Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Силистра, общ. Силистра, гр. Силистра, ул. Петър Мутафчиев 82, п.к. 7500
Код за междуселищно избиране: 086
Телефон за връзка: (086)816118, Обявените телефони са стационарни. Разговорите се заплащат, съгласно тарифния план на заявителя.
Факс: (086)816148
Адрес на електронна поща: office@rzi-silistra.com
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Пълно работно време.
В центъра за административно обслужване се осигурява непрекъсваем режим на работа с граждани в рамките на обявеното работно време. В случаите, когато в служебните помещения в края на обявеното работно време има потребители, работата на ЦАО продължава до приключване на тяхното обслужване, но не повече от два астрономически часа след обявеното работно време (до 19:00ч.)
Заявител на услугатаОписание на настоящата процедура: Указва условията и реда по който, РЗИ-Силистра извършва проверка и издава удостоверение относно спазването на здравните изисквания и утвърдените медицински стандарти, по които трябва да отговарят устройството, дейността и вътрешния ред на лечебните заведения за извънболнична помощ и хосписите. Удостоверението се издава във връзка с процедурата по регистрация на лечебните заведения за извънболнична помощ и хосписите, която се осъществява от Изпълнителна агенция „Медицински надзор“. Услугата е Режим и принадлежи към вътрешна административна услуга.
Заявител на услугата
- Лекари и лекари по дентална медицина, желаещи да упражняват индивидуална практика за първична или специализирана медицинска /дентална помощ;
- Лечебни заведения за извънболнична помощ (групова практика за първична или специализирана медицинска помощ, групови практики за първична или специализирана дентална помощ, медицински центрове, медико-дентален център, диагностично-консултативни центрове, самостоятелно медико-диагностична лаборатория, самостоятелни медико-технически лаборатории, хосписи и амбулатории за здравни грижи.
Необходими документиНеобходими документи
· Заявление (№Обр. ИАМН/РРЛЗ 24-05) до ИА „Медицински надзор“ за регистриране на лечебно заведение за извънболнична помощ/хоспис, заедно с приложените към него документи:
¨ Документ за актуална регистрация по националното законодателство, издаден от компетентен орган на съответната държава - за дружествата, регистрирани в държава - членка на Европейския съюз, или в държава, страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство;
¨ правилник за устройството, дейността и вътрешния ред на лечебното заведение;
¨ списъци на електронен и хартиен носител по образец № Обр. ИАМН/РРЛЗ 24-08 с декларативен характер;
¨ дипломата за съответното висше образование на лицата, които ще управляват, съответно ще работят в лечебното заведение;
¨ документ за призната специалност на лицата, които ще ръководят, съответно ще работят в лечебното заведение, включително и списък на лекарите, съдържащ трите имена, уникален идентификационен код и придобитата специалност, а в случаите по чл.14а от ЗЛЗ – документ, че лицето е прието за обучение за придобиване на специалност „Обща медицина”;
¨ копие на трудов/граждански/друг вид договор относно правоотношенията на лицата които ще ръководят, съответно ще работят в лечебното заведение
¨ свидетелство за съдимост или аналогичен документ - за лицата, членове на управителните и контролните органи на лечебното заведение, които не са български граждани;
¨ документ за платена такса по чл. 41, ал. 4 от ЗЛЗ, както и по чл.46 от Закона за здравето, внесена по банкова сметка на ИАМН: BG61 BNBG 9661 3100 1301 01-транзитна сметка. Банковият идентификационен код /BIC/ на БНБ е BNBGBGSD.
¨ в случаите, когато лечебното заведение ще извършва вземане и присаждане на тъкани и клетки, документ за платена такса по чл.13, ал.2 от Закона за трансплантация на органи, тъкани и клетки и/или дейности по чл.131, ал.1 от Закона за здравето.
