Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Силистра, общ. Силистра, гр. Силистра, ул. Петър Мутафчиев 82, п.к. 7500
Код за междуселищно избиране: 086
Телефон за връзка: (086)816118, Обявените телефони са стационарни. Разговорите се заплащат, съгласно тарифния план на заявителя.
Факс: (086)816148
Адрес на електронна поща: office@rzi-silistra.com
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Пълно работно време.
В центъра за административно обслужване се осигурява непрекъсваем режим на работа с граждани в рамките на обявеното работно време. В случаите, когато в служебните помещения в края на обявеното работно време има потребители, работата на ЦАО продължава до приключване на тяхното обслужване, но не повече от два астрономически часа след обявеното работно време (до 19:00ч.)
заявяване на процедурата и необходими документиНачин на заявяване на услугата
1
. На място – в РЗИ-Силистра, на адрес: гр.Силистра, ул.Петър Мутафчиев 82, стая 110 - Център за административно обслужване /ЦАО/
2. Услугата може да бъде заявена писмено или в устна форма, за което служител в ЦАО съставя протокол
3. Чрез електронната поща на ЦАО - office@rzi-silistra.com
4. Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба – на адрес: 7500 гр.Силистра, ул.Петър Мутафчиев 82 /разходите за доставка са за сметка на заявителя/
Необходими документи
За получаване на разрешение за осъществяване на дейност от лечебно заведение
- Заявление (образец 1660-1)
- Документ за актуална регистрация по националното законодателство, издаден от компетентен орган на съответната държава за дружествата, регистрирани в държава - членка на Европейския съюз, или в държава, страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство;
- Правилникът за устройството, дейността и вътрешния ред на лечебното заведение – 2 екз.;
- Диплома за съответното висше образование на лицата, управляващи лечебното заведение, а за лицата по чл.63, ал.1 от ЗЛЗ съответно и диплома, свидетелство или удостоверение за квалификация по здравен мениджмънт или диплома, или свидетелство за придобита образователна и/или научна степен, специалност или преминато обучение за повишаване на квалификацията по чл.43 от Закона за висшето образование в областта на здравния мениджмънт;
- Данните от документа за самоличност – за членовете на изпълнителните и контролни органи на лечебното заведение;
- Разрешението от компетентния държавен орган, когато в лечебното заведение се използва медицинско оборудва с източник на йонизиращо лъчение;
- Стандартните оперативни процедури, които съдържат подробни писмени описания на последователността и начина на извършване на дейностите по трансплантация за всеки специфичен процес, материалите и методите, които ще се използват, и очаквания резултат - за тъканните банки;
- документи за платена държавна такса по чл. 49, ал. 5 от ЗЛЗ и по чл. 46 от Закона за здравето:
-Документ за платена по сметката на Министерство на здравеопазването държавна такса по чл.49, ал.5 от Закона за лечебните заведения, както следва:
1. За издаване на разрешение за осъществяване на лечебна дейност по чл. 46 от Закона за лечебните заведения при първоначално вписване в регистъра по чл. 49, ал. 1 от Закона за лечебните заведения се събира такса 2100 лв, съгласно чл. 11, ал. 1 от Тарифа за таксите, които се събират по Закона за лечебните заведения и Закона за трансплантация на органи, тъкани и клетки (Тарифа за таксите).
2. За издаване на разрешение за осъществяване на лечебна дейност по чл. 46 от Закона за лечебните заведения при първоначално вписване в регистъра по чл. 49, ал. 1 от Закона за лечебните заведения, когато лечебното заведение ще извършва и дейности по чл. 13, ал. 2 от Закона за трансплантация на органи, тъкани и клетки и/или дейности по чл. 131, ал. 1 от Закона за здравето, се събира такса 3000 лв, съгласно чл. 11, ал. 2 от Тарифа за таксите.
3. За издаване на разрешение за осъществяване на лечебна дейност по чл. 46 от Закона за лечебните заведения при промяна на вписаните в регистъра на лечебните заведения обстоятелства по чл. 49, ал. 1, т. 2 от Закона за лечебните заведения се събира такса 1100 лв, съгласно чл. 11, ал. 3 от Тарифа за таксите.
4. За издаване на разрешение за осъществяване на лечебна дейност по чл. 46 от Закона за лечебните заведения при промяна на вписаните в регистъра на лечебните заведения обстоятелства по чл. 49, ал. 1, т. 3 и 5 от Закона за лечебните заведения се събира такса 1124 лв, съгласно чл. 11, ал. 4 от Тарифа за таксите.
