Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, ул. Враня 20, п.к. 1233
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)8130400
Адрес на електронна поща: priemna@srzi.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работното време на ЦАО е без прекъсване за обедна почивка. Всеки работен ден с изключение на официалните празници.
Описание на услугатаПредоставянето на специални формуляри дава възможност да се осъществява покупко-продажба в страната на наркотични вещества и на лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества. Всяка покупко-продажба в страната на наркотични вещества и на лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества, се извършва със специален формуляр за поръчка по образец. Специалните формуляри се отпечатват в три екземпляра: оригинал и две копия. Министерството на здравеопазването организира и контролира отпечатването и разпределянето на специалните формуляри за поръчка на лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества. Отпечатаните специални формуляри се предоставят от производителя им на регионалните здравни инспекции. Лицата, получили лицензии за извършване на дейности с наркотични вещества, закупуват специалните формуляри от регионалните здравни инспекции
Заявителi· Аптеки, притежаващи лицензия за работа с наркотични вещества
· Търговци на едро, притежаващи лицензия за работа с наркотични вещества
Лечебни заведения за извънболнична помощ, с изключение на тези по чл. 8, ал. 1, т. 3 от Закона за лечебните заведения (самостоятелни медико-диагностични и медикотехнически лаборатории).
Начини на заявяване на услугата / издаването на индивидуалния административен актЛицето подава заявление за предоставяне на специални формуляри на аптеки за поръчка на лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества по образец до директора на СРЗИ по един от следните начини:
· Лично – с документ за самоличност;
· Чрез лицензиран пощенски оператор (поща) – заявлението следва да е в оригинал;
· От други лица – с приложено писмено пълномощно от заинтересованото лице;
· Устно в Център за административно обслужване на СРЗИ, за което служител от центъра попълва заявление по образец.
· Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя или чрез регистриран от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/);
По електронен път – чрез Единния портал за достъп до електронно административни услуги, поддържан от Министерство на електронното управление: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/341?staId=1319&cP=4
Необходими документи1. Заявление по образец
2. Документ /банкова вносна бележка/, удостоверяващ внесена сума на стойността на заявените кочани със специални формуляри по сметка на МЗ.
Вътрешен ход на процедурата по предоставяне на услугата / по издаване на индивидуалния административен актЗаявлението до Директора на СРЗИ, заедно с приложения платежен документ се подава писмено или устно в Центъра за административно обслужване (ЦАО), като заявителят избира формата и начина на подаване.
След приемане на документите, служител от ЦАО извършва регистрация в Административно информационната система “EVENTIS R 7” и ги насочва към директора на дирекция „Медицински дейности“ за последваща резолюция към главен инспектор по наркотични вещества.
Заявлението и вторият екземпляр от фактурата се предават на главния инспектор по наркотични вещества. Той извършва проверка на документите и предоставя специалните формуляри за поръчка на аптеките, а длъжностното лице, водещо хартиения дневник по чл. 13, ал. 4 от Наредба № 21 за получените специални формуляри за поръчка, извършва справка в съответните регистри, след което предоставя специалните формуляри.
Покупката на формулярите се регистрира от инспектора в дневник, в който се отразяват следните данни:
· пореден номер и дата на продажбата;
· име, седалище и адрес на купувача;
· серия и номер на формуляра;
· подпис
Дневникът се води в хронологичен ред по получаване на специалните формуляри за поръчка.
Начин на предоставяне на резултата от услугата / на индивидуалния административен актЛично, на място в Центъра за административно обслужване, срещу подпис
Информация за предоставяне на услугата по електронен път· ниво на предоставяне на услугата: II-ро ниво предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес: https://srzi.bg/bg в раздел „Административно обслужване“, подраздел „Административни услуги“;
Забележка: "Ниво на предоставяне на услугата" е нивото на развитие, на което се предоставят услугите по електронен път: а) ниво 1: Информация - предоставяне на информация за административни услуги по електронен път, включително начини и места за заявяване на услугите, срокове и такси; б) ниво 2: Едностранна комуникация - информация съгласно дефиницията за ниво 1 и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри; в) ниво 3: Двустранна комуникация -заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите, освен ако със закон се допуска предоставяне на електронна административна услуга без идентификация; г) ниво 4: Извършване на услуги от ниво 3, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
· интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: https://srzi.bg/bg/administrativni-uslugi;
· интернет адрес за служебно заявяване: priemna@srzi.egov.bg;
· вид на услугата: първична;
Забележка: 1. "Първична услуга" е административна услуга, която се осъществява в рамките на една географски или функционално обособена администрация като единен процес, започващ със заявление за услугата и приключващ с предоставяне на услугата или постановяване на отказ. 2. "Комплексна услуга" е административна услуга, която се изпълнява като процес, в който достъпът до данни, поддържани от администрациите, се осъществява чрез използване на първични или други комплексни услуги.
· средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри.
Закон за контрол върху наркотичните вещества и прекурсорите
Наредба № 21 за изискванията към документацията и отчетността при извършване на дейности с наркотични вещества и техните препарати
За услугата се заплаща таксаЗаплаща се стойността на формулярите по цени, определени от Министерство на здравеопазването и вариращи в зависимост от партидата на формулярите.
Начини на плащане:
· в брой на касата в ЦАО на адрес: гр. София, ул. „Враня“ №20, ет. 2;
· на ПОС терминал в ЦАО на адрес: София, ул. „Враня“ №20, ет. 2;
· по банков път - банкова сметка на СРЗИ IBAN: BG13UNCR96603120669411, BIC: UNCRBGSF, банка: UniCredit BulBank;
· чрез портала за електронни плащания и среда за електронни плащания към доставчици на електронни административни услуги.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой