Информация за конкурс

  • Длъжност, звено, административна структура:
  • Правоотношение:
    • Служебно
  • Описание на длъжността, формиране на заплата, информация за администрацията:
    • Кратко описание на длъжността СТАРШИ СЧЕТОВОДИТЕЛ в сектор „Административен” към Регионална дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението” - Стара Загора, съгласно длъжностната характеристика:

      -     подпомага главния счетоводител при организирането, ръководенето и контрола на финансовата дейност, счетоводната отчетност и вътрешния финансов контрол;

      -     при отсъствие на главния счетоводител съставя и подписва отчети за ежемесечно, тримесечно и годишно изпълнение на бюджета;

      -     приема и проверява по форма и същество първичните счетоводни документи за извършените стопански операции;

      -     стриктно спазва принципите на счетоводството при осчетоводяване на документите по съответните счетоводни сметки, за чието водене отговаря и ги въвежда в счетоводния софтуер;

      -     проверява и отговаря за правилното отразяване на извършените разходи по счетоводните сметки, параграфи, подпараграфи и разнасянето им по счетоводните книги и регистри на дирекцията;

      -     проверява всички представени документи, относими към съответното плащане на задължение на дирекцията и изготвя платежни нареждания към доставчици на стоки и услуги;

      -     участва в комисии за извършване на проверки на материалноотговорни лица, инвентаризации и други, съобразно притежавана компетентност;

      -     завежда касата на дирекцията, материално отговорно лице - приема, отчита, раздава и съхранява парични средства и документи, като задължително спазва инструкциите, обезпечаващи опазването им;

      -     извършва касови операции само след надлежно оформени, приходно-разходни документи, води касови книги по форма и ред, установени с нормативните актове, сверява наличните парични суми с касовия остатък;

      -     отговаря за правилното и вярното ежедневно и периодично отчитане на приходите и разходите;

      -     участва в изготвянето на бюджетни прогнози и проектобюджети;

      -     отговаря за своевременното изготвяне на отчети, информации, справки и др. подобни и срочното им представяне на висшестоящия разпоредител с бюджет;

      -     отговаря за своевременното представяне на изискуемите данъчни документи;

      -     изисква от всички материално отговорни лица да спазват установения ред за оформяне на предвидените първични отчетни документи, заповеди и др. и срочното им представяне на отговорните длъжностни лица от съответното финансово звено;

      -     съставя първични и вторични счетоводни документи;

      -     спазва финансовата и платежна дисциплина;

      -     работи с програмни продукти свързани със счетоводната отчетност;

      -     взаимодейства и контактува с другите структури на ГДПБЗН и МВР, подотчетните лица, банковите клонове, фирми, организации и учреждения във връзка с изпълнение на функционалните си задължения.

      -     своевременно осчетоводява документите по съответните синтетични и аналитични сметки, за чието водене отговаря;

      -     проверява правилното оформяне на документите по заплащането на труда и срочното им предаване за осчетоводяване;

      -     изготвя и съхранява авансовите и месечните ведомости за заплати;

      -     работи със софтуерния продукт по заплащането на труда, въвежда информация за промени в месечните възнаграждения, удръжките върху тях и следи за точното им отразяване в разплащателните ведомости;

      -     оформя трудовите книжки за лицата, работещи по трудово правоотношение;

      -     изготвя удостоверения за: трудов стаж, осигурителен доход и други, служебни бележки и необходимите документите при пенсиониране на служителите;

      -     води тетрадка за заповедите на уволнените служители;

      -     изготвя справки за доходите на служителите за банки и други юридически лица;

      -      отговаря за правилното прилагане на нормативните и вътрешноведомствените актове, уреждащи заплащането на труда на служителите в МВР, начисляването на удръжките върху заплатите и превеждането им по предназначение; изплащането на обезщетения, помощи, награди, командировъчни пари и други суми, уредени в ЗМВР и други нормативни актове.

  • Изискана минимална степен на завършено образование:
    • Бакалавър
  • Минимален професионален опит:
    • 1 година/години
  • Ранг/Специфично наименование:
    • IV младши
  • Специфични изисквания за длъжността:
      • Минимални и специфични изисквания за заемане на длъжността:
        1. Минимална образователно-квалификационна степен - „бакалавър“ по смисъла на чл. 42, ал. 1, т. 1, буква „б“ от Закона за висшето образование;
        2. Област на висшето образование - социални, стопански и правни науки;
        3. Професионално направление - икономика;
        4. Минимален професионален опит - 1 година и/или минимален ранг IV младши;
        5. Кандидатите да отговарят на изискванията на чл. 7 от Закона за държавния служител (ЗДСл);
        6. Кандидатите да отговарят на чл. 18 от Закона за счетоводството.
        Нормативен акт: Закон за държавния служител
  • Допълнителни умения и квалификации:
    • Кандидатите да притежават компютърна грамотност.

  • Минимален размер на основната заплата:
    • 933 лв.
    * При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, и квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в съответната администрацията
  • Брой работни места, за които е обявен конкурс за тази длъжност:
    • 1
Начин за провеждане на конкурса
Начин за провеждане на конкурса (всички изброени):
Тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията
Интервю

* На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Място и срок за подаване на документи Документи и образци за кандидатстване