Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Силистра, общ. Силистра, гр. Силистра, ул. Петър Мутафчиев 82, п.к. 7500
Код за междуселищно избиране: 086
Телефон за връзка: (086)816118, Обявените телефони са стационарни. Разговорите се заплащат, съгласно тарифния план на заявителя.
Факс: (086)816148
Адрес на електронна поща: office@rzi-silistra.com
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Пълно работно време.
В центъра за административно обслужване се осигурява непрекъсваем режим на работа с граждани в рамките на обявеното работно време. В случаите, когато в служебните помещения в края на обявеното работно време има потребители, работата на ЦАО продължава до приключване на тяхното обслужване, но не повече от два астрономически часа след обявеното работно време (до 19:00ч.)
Заявител на услугатаЗаявител на услугата
Физически лица; юридически лица; еднолични търговци.
Необходими документи
- Заявление по образец (Образец 3047-1)
- Декларация (Образец 3047-2);, че са изпълнени изискванията на Закона за устройство на територията (ЗУТ) - при промяна на предназначението на помещението
- копие на документ, удостоверяващ въвеждането на строежа в експлоатация съгласно ЗУТ;
- протокол от извършено измерване на еквивалентното ниво на проникващ шум, излъчван от обекта през различните части на денонощието, попадащи в обхвата на рамките на заявеното работно време, в съседни жилищни помещения, които са в непосредствена близост до обекта или граничат с него, проведено от независими лаборатории, които са акредитирани от Изпълнителна агенция „Българска служба по акредитация" или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация за съответната област, или отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието и в чийто обхват на акредитация попада показателят шум.
- документ за платена такса
Начин на заявяване на услугата
- Физическите, юридическите лица и едноличните търговци подават в Центъра за административно обслужване заявление по образец (3047-1) за издаване на становище относно спазване на граничните стойности на показателите за шум.
- Заявлението може да бъде подадено на място, по електронен път или устно
При подаване на заявлението по електронен път:
- заявлението следва да е подписано с усъвършенстван електронен подпис, основан на квалифицирано удостоверение за електронни подписи, или квалифициран електронен подпис съгласно изискванията на Регламент (ЕС) № 910/2014 на Европейския парламент и на Съвета от 23 юли 2014 г. относно електронната идентификация и удостоверителните услуги при електронни трансакции на вътрешния пазар и за отмяна на Директива 1999/93/ЕО (OB, L 257/73 от 28 август 2014 г.) и на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги и Закона за електронното управление на електронната поща на ЦАО - office@rzi-silistra.com;
- документите да са изготвени във формат текст (*.doc, *.docx, *.zip, *.rar), електронна таблица (*.xls, *.xlsx), Portable Document Format (*.pdf), изображение (*.jpg, *.png) и Microsoft Outlook Express (*.eml);
- документите да са написани на кирилица и да съдържат прав (некриптиран) текст;
- документите да не съдържат препратки към други електронни адреси;
- сканираните документи трябва да бъдат черно-бели изображения с разделителна способност от 300 dpi (точки на инч);
- файлът, съдържащ документа, да не е заразен с вируси;
- общият обем на заявлението и файловете да не надхвърля 5 МБ.
Прилаганите към заявлението копия на документи, регламентирани в нормативна уредба следва да са заверени „Вярно с оригинала“, независимо дали са на хартиен носител или сканирани.
Заявлението може да бъде подадено и устно, като в този случай служител от ЦАО попълва необходимите документи, които се подписват от служителя и заявителя. Към заявлението се прилагат документите, посочени в т. IV.2
Вътрешен ход на процедурата
- Физическите, юридическите лица и едноличните търговци подават в Центъра за административно обслужване заявление по образец за издаване на становище относно спазване на граничните стойности на показателите за шум. Заявлението се адресира до директора на РЗИ-Силистра и се завежда в АИС.
- Регионалната здравна инспекция издава становището за спазване на граничните стойности на показатели за шум в срок до 10 дни от подаване на заявлението въз основа на представените документи и на проверка за съответствие на стойностите на показателите за шум, посочени в протокола от измерването на акредитираната лаборатория.
- При констатиране на несъответствия с изискванията на действащото законодателство и/или непълнота на представените от заявителите документи се дава предписание и се определя срок за привеждане в съответствие с изискванията и/или за отстраняване на непълнотите в документите, който е не по-дълъг от 14 дни.
- Регионална здравна инспекция издава становището при изпълнено предписание в срок до 5 дни от представяне на протокол за извършено ново измерване и/или от отстраняване на непълнотите в документите.
- При констатиране на неизпълнение на предписанието директорът на регионалната здравна инспекция прави мотивиран отказ за издаване на становището и в срок до 7 дни писмено уведомява заявителя. В този случай процедурата по издаване на становище относно спазване на граничните стойности на показатели за шум се прекратява, за което писмено се уведомяват и съответните държавни и общински органи.
- Становището се издава в 3 екземпляра, от които: един за заявителя, един за архива на РЗИ и един за Д „ОЗ“ на РЗИ. Към единия от двата екземпляра, които остават в РЗИ се съхраняват и приложените документи.
- При промяна на обстоятелствата, при които е издадено становището се издава ново становище по същия ред.
Резултат от процедуратаРезултат от процедурата
- Издаване на становище относно спазването на граничните стойности на показателите за шум.
- Издаденото становище за съответствие е част от процедурата по чл. 16б от Закон за защита от шума в околната среда при подаване на заявление пред общинската или районната администрация за работно време при откриване на обекти за производство, съхраняване и търговия и обектите в областта на услугите, разкрити и разположени в зони и територии, предназначени за жилищно строителство, рекреационни зони и територии и зони със смесено предназначение, както и в жилищни сгради с повече от едно жилище и сгради със смесено предназначение, както и за промяна на работното им време.
Начини на получаване на резултата от услугата
Становището относно спазване на граничните стойности на показателите за шум се получава от заявителя по начин указан в подаденото от него заявление, а именно:
-
ð На електронен адрес съгласно ЗЕУ
ð В профил, регистриран в Информационната система за сигурно електронно връчване като модул на Портала за електронно управление по смисъла на ЗЕУ
ð Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес
ð като вътрешна препоръчана пощенска пратка
(разходите за изпращане са за сметка на заявителя на услугата и се заплащат при доставката);
ð като вътрешна куриерска пратка
(разходите за изпращане са за сметка на заявителя на услугата и се заплащат при доставката);
ð като международна препоръчана пощенска пратка
(разходите за изпращане са за сметка на заявителя на услугата и се заплащат при заявяване на услугата)
ð Лично от Центъра за административно обслужване при РЗИ-Силистра
Закон за защита от шума в околната среда
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 40 лв.За предоставяне на услугата се заплаща такса в размер на 40 лв., съгласно приложение № 4 към чл. 28а от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол по Закона за здравето;
Таксата може да бъде платена по следните начини:
- в брой в касата на РЗИ-Силистра, ул.Петър Мутафчиев, №82, стая 107
- в ЦАО на РЗИ-Силистра на ПОС терминал;
- по банков път:
Банкова сметка на РЗИ:
IBAN BG72 STSA 9300 3149 0777 01
BIC STSABGSF
При банка ДСК – клон Силистра
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път