Процедура по предоставяне на административната услуга, изисквания и необходими документи
 I Заявяване на услугата
· По пощата на адрес: гр. Сливен, ул. "Димитър Добрович" № 3, п.к. 8800 чрез лицензиран пощенски оператор;
· „На ръка” в Центъра за административно обслужване в Областна администрация Сливен /партерен етаж/;
· Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата;
· На електронна поща: governments@regionsliven.com
· Чрез Системата за електронен обмен на съобщения /за държавни инстиуции и ведомства/;
· Чрез Портал на електронното управление: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/oblastni+administratsii/unificirani+uslugi/1980
· Устно, за което се попълва протокол от длъжностно лице, пред което е заявена услугата.
Инетрнет адрес, на който се намира формулярът за заявяване на услугата –
https://regionsliven.com/administrativni-uslugi
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/oblastni+administratsii/unificirani+uslugi/1980
  
Необходими документи:
1. Екзекутивна документация;
2. Документ, удостоверяващ строителната стойност на обекта;
3. Документ за платена такса, освен ако плащането не е направено по електронен път.
II Проверка за редовност на заявлението
Извършва се проверка за редовност и пълнота на представените документи и обстоятелствата, удостоверени с тях. При редовни документи и комплектувана пълна преписка се преминава към следващия етап. При установени недостатъци във внесената документация заявителят се уведомява да ги отстрани. Срокът за предоставяне на административната услуга започва да тече от датата на отстраняване на нередностите. Екзекутивната документацияе подготвя за заверка като се подпечатват всички графични и текстови материали с „Одобрявам“. Проектът се представя на областния управител за подпис. Екзекутивната документация е неразделна част от издадените строителни книжа и се съхранява безсрочно в архива  на Областна администрация Сливен. Отказ се дава със заповед на областния управител, която се съобщава чрез отправяне на писмено съобщение до заинтересуваните лица.
 III Създаване на резултат от услугата
Услугата се предоставя в съответствие с правомощията на областен управител по ЗУТ на заявител, който е възложител на строежа. Предаването на екзекутивната документация се удостоверява с подпис и печат на областния управител, положен върху всички графични и текстови материали. Екзекутивната документация е неразделна част от издадените строителни книжа и се съхранява безсрочно в архива по ЗУТ на Областна администрация Сливен.
Когато строежът е изпълнен в съответствие с одобрените инвестиционни проекти, не се предава екзекутивна документация.
При установени съществени отклонения от издадените строителни книжа, областния управител е задължен да предприеме действия в съответствие с изискванията на чл. 175, ал. 3 от ЗУТ.
Отказът да се извърши услугата се дава с мотивирана заповед, която подлежи на обжалване по реда на чл. 215 от ЗУТ в 14-дневен срок от съобщаването й.
IV Предоставяне на резултата от изпълнение на услугата
Резултатът от изпълнението на услугата – заверена екзекутивна документация, се предоставя на заявителя с придружително писмо. Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата.
Възможните начини за получаване на резултата от услугата са:
· по пощата, на посочен от адресата адрес;
· на ръка в Център за административно обслужване;
· чрез лицензиран пощенски оператор за сметка на получателя;
· по електронен път, на посочен от заявителя електронен адрес;
· чрез Системата за сигурно електронно връчване;
· чрез Система за електронен обмен на съобщения /за държавни институции и ведомства/.
 V Приключване и архивиране на преписката