Заявяване на услугата:
- Лично в Центъра за административно обслужване на гражданите - Областна администрация на Софийска област, гр. София, бул. "Витоша" 6, партер (ЦАО);
- Чрез упълномощен представител в ЦАО;
- Чрез пощенски оператор;
- Устно в ЦАО, за което се съставя протокол от длъжностно лице, пред което е заявена услугата - Инетрнет адрес, на който се намира формулярът за заявяване на услугата - http://www.sofoblast.egov.bg
- По електронна поща на адрес: sofoblast@government.bg;
- Чрез Системата за електронен обмен на съобщения (за държавни инстиуции и ведомства);
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата;
- Чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги - https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/oblastni%20administratsii/unificirani%20uslugi/1983?rId=39&cP=3
(изисква се КЕП, профил в Системата за сигурно електронно връчване, инсталиран Adobe Reader).
Ниво на осигуреност – високо;
Средство за идентификация - ПИК издаден от НОИ, ПИК издаван от НАП, УКД издаван от НЗОК, КЕП;
Необходими документи:
1. Документи, удостоверяващи статута на юридическото лице, което заявява искането си за съставяне на акта за поправка за държавна собственост;
2. Актуална скица на имота - оригинал
3. Техническа характеристика на сградата, съдържаща: застроена площ, конструкция на сградата, година на построяване, етажност, ид. части от общите части на сградата и правото на строеж;
4. Актуално удостоверение за данъчна оценка на имота
5. Акт за държавна собственост
6. Документи, удостоверяващи основанието за поправка на съществуващия АДС
Документи, които администрацията събира по служебен път:
1. Копие от Акт за държавна собственост;
2. Документи удостоверяващи статута на юридическото лице.
Изпълнение на услугата:
1. Проверка за редовност на искането - по същество и пълнота на приложените документи;
2. При редовни документи и окомплектована пълна преписка, се преминава към следващия етап;
3. При непълна преписка се изпраща съобщение на заявителя за отстраняване на несъответствията. Когато в законово установения срок не се отстранят, производството се прекратява;
4. Извличане на информация и генериране на документ;
5. Преглед, подписване и подпечатване на изготвения документ;
6. Класиране на подписания документ в преписката;
7. Уведомяване на заявителя за издадения документ;
8. Приключване на преписката в деловодната система;
9. Предаване на документа на заявителя.
Резултат от услугата
Резултатът от административната услуга се издава от Областен управител
Начини на получаване на резултата от услугата:
- На ръка в ЦАО;
- По пощата, на посочен от адресата адрес;
- Чрез лицензиран пощенски оператор за сметка на получателя;
- По електронен път, на посочен от заявителя електронен адрес;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване;
- Чрез Система за електронен обмен на съобщения (за държавни институции и ведомства).