Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Медицински дейности"
Адрес: обл. Кърджали, общ. Кърджали, гр. Кърджали, ул."Ген.Вл.Стойчев" №2, п.к. 6600
Код за междуселищно избиране: 0361
Телефон за връзка: 63568, стационарен телефон, съгласно националните тарифи на "БТК" ЕАД
Факс: (0361)62095, стационарен телефон, съгласно националните тарифи на "БТК" ЕАД
Адрес на електронна поща: rzi.kj@rzi-kardjali.com
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работно време: 8.30 - 12.00 и 12.30 - 17.00 часа от понеделник до петък.
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Кърджали, общ. Кърджали, гр. Кърджали, ул."Ген. Вл. Стойчев" №2, п.к. 6600
Код за междуселищно избиране: 0361
Телефон за връзка: 60273, стационарен телефон, съгласно националните тарифи на "БТК" ЕАД
Факс: (0361)62095, стационарен телефон, съгласно националните тарифи на "БТК" ЕАД
Адрес на електронна поща: rzi.kj@rzi-kardjali.com
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работно време: 8:30 часа до 17:00 часа без прекъсване от понеделник до петък.
Издаване на становище за недостатъчност на специалисти по дадена специалност при сключване на договор с РЗОК за осъществяване на специализирана извънболнична помощ 2023І. Правно основание:
•чл. 81 от Закон за лечебните заведения
•чл. 62 от Закон за здравното осигуряване
ІІ. Характеристика:
Цел:
Целта на настоящата процедура е да се укаже реда и условията за издаване на Удостоверение за недостатъчност на медицински специалисти по дадена медицинска специалност, удостоверяващо че в същото населено място няма регистрирани лечебни заведения за извънболнична специализирана помощ по съответната специалност или регистрираните медицински специалисти са недостатъчни и лицата могат да сключат договор с Националната здравноосигурителна каса.
Дефиниция на основните понятия и институти, които се използват в настоящото описание на административната услуга
Лекари и лекари по дентална медицина с основна или профилна медицинска специалност, които работят в лечебно заведение за болнична помощ по чл. 9 от ЗЛЗ или други лечебни заведения по чл. 10 от ЗЛЗ, могат да:
1. регистрират индивидуална практика за извънболнична специализирана помощ, ако в същото населено място няма регистрирана такава или регистрираните лица от същата основна или профилна специалност са недостатъчни. Преценката за недостатъчност се прави от директора на регионалния център по здравеопазване. В тези случаи лицата могат да сключат договор с Националната здравноосигурителна каса;
2. регистрират индивидуална практика за извънболнична специализирана помощ извън случаите по т. 1.
3. работят по договор с групова практика за специализирана извънболнична помощ, с диагностично-консултативни и медицински центрове, със самостоятелни медико-диагностични лаборатории, и с лечебни заведения за болнична помощ по чл. 9. Националната здравноосигурителна каса може да сключи договори с лечебните заведения за извънболнична помощ за специалностите, заети от специалисти, работещи в болнични заведения, ако са изпълнени условията на чл. 62 от Закона за здравното осигуряване. Преценката за недостатъчност се прави от директора на Регионална здравна инспекция.
ІІІ. Процедура по издаване на Удостоверение за недостатъчност по чл.81 от ЗЛЗ за извършване на извънболнична помощ.
Компетентен орган:
Директорът на Регионална здравна инспекция – Кърджали.
Заявител:
Всички лекари и лекари по дентална медицина с медицинска специалност, които работят в лечебно заведение за болнична помощ по чл. 9 или лечебни заведения по чл. 10 от Закона за лечебните заведения и имат регистрирана индивидуална практика за специализирана извънболнична медицинска помощ на територията на област Кърджали.
Ръководителите на лечебни заведения за специализирана извънболнична медицинска помощ, в които работят лекари, имащи трудов договор и с лечебно заведение за болнична помощ или с лечебно заведение по чл.10 от ЗЛЗ.
Необходими документи:
•Справка на РЗОК за броя сключени към момента, договори с лекари-специалисти по специалностите, посочени в искането, както и определената в договорите с тях седмична натовареност (часове), не по-малко от 5 часа седмично, в които лекарите и лекарите по дентална медицина следва да работят в лечебни заведения по ал. 1, т.1 и 3.
Срок за предоставяне:
•До 14 дни от подаване на искането.
Вътрешен ход на процедурата:
В деня на постъпване на искането от РЗОК същото се регистрира в деловодната система от главен специалист в центъра за административно обслужване на РЗИ.
Главен специалист в център за административно обслужване след и съобразно резолюцията на директора на РЗИ–Кърджали предава документите на директор дирекция МД за негова резолюция към отговорния за процедурата главен инспектор в дирекция МД за изготвяне на преценката .
В срок от 14 дни, главен инспектор дирекция „Медицински дейности“ дава мотивирана преценка в зависимост от потребностите от медицинска помощ съгласно предписанието на чл. 81, ал. 3 от Закона за лечебните заведения-преценката за недостатъчност по ал. 1, т. 1 и ал. 2 от ЗЛЗ се извършва в зависимост от потребностите от медицинска помощ съгласно Националната здравна карта по актуална методология в указания на МЗ.
Удостоверението се подготвя в два екземпляра – за заявителя и втори за съгласуване с главен инспектор и директор на дирекция „Медицински дейности”, след което се представят за подпис от директора на РЗИ.
В 14 – дневен срок от датата на постъпване на искането, готовият документ служебно се изпраща на РЗОК - Кърджали от центъра за административно обслужване.
Цялата служебна преписка се съхранява в дирекция „Медицински дейности” в досие на съответното лечебното заведение.
Отказ за издаване на удостоверение за недостатъчност.
При липса на недостатъчност или непълнота на изискуемите документи и неотстраняването й в указания срок, директорът на РЗИ-Кърджали прави мотивиран отказ за издаване на Удостоверение за недостатъчност като уведомява писмено заявителя за това.
Отказът подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
Начини на заявяване на услугата:
•На място в центъра за административно обслужване - гр. Кърджали, ул. “Ген. Вл. Стойчев” № 2;
•По пощата/лицензиран пощенски оператор.
По електронен път:
•По електронна поща - rzi.kj@rzi-kardjali.com;
•Чрез Системата за електронен обмен на съобщения /за държавни институции и ведомства;
•Чрез Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата.
Права и задължения на регистрираните лица:
Издаването на Удостоверение за недостатъчност дава право на лекарите или лекарите по дентална медицина с придобита специалност, които работят в лечебно заведение за болнична помощ по чл. 9 или лечебно заведение по чл. 10 от Закона за лечебните заведения и имат регистрирана индивидуална практика или работят по договор с други лечебни заведения за специализирана извънболнична медицинска помощ, да сключат договор с НЗОК.
Срок за валидност на удостоверението за недостатъчност:
Удостоверението за недостатъчност е в сила до подписването на нов Национален рамков договор или прекратяване на сключения договор между специалистите или съответните лечебни заведения с НЗОК.
Основания и ред за прекратяване действието на Удостоверението за недостатъчност:
Издаденото удостоверение за недостатъчност се прекратява при постъпило в РЗИ -Кърджали искане от специалиста или съответното лечебно заведение за специализирана извънболнична помощ.
Прекратяването на издадено Удостоверение за недостатъчност се извършва с писмена заповед на директора на РЗИ - Кърджали, в която се посочва датата, от която се прекратява действието му.
Такси или цени на услугата, включително при предоставяне по електронен път, основание за тяхното определяне и начини на плащане.
Не се заплаща за услугата.
Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата: Министърът на здравеопазването.
Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата.
По реда и в сроковете, регламентирани с Административнопроцесуалния кодекс.
Начини на получаване на резултата от услугата.
В искането си директорът на РЗОК може да уточни предпочитаният от него начин за получаване по електронен път, като възможността за изпращане на хартиен носител се изключва предвид задължението за всички администрации да обменят документи помежду си единствено по електронен път в сила от 1 ноември 2018 година. В случай, че начинът на получаване не е уточнен, удостоверението ще бъде изпратено чрез средата за електронен обмен на документи.
Закон за лечебните заведения
Закон за здравното осигуряване
Не се заплаща за услугатаНе са предвидени такси за издаване на Удостоверение за недостатъчност.