Кратко описание на длъжността СТАРШИ СЧЕТОВОДИТЕЛ в сектор „Административен” към Регионална дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението” - Стара Загора, съгласно длъжностната характеристика:
- подпомага главния счетоводител при организирането, ръководенето и контрола на финансовата дейност, счетоводната отчетност и вътрешния финансов контрол;
- при отсъствие на главния счетоводител съставя и подписва отчети за ежемесечно, тримесечно и годишно изпълнение на бюджета;
- приема и проверява по форма и същество първичните счетоводни документи за извършените стопански операции;
- стриктно спазва принципите на счетоводството при осчетоводяване на документите по съответните счетоводни сметки, за чието водене отговаря и ги въвежда в счетоводния софтуер;
- проверява и отговаря за правилното отразяване на извършените разходи по счетоводните сметки, параграфи, подпараграфи и разнасянето им по счетоводните книги и регистри на дирекцията;
- проверява всички представени документи, относими към съответното плащане на задължение на дирекцията и изготвя платежни нареждания към доставчици на стоки и услуги;
- участва в комисии за извършване на проверки на материалноотговорни лица, инвентаризации и други, съобразно притежавана компетентност;
- завежда касата на дирекцията, материално отговорно лице - приема, отчита, раздава и съхранява парични средства и документи, като задължително спазва инструкциите, обезпечаващи опазването им;
- извършва касови операции само след надлежно оформени, приходно-разходни документи, води касови книги по форма и ред, установени с нормативните актове, сверява наличните парични суми с касовия остатък;
- отговаря за правилното и вярното ежедневно и периодично отчитане на приходите и разходите;
- участва в изготвянето на бюджетни прогнози и проектобюджети;
- отговаря за своевременното изготвяне на отчети, информации, справки и др. подобни и срочното им представяне на висшестоящия разпоредител с бюджет;
- отговаря за своевременното представяне на изискуемите данъчни документи;
- изисква от всички материално отговорни лица да спазват установения ред за оформяне на предвидените първични отчетни документи, заповеди и др. и срочното им представяне на отговорните длъжностни лица от съответното финансово звено;
- съставя първични и вторични счетоводни документи;
- спазва финансовата и платежна дисциплина;
- работи с програмни продукти свързани със счетоводната отчетност;
- взаимодейства и контактува с другите структури на ГДПБЗН и МВР, подотчетните лица, банковите клонове, фирми, организации и учреждения във връзка с изпълнение на функционалните си задължения.
- своевременно осчетоводява документите по съответните синтетични и аналитични сметки, за чието водене отговаря;
- проверява правилното оформяне на документите по заплащането на труда и срочното им предаване за осчетоводяване;
- изготвя и съхранява авансовите и месечните ведомости за заплати;
- работи със софтуерния продукт по заплащането на труда, въвежда информация за промени в месечните възнаграждения, удръжките върху тях и следи за точното им отразяване в разплащателните ведомости;
- оформя трудовите книжки за лицата, работещи по трудово правоотношение;
- изготвя удостоверения за: трудов стаж, осигурителен доход и други, служебни бележки и необходимите документите при пенсиониране на служителите;
- води тетрадка за заповедите на уволнените служители;
- изготвя справки за доходите на служителите за банки и други юридически лица;
- отговаря за правилното прилагане на нормативните и вътрешноведомствените актове, уреждащи заплащането на труда на служителите в МВР, начисляването на удръжките върху заплатите и превеждането им по предназначение; изплащането на обезщетения, помощи, награди, командировъчни пари и други суми, уредени в ЗМВР и други нормативни актове.