5. За издаване на разрешение за осъществяване на лечебна дейност по чл. 46 от Закона за лечебните заведения при промяна на вписаните в регистъра на лечебните заведения обстоятелства по чл. 49, ал. 1, т. 3 и 5 от Закона за лечебните заведения, когато лечебното заведение ще извършва и дейности по чл. 13, ал. 2 от Закона за трансплантация на органи, тъкани и клетки и/или дейности по чл. 131, ал. 1 от Закона за здравето, се събира такса 2120 лв, съгласно чл. 11, ал. 5 от Тарифа за таксите.
6. За издаване на препис от разрешение за лечебна дейност по чл. 46 от Закона за лечебните заведения се събира такса 9 лв, съгласно чл. 11, ал. 6 от Тарифа за таксите.
7. За издаване на удостоверение за обстоятелства, вписани в регистъра на лечебните заведения по чл. 49, ал. 1 от Закона за лечебните заведения, се събира такса 9 лв., съгласно чл. 11, ал. 7 от Тарифа за таксите.
8. За получаване на одобрение от министъра на здравеопазването по чл. 90, ал. 2 от Закона за лечебните заведения се събират следните такси, съгласно чл. 12, ал. 1 от Тарифа за таксите:
8.1. за лечебно заведение за болнична помощ, комплексен онкологичен център, център за психично здраве и център за кожно-венерически заболявания в зависимост от броя на структурите по отделни медицински специалности (клиники, отделения, лаборатории), в които се иска да се осъществява клинично/следдипломно обучение:
а) с до 5 структури - 2100 лв.;
б) с от 5 до 10 структури - 2500 лв.;
в) с от 10 до 15 структури - 2900 лв.;
г) с от 15 до 20 структури - 3300 лв.;
д) с над 20 структури - 3700 лв.;
8.2. за диагностично-консултативен център, медицински център, дентален център, медико-дентален център и самостоятелна медико-диагностична лаборатория - 1650 лв.;
8.3. център за спешна медицинска помощ, център за трансфузионна хематология и диализен център - 1650 лв.;
8.4. индивидуална или групова практика за първична или специализирана медицинска помощ - 450 лв.
В таксите по т.8 не са включени разходи за командировки на председателите и членовете на експертните комисии. Тези разходи са за сметка на лечебните заведения.
- Документ за платена по сметката на РЗИ-Силистра такса по чл.46 от Закона за здравето
За извършване на проверка за спазване на здравните изисквания при издаване на разрешение за осъществяване на лечебна дейност или при промяна на видовете лечебни дейности, за които е издадено разрешението – такса 134 лв. (сто тридесет и четири лева) съгласно чл.18, т.2 от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол по Закона за здравето (ПМС № 242 от 2007 г.);
Документи, които се осигуряват по служебен път от РЗИ
- Удостоверение за вписване на членовете на изпълнителните и контролните органи на лечебното заведение, които са лекари или лекари по дентална медицина, в съответните регистри на Български лекарски съюз и Български зъболекарски съюз
При промяна на обстоятелствата по вече издадено разрешение за осъществяване на дейност от лечебно заведение
- Заявление за промяна обстоятелства на издадено разрешение за осъществяване на лечебна дейност – образец 1660-2
- Документи отразяващи промяната и такива, чийто срок на валидност е изтекъл, придружени с декларация за липсата на промяна във всички останали документи и обстоятелства
Вътрешен ход на процедуратаВИД НА УСЛУГАТА: КОМПЛЕКСНА КЪМ УСЛУГА, ПРЕДОСТАВЯНА ОТ МИНИСТЕРСТВО НА ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО № 1179 Издаване на разрешение за осъществяване на лечебна дейност на лечебните заведения за болнична помощ, центровете за психично здраве, центровете за кожно-венерически заболявания, комплексните онкологични центрове, домовете за медико-социални грижи и диализните центрове
За издаването на административен акт – Удостоверение за съответствие с основните изискванията на Наредбата по чл. 46, ал.3 от Закона за лечебните заведения и на утвърдените медицински стандарти, ръководителят на лечебното заведение подава Заявление до Министъра на здравеопазването, чрез Директора на РЗИ, заедно с придружаващите го документи по т. 2.1 от настоящата процедура. Заявлението и придружаващите го документи се подават в центъра за административно обслужване (ЦАО) в РЗИ - Силистра и се завеждат в административната информационна система (АИС) от служителите на ЦАО.
С резолюция на Директора на РЗИ заявлението се предава за изпълнение в БЕК офиса на дирекция „Медицински дейности“.
