Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Силистра, общ. Силистра, гр. Силистра, ул. Петър Мутафчиев 82, п.к. 7500
Код за междуселищно избиране: 086
Телефон за връзка: (086)816118, Обявените телефони са стационарни. Разговорите се заплащат, съгласно тарифния план на заявителя.
Факс: (086)816148
Адрес на електронна поща: office@rzi-silistra.com
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Пълно работно време.
В центъра за административно обслужване се осигурява непрекъсваем режим на работа с граждани в рамките на обявеното работно време. В случаите, когато в служебните помещения в края на обявеното работно време има потребители, работата на ЦАО продължава до приключване на тяхното обслужване, но не повече от два астрономически часа след обявеното работно време (до 19:00ч.)
заявяване на услугатаЗаявител на услугата
Бизнес оператор, който произвежда бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води на територията на област Силистра
Необходими документи
При първоначално вписване в Регистъра на обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води:
- Заявление по образец (Образец № 466-1);
- Документ за платена държавна такса;
- Копие на:
- Документ за въвеждане в експлоатация по чл. 177 от Закона за устройство на територията;
- Документ за собственост, за наем или за ползване на обекта.
При промяна в данните и обстоятелствата, вписани в регистъра на обекти за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води
- Уведомление по образец (Образец 466-2)
- Документи, удостоверяващи променените обстоятелства
Вътрешен ход на процедурата
- Документите се подават по един от начините описани в т.IV. Заявяването чрез Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg/Account/Login) изисква регистрация, която се осъществява чрез персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ или квалифициран електронен подпис (КЕП).
- След приемане на документите, служител в Центъра за административно обслужване прави регистрация в Автоматизираната информационна система за деловодство и ги представя на Директора на РЗИ-Силистра за резолюция;
- След и съобразно резолюцията на Директор РЗИ, служителят разпределя документите и ги предава на директор дирекция „ОЗ“ за проверка на документите и организация на процедурата;
- При непълнота/нередовност на представените документи в срок от 5 работни дни от подаване на заявлението се уведомява заявителя и се определя срок за отстраняването им. При не отстраняване на непълнотата/нередовността на представените документи или при неизпълнение на предписание на компетентен орган, съответният служител изготвя заповед за пълен или частичен отказ за регистрация в 3 /три/ екземпляра – за заявителя, за Центъра за административно обслужване и за прилагане към подадените документи за регистрация;
- В срок до 5 работни дни от подаване на заявлението/от отстраняване на нередовностите директорът на дирекция ОЗ организира изпращане на МЗ на информация за вписване на обекта в Регистъра на обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води;
- В 30-дневен срок от вписването в Регистъра на обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води, директорът на дирекция ОЗ организира извършването на проверка на място за съответствието на обекта с нормативните изисквания;
- При констатиране на несъответствие с нормативните изисквания при проверката на място, в зависимост от тежестта на нарушенията, компетентният орган издава:
- предписание и определя срок за привеждане в съответствие, който не може да бъде по-кратък от 10 работни дни и по-дълъг от три месеца от датата на връчване на предписанието, или
- заповед за спиране дейността на обекта – при възникнала непосредствена и голяма опасност за здравето на хората.
- След като компетентния орган е информиран от бизнес оператора за отстраняване на несъответствието, в срок до три работни дни от извършването на проверката за изпълнение на предписанието или при установяване на съответствие по време на извършената проверка, определените служители представят на компетентния орган констативен протокол за степента на съответствие на обекта с нормативните изисквания, съдържащ становище за:
- продължаване или спиране на дейността на обекта;
- възобновяване на дейността на обекта;
- заличаване на регистрацията на обекта.
- В 5 дневен срок от получаване на протокола от извършената проверка директорът на РЗИ издава заповед за спиране на дейността, за възобновяване на дейността или за заличаване на регистрацията на обекта. Заповедта се съобщава и може да се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Обжалването на заповедта не спира изпълнението й.
Резултат от процедурата
Резултат от процедурата
Вписване в Регистъра на обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води.
Регистърът е публичен на сайта на Министерство на здравеопазването и съдържа:
1. име или наименование на бизнес оператора, извършващ дейност по чл. 26, ал. 1 от Закона за храните /ЗХ/, адрес на управление и единен идентификационен код по Закона за търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел или еквивалентни данни на бизнес оператора, регистриран в друга държава-членка на Европейския съюз, или друга държава – страна по Споразумението за Европейско икономическо пространство;
2. вид и адрес на обекта;
3. информацията по чл. 26, ал. 2, т. 5 /ЗХ/;
4. дата на започване на дейността;
5. дата и период на спиране и дата на възстановяване на дейността.
Регистрация се извършва за неопределен срок. Действието на регистрацията се прекратява при настъпване на промяна в обстоятелствата вписани в регистъра.
Отказ за извършване на процедурата
При неотстраняване на непълнотата/нередовността на представените документи или при неизпълнение на предписание на компетентен орган, съответният служител изготвя заповед за пълен или частичен отказ за регистрация в 3 /три/ екземпляра – за заявителя, за Звено за административно обслужване и за прилагане към подадените документи за регистрация.
Начини на получаване на резултата от услугата
ð На електронен адрес съгласно ЗЕУ
ð В профил, регистриран в Информационната система за сигурно електронно връчване като модул на Портала за електронно управление по смисъла на ЗЕУ
ð Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес
ð като вътрешна препоръчана пощенска пратка
(разходите за изпращане са за сметка на заявителя на услугата и се заплащат при доставката);
ð като вътрешна куриерска пратка
(разходите за изпращане са за сметка на заявителя на услугата и се заплащат при доставката);
ð като международна препоръчана пощенска пратка
(разходите за изпращане са за сметка на заявителя на услугата и се заплащат при заявяване на услугата)
ð Лично от Центъра за административно обслужване при РЗИ-Силистра
Регламент (ЕО) № 852/2004 на Европейския парламент и на Съвета от 29 април 2004 година относно хигиената на храните
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 30 лв.
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 30 лв., съгласно чл.17б от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето.
Начини за заплащане на таксата:
Платежна карта чрез терминално устройство ПОС
По банков път на сметка на РЗИ-Силистра
IBAN: BG72 STSA 9300 3149 0777 01
BIC: STSABGSF
Банка ДСК - Силистра
В брой в касата на РЗИ-Силистра, ул.Петър Мутафчиев №82, стая 107
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта