Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Силистра, общ. Силистра, гр. Силистра, ул. Петър Мутафчиев 82, п.к. 7500
Код за междуселищно избиране: 086
Телефон за връзка: (086)816118, Обявените телефони са стационарни. Разговорите се заплащат, съгласно тарифния план на заявителя.
Факс: (086)816148
Адрес на електронна поща: office@rzi-silistra.com
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Пълно работно време.
В центъра за административно обслужване се осигурява непрекъсваем режим на работа с граждани в рамките на обявеното работно време. В случаите, когато в служебните помещения в края на обявеното работно време има потребители, работата на ЦАО продължава до приключване на тяхното обслужване, но не повече от два астрономически часа след обявеното работно време (до 19:00ч.)
заявяване на услугатаЗаявител на услугата
Всяко физическо или юридическо лице, което открива обект с обществено предназначение/ виж приложение №1 към Наредба №9 от 21 март 2005 г. за условията и реда за създаване и поддържане на публичен регистър на обектите с обществено предназначение, контролирани от регионалните здравни инспекции/ на територията на Област Силистра.
Необходими документи
При откриване на обект с обществено предназначение /без транспортни средства/
- Уведомление за откриване на обект с обществено предназначение (Образец 1552-1)
- Документ за актуална регистрация по националното законодателство, издаден от компетентен орган на съответната държава(когато дружеството е регистрирано в държава членка на Европейския съюз, или в държава, страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство)
- Решение по оценка на въздействието на околната среда, издадено по реда на Закона за опазване на околната среда (когато се изисква такова)
- Лицензия и/или разрешение от Агенцията за ядрено регулиране, издадена по Закона за безопасно използване на ядрената енергия (за обекти с източници на йонизиращи лъчения)
При откриване на обект с обществено предназначение - транспортно/и средство/а
- Уведомление за откриване на обект с обществено предназначение - транспортно средство (Образец 1552-2)
- Документ за актуална регистрация по националното законодателство, издаден от компетентен орган на съответната държава(когато дружеството е регистрирано в държава членка на Европейския съюз, или в държава, страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство)
- Свидетелство за регистрация на транспортното средство
- Списък на транспортни средства включващ: вид, марка, модел, рег.№, място на домуване и извършвана дейност
При промяна на данните и обстоятелствата вписани в регистъра на обекти с обществено предназначение
- Уведомление за промяна в данните и обстоятелствата вписани в регистъра на обекти с обществено предназначение (Образец 1552-3)
- Документи удостоверяващ промяната
Начин на заявяване на услугата
- На място – в РЗИ-Силистра, на адрес: гр.Силистра, ул.Петър Мутафчиев 82, стая 110 - Център за административно обслужване /ЦАО/
Услугата може да бъде заявена писмено или в устна форма, за което служител в ЦАО съставя протокол
-
Чрез електронната поща на ЦАО - office@rzi-silistra.com
-
Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба – на адрес: 7500 гр.Силистра, ул.Петър Мутафчиев 82 /разходите за доставка са за сметка на заявителя/
-
Чрез Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg/Account/Login)
-
Чрез Единния портал за достъп до административни услуги:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/spetsializirani+teritorialni+administratsii/regionalna+zdravna+inspektsia/unificirani+uslugi/1552
Вътрешен ход на процедуратаУслугата се заявява писмено или устно (с протокол) в центъра за административно обслужване (ЦАО) в РЗИ-Силистра.
Услугата може да се заяви и чрез Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg/Account/Login). Регистрацията в Системата се осъществява чрез персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ или с Квалифициран електронен подпис (КЕП). Всички заявления се завежда вАИС.
По електронен път услугата може да се заяви чрез Единен портал за достъп до електронни административни услуги на адрес: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/spetsializirani+teritorialni+administratsii/regionalna+zdravna+inspektsia/unificirani+uslugi/1552
- Заявлението се завежда в АИС Евентис и се насочва към Директора на електронен път.
- Директора на РЗИ-Силистра, насочва заявлението до Директора на Д ОЗ или Директора на Д НЗБ (за санитарни автомобили за превоз на болни и автомобили за превоз на лекарства и консумативи в хуманната медицина; здравни кабинети). Чрез АИС Евентис Директора на Д ОЗ или Директора на Д НЗБ за определят прекия изпълнител.
- В срок до един месец от подаване на Уведомлението, здравен инспектор извършва проверка в обекта, която има за цел да установи:
- наличието на описаните в заявлението изискуеми документи;
- наличието на други документи, относими към дейността на обекта - Документ за актуална регистрация на юридическото лице по националното законодателство, Документ за собственост/договор за наем на обекта, Документ за съответното образование и специалност или професионална квалификация на лицата, които ще ръководят, съответно ще работят в оптиката (само за оптики съгласно изискванията на Наредба №19 от 27.08.2008 г. за устройството и дейността на оптиките, здравните изисквания към тях и реда за водене на регистъра на оптиките) и др.;
- спазването на здравните изисквания, определени с наредбите по чл.34 от Закона за здравето и за наличието на необходимите документи;
Резултатите от проверката се отразяват в протокол.
Ø При спазени здравни изисквания, обектът се вписва в регистъра от определено от директора лице в дирекция ОЗ и се съставя протокол за вписване на обекта в регистъра на обектите с обществено предназначение. Протоколът се издава в два екземпляра – един за досието на обекта и един за архива. Вписването в регистъра се извършва в 14-дневен срок от извършване на проверката на обекта, при условие че са спазени здравните изисквания и са налице документите по чл.2, ал.2, съответно по чл.3, ал.3 от Наредба №9. След вписване в регистъра подаденото уведомление, протоколът от проверката и протоколът за вписване на обекта с обществено предназначение се окомплектоват в досие и се предават на проверяващият здравен инспектор за извършване на текущ здравен контрол.
Ø В случай на непълнота на документацията и/или несъответствие със здравните изисквания, установени при проверката, се издава предписание за отстраняването им. В 10-дневен срок от изтичане на срока на предписанието се извършва повторна проверка в обекта. При изпълнени предписани мероприятия, обектът се вписва в регистъра по гореописания ред.
Ø При проверка във връзка с издадено предписание и констатиране неизпълнение на предписаните мероприятия Директорът на РЗИ прави мотивиран отказ (по образец) за вписване на обекта в Регистъра на обектите с обществено предназначение, като в 14-дневен срок писмено уведомява лицето, подало уведомлението. В този случай процедурата по вписване в регистъра се прекратява и за обекта се издава заповед за спиране на експлоатацията или заповед за спиране на дейност в обект.
- Мотивираният отказ е в 3 екземпляра – един за заявителя, два за дирекция ОЗ .
- При промяна в данните и обстоятелствата, вписани в регистъра, лицата които упражняват дейността са длъжни в 7-дневен срок от настъпването им да уведомят Директора на РЗИ-Силистра за това, като представят съответните документи.
а/ Когато промените не се отнасят до извършваната дейност в обекта, в 7-дневен срок настъпилите промени се вписват в регистъра;
б/ Когато настъпилите промени се отнасят до извършваната дейност в обекта, в срок до един месец от уведомлението се извършва проверка за спазване на здравните изисквания, определени с наредбите по чл. 34 от Закона за здравето, и за наличие на документите, посочени в чл. 2, ал. 2, съответно в чл. 3, ал. 3 от Наредба №9. В случай, че не се установят нарушения или несъответствия, промените се вписват в регистъра в 7-дневен срок. Ако се констатират нарушения или несъответствия се издава предписание за отстраняването им. В 10-дневен срок от изтичане на срока на предписанието се извършва повторна проверка. При изпълнено предписание се пристъпва към вписване в регистъра, при неизпълнено предписание – директора на РЗИ прави мотивиран отказ за вписване и в 14-дневен срок уведомява писмено заявителя. Издава се заповед за спиране дейността на обекта.
резултатРезултат от процедурата
- Вписване в Регистъра на обекти с обществено предназначение
- Отказ за вписване в Регистъра на обекти с обществено предназначение
Начини на получаване на резултата от услугата
- Резултатът от услугата може да се проследи в Регистъра на обектите с обществено предназначение воден от РЗИ-Силистра на сайта на инспекцията http://rzi-silistra.com/RIOKOZ/home.nsf/pages/bg/NT0000204A?OpenDocument
Наредба №9 за условията и реда за създаване и поддържане на публичен регистър на обектите с обществено предназначение,контролирани от регионалните здравни инспекции