Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Главна дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Илинден, ул."Пиротска" №171А, п.к. 1309
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)96010262, (02)9821222
Адрес на електронна поща: nspab@mvr.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:30, Нормалната продължителност на работното време на държавните служители в МВР е 8 часа дневно и 40 часа седмично при 5-дневна работна седмица.
I. Подаване на искане за извършване на услугатаКъм искането се прилагат:
- Документи, удостоверяващи статута на производителя(за лица, регистрирани в чужбина).
При внасяне на документи от упълномощен представител е необходимо предоставяне на документ за опълномощаване, съдържащ конкретните действия, които упълномощеният представител може да извършва за оценяване съответствието на продукта за пожарогасене. Пълномощното следва да е легализирано по утвърдения международен ред.
- Документи(протоколи, доклади и др.) с резултати от изпитване от акредитирани лаборатории, удостоверяващи изпълнението на изискванията, съгласно Глава втора от НАРЕДБА № 8121з-906 от 30 юли 2015 г.
Когато документите са издадени от ИЦ по ПАБ при ГДПБЗН-МВР, не е задължително прилагането им към искането. Собственоръчно в искането се посочва регистрационния номер на съответния документ, с което заявителя декларира съгласието си посочения протокол да бъде използван за издаване на исканото от него удостоверение за съответствие на продукт за пожарогасене.
-
Валиден сертификат, издаден от акредитиран орган за сертификация на системи за управление, удостоверяващ внедрена система за управление на качеството, съответстваща на БДС EN ISO 9001 "Системи за управление на качеството. Изисквания" с обхват „производство на продукти за пожарогасене” или валидно удостоверение за фабричен производствен контрол, издадено от орган, акредитиран в съответствие с Регламент (ЕО) № 765/2008 на Европейския парламент и на Съвета от 9 юли 2008 г. за определяне на изискванията за акредитация и контрол на пазара във връзка с предлагането на пазара на продукти и за отмяна на Регламент (ЕИО) № 339/93. Обхватът на двата документа следва да съответства на чл. 9 от Наредбата.
Удостоверението се издава за един продукт. При внасяне на искане за серия продукти удостоверение се издава за всеки един продукт поотделно.
Приложените документи, представени на чужд език, трябва да бъдат придружени с точен превод на български език.
Приложените копия на документи трябва да са заверени, с подпис и печат на заявителя и щемпел или собственоръчно изписване "Вярно с оригинала" на всяка страница.
С едно искане може да бъде заявено издаване на удостоверение за не повече от 5 продукта, като за всеки продукт се внася определената държавна такса.
II. Указания за нередовностиПри установяване на нередовности в предоставените документи, заявителят се уведомява писмено за отстраняването им.
Нередовностите следва да бъдат отстранени в срок от 10 дни.
III. Издаване на документа или прекратяване на производствотоПри наличие на всички необходими документи и установяване на съответствието им с дейнстващата нормативна уредба до заявителя се изпраща писмо за заплащане на втория етап от таксата по услугата.
След извършено плащане се издава удостоверение за съответствие на продукт за пожарогасене.
При неизпълнение на указанията за отстраняване на нередовности или неспазване на указания срок заявителя се уведомява за прекратяване на образуваното производство по издаване на удостоверение за съответствие.
IV. Вписване в "Списъка на продукти за пожарогасене", на продукт за който е издаден сертификат от сертифициращ органПодава се искане по образец към което се прилагат:
- Документи, удостоверяващи статута на производителя, за лица, регистрирани в чужбина
- Валиден сертификат за съответствие на продукта, издаден от сертифициращ орган, акредитиран за оценяване на съответствието в съответната област (съгласно чл. 10, ал. 3 от Наредбата).
- Валиден сертификат, издаден от акредитиран орган за сертификация на системи за управление, удостоверяващ внедрена система за управление на качеството, съответстваща на БДС EN ISO 9001 "Системи за управление на качеството. Изисквания" с обхват „производство на продукти за пожарогасене” или валидно удостоверение за фабричен производствен контрол, издадено от орган, акредитиран в съответствие с Регламент (ЕО) № 765/2008 на Европейския парламент и на Съвета от 9 юли 2008 г. за определяне на изискванията за акредитация и контрол на пазара във връзка с предлагането на пазара на продукти и за отмяна на Регламент (ЕИО) № 339/93. Обхватът на двата документа следва да съответства на чл. 9 от Наредбата.
- Инструкции за употреба, изготвени на български език.
При внасяне на документи от упълномощен представител, е необходимо предоставяне на документ за упълномощаване, издаден от производителя или негов упълномощен представител. Пълномощното трябва да съдържа конкретните действия, които упълномощеният представител може да извършва, с цел включване на разглеждания продукт в „списъка на продукти за пожарогасене” (съгласно чл. 30, ал. 1 от Наредбата), за които е издаден сертификат от сертифициращ орган. Пълномощното следва да е легализирано по установения международен ред.
Няма ограничение на броя продукти, за които се подава искане за включване в списъка по чл. 30 от Наредбата.
Приложените документи, представени на чужд език, трябва да бъдат придружени с точен превод на български език.
Приложените копия на документи трябва да са заверени, с подпис и печат на заявителя и щемпел или собственоръчно изписване "Вярно с оригинала" на всяка страница.
За включване в списъка по чл. 30 от Наредбата, не се дължи държавна такса, съгласно Тарифа №4 за таксите, които се събират в системата на МВР по Закона за държавните такси, приета с ПМС № 53 от 1998 г. (ДВ, бр. 27 от 1998 г.).
V. Получаване на резултата от услугатаПолучаване на резултата от услугата може да се извърши:
- на гише за административно обслужване на адрес: гр. София, ул. „Пиротска“ № 171А;
- чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя.
Закон за Министерството на вътрешните работи
За услугата се заплаща такса Таксата е съгласно Тарифа № 4 за таксите, които се събират в системата на Министерството на ватрешните работи по закона за държавните такси.
Въведено е поетапно заплащане на услугата:
Първи етап - разглеждане на документи - 413,03 лева.
Втори етап - издаване на индивидуален административен акт - 171,61 лева.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта