Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Силистра, общ. Силистра, гр. Силистра, ул. Петър Мутафчиев 82, п.к. 7500
Код за междуселищно избиране: 086
Телефон за връзка: (086)816118, Обявените телефони са стационарни. Разговорите се заплащат, съгласно тарифния план на заявителя.
Факс: (086)816148
Адрес на електронна поща: office@rzi-silistra.com
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Пълно работно време.
В центъра за административно обслужване се осигурява непрекъсваем режим на работа с граждани в рамките на обявеното работно време. В случаите, когато в служебните помещения в края на обявеното работно време има потребители, работата на ЦАО продължава до приключване на тяхното обслужване, но не повече от два астрономически часа след обявеното работно време (до 19:00ч.)
заявяванеЗаявител на услугата
- Физическо лице практикуващо неконвенционални методи за благоприятно въздействие върху индивидуалното здраве /без хомеопатия/, което е български гражданин или гражданин на държава – членка на Европейския съюз, другите държави от Европейското икономическо пространство и Швейцария, което е психично здраво, не е осъждано за престъпление от общ характер и отговаря на поне едно от следните условия:
- Притежава образователно-квалификационна степен „магистър“ по професионални направления „Медицина“, „Дентална медицина“ или „Фармация“
- Притежава образователно-квалификационна степен „специалист“ или „бакалавър“ по професионално направление „Здравни грижи“
- Притежава диплома за завършено средно образование и свидетелство за успешно проведено обучение най-малко от четири семестъра във висше медицинско училище при условия и по ред, определени с наредба на министъра на здравеопазването и министъра на образованието и науката
- Физическо лице практикуващо дейност хомеопатия, което е български гражданин или гражданин на държава – членка на Европейския съюз, другите държави от Европейското икономическо пространство и Швейцария и притежава образователно-квалификационна степен „магистър“ по професионални направления „Медицина“ и „Дентална медицина“
Забележка: Лицата, които притежават образователно-квалификационна степен „магистър“ по професионални направления „Медицина“ и „Дентална медицина“ и са регистрирали лечебно заведение или работят в такова, могат да предписват хомеопатични лекарствени продукти без да се регистрират по чл.170, ал.1 от ЗЗ.
Необходими документи
- Заявление за издаване на удостоверение за регистрация на лице, практикуващо неконвенционални методи за благоприятно въздействие върху индивидуалното здраве (Образец 1793-1);
- Нотариално заверено копие от диплома за завършено висше образование или средно образование и свидетелство за успешно проведено обучение не по-малко от 4 семестъра във висше медицинско училище;
- Документ за психично здраве;
- Документ удостоверяващ гражданство;
- Книга за посещенията по образец съгласно Приложение №3 към Наредба №7/1.03.2005 г. (Образец 1793-2) за заверка от РЗИ;
- Приложение с изчерпателно описание на прилаганите неконвенционални методи и средства (чл. 170, ал.2 от ЗЗ);
- Документи, удостоверяващи опит за прилагане на заявените неконвенционални методи – удостоверения, сертификати за преминато обучение за съответния метод (чл.4 от Наредба №7/01.03.2005г.);
- Документ за платена такса;
Документи, които се осигуряват по служебен път
Вътрешен ход на процедуратаВътрешен ход на процедурата
-
Заявлението за издаване на Удостоверение за регистрация на лицата практикуващи неконвенционални методи за благоприятно въздействие върху индивидуалното здраве се адресира до директора на РЗИ - Силистра;
-
Заявлението и описаните в него приложени документи се приемат и завеждат в автоматизираната информационна система за документооборот от служителите на Центъра за административно обслужване (ЦАО). Служителят в ЦАО сравнява данните на лицето по лична карта.
-
В случаите на заявена услуга чрез лицензиран пощенски оператор заявителят прилага към документите копие на платежен документ за внесена такса по банков път.
-
С резолюция на директора на РЗИ заявлението се насочва за изпълнение в БЕК офиса на дирекция „Медицински дейности“ и дирекция „Надзор на заразните болести“.
-
В тридневен срок представените документи се разглеждат от дирекция „МД” относно пълнотата на представените документи.
-
Директорът на дирекция „Медицински дейности” изготвя проект на заповед за сформиране на екип за извършване на проверка на място, относно спазването на изискванията на Закона за здравето и Наредба № 7 от 01.03.2005г., изм. ДВ бр. 24 от 31.03.2009г. за изискванията към дейността на лицата, които упражняват неконвенционални методи за благоприятно въздействие върху индивидуалното здраве и се представя на директора на РЗИ за подпис. В екипа задължително участват представители на дирекция „Медицински дейности” и на дирекция „Надзор на заразните болести”.
-
Екипът извършва проверка в 10–дневен срок от подаване на заявлението. Проверява се спазването на здравните изисквания към помещенията, в които лицето ще прилага неконвенционалните методи за благоприятно въздействие върху индивидуалното здраве, условията за прилагане на заявените методи, оборудването, апаратурата, както и достъпната среда.
-
При проверката в обекта се съставя констативен протокол (Образец 1793-4) относно спазването на изискванията на Закона за здравето, Наредба № 7 от 01.03.2005г. и Наредба № РД-02-20-2/26.01.2021 г. за определяне изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната среда в урбанизирана територия и на сградите и съоръженията, който се подписва от служителите, извършили проверката и от заявителя. Констативният протокол се изготвя в два екземпляра, като първият остава за досието, а вторият се връчва на заявителя.