Главен експерт в дирекция „МД” преглежда представените документи и в 3-дневен срок ги представя на директора на дирекция „Медицински дейности” заедно със становище относно пълнотата на представените документи.
Директора на Дирекция „Медицински дейности” изготвя проект на заповед за формиране на комисия за извършване на проверка в съответното лечебно заведение, относно спазването на изискванията на наредбата по чл. 46, ал. 3 от ЗЛЗ и на утвърдените медицински стандарти. В комисията задължително участват представители на Дирекция „Медицински дейности” и Дирекция „Надзор на заразните болести”. След това заповедта се представя за подпис от Директора на РЗИ-Силистра.
Комисията извършва проверка в лечебното заведение в 20 –дневен срок от подаване на заявлението, и в срок от 3 дни след извършването на проверката съставя протокол в три екземпляра – един за лечебното заведение, един за РЗИ- Силистра и един за МЗ. При установяване на несъответствия, комисията дава предписания и определя срок за отстраняването им.
В деня на постъпване на заявлението по чл.47 ал. 2 Регионалната здравна инспекция изпраща по служебен път искане до Българския лекарски съюз, съответно до Българския зъболекарски съюз, за издаване на удостоверения за вписване в техните регистри на членовете на изпълнителните и контролните органи на лечебното заведение, които са лекари или лекари по дентална медицина. Съсловните организации издават удостоверенията в 5-дневен срок от постъпване на искането.
При изпълнение на изискванията по спазването на изискванията на наредбата по чл. 46, ал. 3 и на утвърдените медицински стандарти или на даденото предписание, комисията предлага на директора на РЗИ да бъде издадено удостоверение за изпълнение на изискванията на Наредбата по чл. 46, ал.3 от Закона за лечебните заведения и на утвърдените медицински стандарти.
След положително становище в еднодневен срок от постъпилото предложение главен експерт в Д “МД“ изготвя удостоверението и го представя за подпис от Директора на РЗИ-Силистра.
В едноседмичен срок от изтичането на срока по чл. 47, ал. 4 (на проверка относно спазването на изискванията на наредбата по чл. 46, ал. 3 от ЗЛЗ и на утвърдените медицински стандарти) Регионалната здравна инспекция изпраща на Изпълнителна агенция „Медицински надзор“ документите по чл.47 ал. 1, 4, 5 от ЗЛЗ.
Преписката се окомплектова от дирекция МД и се представя в Звеното за административно обслужване за изпращане в ИА „Медицински надзор“. Всички документи се изпращат на хартиен носител.
Издадените от Министъра на здравеопазването разрешения се получават от Министерството на здравеопазването.
Промените във вписаните в разрешението за осъществяване на лечебна дейност обстоятелства се правят по същия ред, като се представят само документите, касаещи промяната.
резултат от процедурата Резултат от процедурата
- Удостоверение за съответствие с основните изисквания, на които трябва да отговарят лечебните заведения за болнична помощ, центровете за психично здраве, центровете за кожно-венерически заболявания, комплексните онкологични центрове и домовете за медико-социални грижи
- Отказ за издаване на удостоверение за съответствие
Начини на получаване на резултата от услугата
* На място – в РЗИ-Силистра, на адрес: гр.Силистра, ул.Петър Мутафчиев 82, стая 110 Център за административно обслужване
* чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба на посочен от заявителя адрес:
- Като вътрешна препоръчана пощенска пратка или като вътрешна куриерска пратка за сметка на заявителя/получателя – цената на пощенската услуга се заплаща от получателя при доставяне на пратката
- С международна препоръчана пощенска пратка – след предплащане на цената за пощенските услуги от заявителя; цената на пощенската услуга се заплаща от РЗИ-Силистра на лицензирания пощенски оператор при подаване на пратката
Закон за лечебните заведения
За услугата се заплаща фиксирана цена на стойност 134 лв.За извършване на услугата се събира такса съгласно Тарифата за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето, чл.18, т.2 – 134 лв.
Начин на заявяване на услугата
- На място – в РЗИ-Силистра, на адрес: гр.Силистра, ул.Петър Мутафчиев 82, стая 110 - Център за административно обслужване /ЦАО/. Услугата може да бъде заявена писмено или в устна форма, за което служител в ЦАО съставя протокол
- Чрез електронната поща на ЦАО - office@rzi-silistra.com
- Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба – на адрес: 7500 гр.Силистра, ул.Петър Мутафчиев 82 /разходите за доставка са за сметка на заявителя/
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път