или
· Заявление (№Обр. ИАМН/РРЛЗ 24-06) до ИА „Медицински надзор“ за издаване на Удостоверение за пререгистрация поради промяна в обстоятелствата на лечебно заведение за извънболнична помощ/хоспис заедно с приложените към него документи:
¨ Документ за актуална регистрация по националното законодателство, издаден от компетентен орган на съответната държава- за дружествата, регистрирани в държава - членка на Европейския съюз, или в държава, страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство;
¨ правилник за устройството, дейността и вътрешния ред на лечебното заведение;
¨ списъци на електронен и хартиен носител по образец № Обр. ИАМН/РРЛЗ 24-08 с декларативен характер;
¨ дипломата за съответното висше образование на лицата, които ще управляват, съответно ще работят в лечебното заведение;
¨ документ за призната специалност на лицата, които ще ръководят, съответно ще работят в лечебното заведение, а в случаите по чл. 14а от ЗЛЗ – документ, че лицето е прието за обучение за придобиване на специалност „Обща медицина”;
¨ копие на трудов/граждански/друг вид договор относно правоотношенията на лицата които ще ръководят, съответно ще работят в лечебното заведение
¨ свидетелство за съдимост или аналогичен документ - за лицата, членове на управителните и контролните органи на лечебното заведение, които не са български граждани;
¨ декларация за липсата на промяна във всички останали документи и обстоятелства (ПРИЛАГА СЕ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО)
¨ документ за платена такса по чл. 41, ал. 4 от ЗЛЗ, внесена по банкова сметка на ИАМН: BG61 BNBG 9661 3100 1301 01-транзитна сметка. Банковият идентификационен код /BIC/ на БНБ е BNBGBGSD.
¨ в случаите, когато лечебното заведение ще извършва вземане и присаждане на тъкани и клетки, документ за платена такса по чл.13, ал.2 от Закона за трансплантация на органи, тъкани и клетки и/или дейности по чл.131, ал.1 от Закона за здравето.
Документ за платена такса, съгласно чл.18, т.1 от Тарифа за таксите, която се събира от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по обществено здраве по Закона за здравето - 92 лв.
Вътрешен ход на процедуратаВИД НА УСЛУГАТА: КОМПЛЕКСНА КЪМ УСЛУГА, ПРЕДОСТАВЯНА ОТ ИА "МЕДИЦИНСКИ НАДЗОР":
- № 1335 Издаване на удостоверение за регистриране на лечебните заведения за извънболнична помощ и хосписите и удостоверение за извършване на лечебна дейност в медицинските факултети и факултетите по дентална медицина на висшите медицински училища
- №1659 Издаване на удостоверение при промяна на обстоятелствата на лечебните заведения за извънболнична помощ, хосписите и лечебната дейност в медицинските факултети и факултетите по дентална медицина на висшите медицински училища
Вътрешен ход на процедурата
· Лицата, които искат да регистрират лечебно заведение за извънболнична помощ или хоспис на територията на област Силистра, подават чрез директора на Регионална инспекция гр. Силистра заявление, заедно с придружаващите го документи, описани в настоящата процедура, до изпълнителния директор на Изпълнителна агенция „Медицински надзор“.
· Формуляр на заявлението се предоставя от центъра за административно обслужване на РЗИ-Силистра. Същият може да се изтегли и от интернет-страниците на Изпълнителна агенция „Медицински надзор“ и РЗИ-Силистра.
· Заявлението се подава, заедно с другите изискуеми документи, в ЦАО на РЗИ-Силистра, по електронен път, при условията и по реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги и Закона за електронното управление, чрез устно заявление или по поща чрез лицензиран пощенски оператор и се завежда в административно-информационната система (АИС) от служителя на административното звено. Към заявлението се прилага и документ, удостоверяващ заплащането на дължимата по чл.18, ал.1 от Тарифа за таксите, която се събира от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по обществено здраве по ЗЗ - 92 лв.
· След резолюция от директора на РЗИ-Силистра преписката се предоставя на директора на дирекция „Медицински дейности” и на директора на дирекция „Надзор на заразните болести“.
· В деня на постъпване на заявлението дирекция „Медицински дейности” изисква по служебен път удостоверение за членство от съответните съсловни организации на лицата, които ще ръководят и/или ще работят в лечебното заведение, съответно в звеното по чл. 17а от ЗЛЗ. Съсловните организации издават удостоверения за вписване в техните регистри в 5-дневен срок от постъпване на искането.
