Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Регистрация на лечебни заведения и регистър"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Триадица, гр. София, п.к. 1606, ул.“Георги Софийски“ № 3, п.к. 1606
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 80 50 420
Адрес на електронна поща: delovodstvo@iamn.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 09:00 до 17:30, Непрекъснатост на предоставяне на услугите.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Заявители на услугатаВсяко регистрирано лечебно заведение за извънболнична помощ, хоспис, медицински факултет или факултет по дентална медицина на съответното висше училище, при което е настъпила промяна в обстоятелствата по извършената регистрация.
Начин на заявяване на услугатаЧрез деловодството/приемната на съответното РЗИ, на територията на което се намира лечебното заведение, лично или чрез упълномощено лице. Към документите се прилага и документ за платена държавна такса по чл. 41, ал. 4 от ЗЛЗ и чл. 46 от ЗЗ. Заявлението може да бъде на хартиен носител или подписано с Квалифициран електронен подпис /КЕП/.
Документи, документи при промяна на обстоятелствата на лечебните заведения за извънболнична помощ и хосписи:
1. Заявление по образец;
2. Документи, които трябва да бъдат приложени в зависимост от нормативните изисквания:
· документ за актуална регистрация по националното законодателство, издаден от компетентен орган на съответната държава - за дружествата, регистрирани в държава - членка на Европейския съюз или в държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство;
· Правилник за устройството, дейността и вътрешния ред на лечебното заведение (медицински център, диагностично-консултативен център, дентален център, самостоятелна медико-диагностична лаборатория, самостоятелна медико-техническа лаборатория, групова практика за здравни грижи);
· списък с имената на лицата - съдружници или акционери в дружеството или членове на кооперацията, учредяващи групова практика;
· диплома за съответното висше образование на лицата, които ще управляват, съответно ще работят в лечебното заведение;
· документ за призната специалност на лицата, които ще ръководят, съответно ще работят в лечебното заведение, вкл. списък на лекарите, съдържащ трите имена, уникален идентификационен код и придобита специалност, а в случаите по чл. 14а – документ, че лицето е прието за обучение за придобиване на специалност по обща медицина;
· документ за платена такса по чл. 41, ал. 4 от ЗЛЗ, както и по чл. 46 от Закона за здравето;
· документ за платена такса за извършване на дейности по чл. 13, ал. 2 от ЗТОТК и/или дейности по чл. 131, ал. 1 от Закона за здравето.
3. Декларация за липса на промяна във всички останали документи и обстоятелства по чл. 43 от ЗЛЗ.
Забележка: Представят се само документите, относими към настъпилата промяна.
Документи за регистрация на лечебна дейност в медицинските факултети и факултетите по дентална медицина на висшите медицински училища
1. Заявление по образец подадено от ректора на висшето училище;
2. Документи, които трябва да бъдат приложени в зависимост от нормативните изисквания:
· данни за наименованието, седалището и адреса на управление на висшето училище;
· дипломи за завършено висше образование и документите за призната специалност, при наличието на такава, на ръководителите на съответните катедри и на лекарите преподаватели, които ще осъществяват практическото обучение или ще извършват научна дейност;
· решение за институционална акредитация на висшето училище и документа за програмна акредитация, издадени по реда на Закона за висшето образование;
· информация за броя на откритите легла по чл. 39, ал. 2 от ЗЛЗ;
· документ за платена държавна такса по чл. 41, ал. 4 от ЗЛЗ.
3. Декларация за липса на промяна във всички останали документи и обстоятелства по чл. 43 от ЗЛЗ.
Забележка: Представят се само документите, относими към настъпилата промяна.
Начин на подаване на документите
чрез деловодството/приемната на съответната РЗИ, на територията на което се намира лечебното заведение, лично или чрез упълномощено лице. Към документите се прилага и документ за платена държавна такса по чл. 41, ал. 4 от ЗЛЗ и чл. 46 от ЗЗ.
Изисквания към документитеКогато се подават на хартиен носител:
· документите да са в оригинал;
· копия на документи, регламентирани в нормативна уредба следва да са заверени „Вярно с оригинала“.
Вътрешен ход на процедурата
1. Лицето, регистрирало ЛЗ подава заявление за промяна в обстоятелствата /по образец/. Може да бъде приложено и оригиналното заявление за регистрация.
2. Всички промени се вписват в регистъра от лицето, определено да вписва в регистъра.
3. За направената промяна се издава актуално удостоверение за регистрация.
Тази процедура следва процедурата по първоначална регистрация с уникален идентификатор, съгласно Регистър на услугите - 1335.
Начин за получаване на резултата от административната услуга
• чрез съответната РЗИ, където е заявена услугата.
Тарифа за таксите, които се събират по Закона за лечебните заведения и Закона за трансплантация на органи, тъкани и клетки
Закон за лечебните заведения
Закон за трансплантация на органи, тъкани и клетки
За услугата се заплаща таксаДържавната такса се определя по Тарифа за таксите, които се събират по закона за лечебните заведения и Закона за трансплантация на органи, тъкани и клетки, приета с ПМС №88/24.04.2019 г.
Начини на плащане - с банков превод, в който е цитирана административната услуга по банковата сметка на ИАМН.
БАНКОВА СМЕТКА: BG61 BNBG 9661 3100 1301 01-транзитна сметка.
Банковият идентификационен код /BIC/ на БНБ е BNBGBGSD.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:По банков път