Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Устройство на територията, инвестиционни дейности и екология"
Адрес: обл. Бургас, общ. Руен, с. Руен, с Руен, ул.Първи май № 18, п.к. 8540
Код за междуселищно избиране: 05944
Телефон за връзка: (05944)6233, вътр.139
Факс: (05944)6476
Адрес на електронна поща: ruen@ruen.egov.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 17:00, 8.00ч-12.00ч; 13.00ч-17.00ч
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Административно и информационно обслужване"
Адрес: обл. Бургас, общ. Руен, с. Руен, с. Руен, ул.Първи май № 18, п.к. 8540
Код за междуселищно избиране: 05944
Телефон за връзка: (05944)6233, 6300
Факс: (05944)6476
Адрес на електронна поща: ruen@ruen.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, 8.00ч - 17.00ч
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Местни приходи, данъци и такси"
Адрес: обл. Бургас, общ. Руен, с. Руен, с Руен, ул.Първи май № 18, п.к. 8540
Код за междуселищно избиране: 05944
Телефон за връзка: (05944)6233, вътр 211
Факс: (05944)6476
Адрес на електронна поща: ruen@ruen.egov.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 17:00, 8.00ч-17.00ч
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
заявяване на документаЗа прием на документи и информация за услугата:
Служителите в Информационен център и административно обслужване
Адрес: област Бургас, община Руен, с. Руен, п.к. 8540, ул.“Първи май“ № 18;
Е - адрес: http://obstinaruen.com/;
obshtinaruen@mail.bg;
05944 6233;
Факс: 05944 6476;
Работно време: от 08:00 до 17:00 часа без прекъсване.
Информация за предоставяните от община Руен услуги може да бъде получена и на:
05944 6360 – Дирекция „Местни приходи данъци и такси ”
Необходими документи за предоставяне на услугата:
Заявление по образец;
Документ за самоличност и/или нотариално заверено пълномощно /*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението/.
Удостоверение за наследници /По служебен път/
Копие на документи, удостоверяващи собствеността се прилагат към всички видове молби за данъчни оценки;
За данъчна оценка на незастроени терени извън строителни граници- копие на актуална скица
/срок на валидност 6 месеца/;
Таксационно описание и удостоверение за идентичност – за гори
За данъчна оценка за учредено право на строеж- попълнена декларация по чл.14 от ЗМДТ;
За данъчна оценка на незавършено строителство-попълнена декларация по чл.14 от ЗМДТ за нуждите на оценката, констативен протокол удостоверяващ степента на завършеност на строежа, издаден от Община Руен /от района по местонахождение на имота/
Срока на валидност на констативния протокол е 3 месеца от датата на издаването му;
За данъчна оценка на земеделски земи- удостоверение за характеристики на поземления имот и скица;
За данъчна оценка по чл.3 от Приложение 2- попълнена декларация по чл.14 от ЗМДТ за нуждите на оценката, съдебно удостоверение /оригинал/ или удостоверение за започнала процедура за издаване на нотариален акт по обстоятелствена проверка;
Платена такса за административната услуга.
процедура по предоставянеПроцедура по предоставяне на услугата:
Прием на заявлението с приложените документи в Информационен център и административно обслужване;
Проверка (преглед) на попълненото искане и приложените документи.
Проверка в програмния продукт, дали е деклариран имота.
Проверка в програмния продукт за платени данъци и такси за имота.
За имот, недеклариран или с при установяване на несъответствие с декларираните данни се подава декларация по чл. 14 от ЗМДТ с точните параметри на имота, за да може да се изготви оценката.
Регистриране на искането и предоставяне на клиента на входящ номер;
Завеждане в деловодната система и изпращане на преписката в Дирекция „Местни приходи данъци и такси ”
Проверка на базите данни;
Издаване на удостоверението;
Получаване на удостоверението от за услуги и информация на гражданите по избран от заявителя начин.
предоставяне на продуктаНачини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
Лично или чрез упълномощено лице в Информационен център и административно обслужване.
Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки и е съм съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт да бъде изпратен:
като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
като вътрешна куриерска пратка;
като международна препоръчана пощенска пратка;
идентификация на ЕАУНиво на сигурност – високо
Средство за идентификация - КЕП
Закон за местните данъци и такси
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 10 лв.
За бърза услуга 15 лв.
За експресна услуга 20 лв.
10 / десет/ лева – 5 дни /обикновена услуга/;
15 / петнадесет/ лева – 3 дни /обикновена услуга/;
20 /двадесет/лева –1 работен ден / експресна услуга /;
*За лице с намалена работоспособност от 50 до 100 на сто, таксата се намалява с 50 %.
*При неспазване на сроковете размерът на цената на услугата се намалява с едно на сто на ден, считано от деня на забавянето, но не повече от 20 на сто от пълния й размер.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път