· В 10-дневен срок от постъпване на заявлението се извършва проверка, относно спазване на здравните изисквания и утвърдените медицински стандарти и наличието на лицензия за използване на източници на йонизиращи лъчения за медицински цели, когато лечебното заведение ще използва медицинско оборудване с източник на йонизиращо лъчение.
· Гл. експерт в ДМД проверява пълнотата на представените документи и верността и коректността на въведените данни по образец № Обр. ИАМН/РРЛЗ 24-08 с декларативен характер, и при съответствие подписва формуляра с квалифициран електронен подпис. При несъответствие на декларираните данни, формулярът се връща на заявителя за корекция.
· В случаите, в които проверката установи, че в лечебното заведение са спазени здравните изисквания и утвърдените медицински стандарти се съставя Констативен протокол за спазени здравни изисквания и Карта за съответствие по медицински стандарт.
· Директорът на РЗИ-Силистра издава Удостоверение за спазване на здравните изисквания и утвърдените медицински стандарти.
· В случаите, когато проверката установи, че в лечебното заведение не са спазени здравните изисквания и/или утвърдените медицински стандарти, се дава предписание и се определя срок за отстраняването му, който не може да бъде по-дълъг от три месеца.
· В тридневен срок от извършване на проверката директорът на РЗИ изпраща на Изпълнителна агенция “Медицински надзор“ сканирани във формат pdf , чрез система за електронен обмен (СЕОС), заявления от ЛЗ с придружаващите ги документи и всички документи по чл.40, ал.4 от ЗЛЗ. Електронната форма на допълнително приложение № Обр. ИАМН/РРЛЗ 24-08 се изпраща само като електронен документ.
· В случаите, когато заявлението за регистрация на лечебното заведение е постъпило чрез друга РЗИ (РЗИ по първоначална регистрация на лечебното заведение), дирекция „Медицински дейности“ изготвя Констативен протокол за спазени здравни изисквания, Карта за съответствие по медицински стандарт и Удостоверение за спазване на здравните изисквания и утвърдените медицински стандарти и изпраща цялата преписка с приложените документи по електронен път (заверени с „вярно с оригинала“) до съответната РЗИ по първоначална регистрация.
· Удостоверението за регистрация на лечебно заведение за извънболнична помощ се издава от ИАМН и се изпраща на РЗИ – Силистра за връчване.
В удостоверението за регистрация се вписват видовете дейности, за които е регистрирано лечебното заведение.
Резултат от процедуратаРезултат от процедурата
Издаване на удостоверение за спазване на здравните изисквания и утвърдените медицински стандарти от лечебни завадения за извънболнична помощ и хосписите.
Начини на получаване на резултата от услугата
Удостоверението за регистрация на лечебното заведение се издава от Изпълнителна агенция “Медицински надзор“ и се изпраща на РЗИ-Силистра. РЗИ-Силистра връчва издаденото удостоверение на съответното лечебно заведение по един от следните начини, посочен от заявителя:
¨ чрез лицензиран пощенски оператор на адрес: гр./с. ..............................................................................................................................................
като декларирам, че пощенските разходи са за моя сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки, и съм съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели. Индивидуалният административен акт да бъде изпратен:
¨ като вътрешна препоръчана пощенска пратка
¨ като вътрешна куриерска пратка
¨ като международна препоръчана пощенска пратка
¨ по електронен път на електронна поща
лично от звеното за административно обслужване при съответното РЗИ
Закон за лечебните заведения
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 92 лв.За извършване на услугата се събира такса съгласно чл.18, т.1 от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по обществено здраве по Закона за здравето - 92 лв.
Начини за заплащане на таксата:
- Платежна карта чрез ПОС терминално устройство в ЦАО на РЗИ-Силистра
- По банков път на сметка на РЗИ-Силистра
IBAN BG 72 STSA 9300 3149 0777 01
BIC STSABGSF
ДСК – клон Силистра
- В брой в касата на РЗИ-Силистра, ул.Петър Мутафчиев №82, стая 107
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път