейности по чл. 131, ал. 1 от ЗЗ-1100 лв. (562,44 €)
- извършване на леч. и диагн. дейност
= по чл. 2а от ЗЛЗ при първоначално вписване в регистъра по чл. 41, ал. 2 от ЗЛЗ-64 лв.(32,72 €)
= по чл. 2а от ЗЛЗ при промяна на вписаните в регистъра по чл. 41, ал. 2 от ЗЛЗ обстоятелства-48 лв. (24,54 €)
Съответната такса по ТТ, които се събират по ЗЛЗ и ЗТОТК се събира от ИАМН по следната банкова сметка в БНБ:
IBAN: BG61 BNBG 9661 3100 1301 01-транзитна сметка
BIC: BNBGBGSD
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път