-
В еднодневен срок от извършване на проверката, екипът изготвя доклад до директора на РЗИ за резултата от проверката със становище за пълнота на представените документи и за съответствие със здравните изисквания. Докладът се съгласува от преките ръководители.
-
При непълнота на представените документи и/или несъответствие с изискванията за регистрация, директорът на регионалната здравна инспекция в 15-дневен срок от подаване на заявлението, уведомява писмено лицето за това и определя 10-дневен срок за отстраняването им.
-
След изтичане на 10-дневния срок, екипът извършва повторен контрол в обекта за установяване изпълнението на констатираните несъответствия. При проверката в обекта се съставя констативен протокол (Образец 1793-4), който се подписва от служителите, извършили проверката и от заявителя. Констативният протокол се изготвя в два екземпляра, като първият остава за досието, а вторият се връчва на заявителя.
-
В 15-дневен срок от подаване на заявлението или от отстраняване на непълнотата директорът на регионалната здравна инспекция издава удостоверение за регистрация, в което се посочват видовете неконвенционални методи, които лицето ще прилага, или прави мотивиран отказ за издаването му.
-
Директорът на регионалната здравна инспекция прави мотивиран отказ за издаване на удостоверение за регистрация, в случай, че непълнотите в документите не бъдат изправени и/или несъответствията с нормативните изисквания не бъдат отстранени.
-
Подписаното Удостоверение се подпечатва с печата на РЗИ и се предава в ЦАО за връчване.
-
Заедно с Удостоверението за регистрация на лицето се връчва и книгата за посещения – прошнурована, подпечатана и регистрирана от РЗИ-Силистра.
-
Удостоверението за регистрация може да бъде получено на място в РЗИ или на посочен точен адрес в случай, че е заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор или по електронен път.
-
Заявителят удостоверява с подпис в изходящия регистър, че е получил оригинала, който се предоставя от ЦАО.
-
След получаване на Удостоверението заявителят попълва Уведомление за вписване в регистъра на ООП по Наредба № 9 от 21 март 2005г. в ЦАО.
-
Оригинал на Удостоверението се прилага в досието на лицето, което се съхранява в ДМД.
-
Копие от Удостоверението се предава в ДНЗБ за вписване в регистъра по чл.36, ал.3 от ЗЗ и за текущ контрол.
-
В ДМД се създава и поддържа регистър на лицата, които практикуват неконвенционални методи за благоприятно въздействие върху индивидуалното здраве по чл. 171, ал.1 от ЗЗ.
-
Регистрираните лица са длъжни да уведомят РЗИ-Силистра за всички промени по извършената регистрация в 7-дневен срок от настъпването им, съгласно чл. 171, ал.2 от ЗЗ (декларация по образец 1793-3)
-
Регистрацията се заличава:
1. по искане на лицето, регистрирало неконвенционална практика;
2. при смърт на регистрирания или поставянето му под запрещение;
3. при установено представяне на неверни данни в документите по чл. 170, ал. 1;
4. при осъществяване на дейности в нарушение на извършената регистрация;
5. при установяване на неблагоприятни последици за човешкото здраве в резултат на прилаганите от регистрираното лице неконвенционални методи.
Заличаването на регистрацията се извършва със заповед на директора на регионалната здравна инспекция.
Резултат от процедуратаРезултат от процедурата
- Удостоверение за регистрация на лице, практикуващо неконвенционални методи за благоприятно въздействие върху индивидуалното здраве
- Отказ за издаване на удостоверение за регистрация на лице, практикуващо неконвенционални методи за благоприятно въздействие върху индивидуалното здраве
Начини на получаване на резултата от услугата
ð Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес
ð като вътрешна препоръчана пощенска пратка
(разходите за изпращане са за сметка на заявителя на услугата и се заплащат при доставката);
ð като вътрешна куриерска пратка
(разходите за изпращане са за сметка на заявителя на услугата и се заплащат при доставката);
ð като международна препоръчана пощенска пратка
(разходите за изпращане са за сметка на заявителя на услугата и се заплащат при заявяване на услугата)
ð Лично от Центъра за административно обслужване при РЗИ-Силистра
Наредба № 7 от 1.03.2005 г. за изискванията към дейността на лицата, които упражняват неконвенционални методи за благоприятно въздействие върху индивидуалното здраве
Наредба № 9 от 21.03.2005 г. за условията и реда за създаване и поддържане на публичен регистър на обектите с обществено предназначение, контролирани от регионалните здравни инспекции (Загл. изм. - ДВ, бр. 14 от 2011 г., в сила от 15.02.2011 г.)
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 100 лв.
Начини за заплащане на таксата:
- Платежна карта чрез ПОС терминално устройство в ЦАО на РЗИ-Силистра
- По банков път на сметка на РЗИ-Силистра
IBAN BG 72 STSA 9300 3149 0777 01
BIC STSABGSF
ДСК – клон Силистра
- В брой в касата на РЗИ-Силистра, ул. „Петър Мутафчиев“ №82, стая 107
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта