Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, бул.Витоша №6, п.к. 1040
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)930 1801
Факс: 02/988 3484
Адрес на електронна поща: sofoblast@government.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:30 до 17:30, Центърът за административно обслужване работи без прекъсване в рамките на указаното работно време.
1963 Справки по регистри и книги за имоти - частна и публична държавна собственостЗаявяване на услугата:
- Лично в Центъра за административно обслужване на гражданите - Областна администрация на Софийска област, гр. София, бул. "Витоша" 6, партер (ЦАО);
- Чрез упълномощен представител в ЦАО;
- Чрез пощенски оператор;
- Устно в ЦАО, за което се съставя протокол от длъжностно лице, пред което е заявена услугата - Инетрнет адрес, на който се намира формулярът за заявяване на услугата - http://www.sofoblast.egov.bg
- По електронна поща на адрес: sofoblast@government.bg;
- Чрез Системата за електронен обмен на съобщения (за държавни инстиуции и ведомства);
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата;
- Чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги - https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/oblastni+administratsii/unificirani+uslugi/1963
(изисква се КЕП, профил в Системата за сигурно електронно връчване, инсталиран Adobe Reader).
Ниво на осигуреност – високо;
Средство за идентификация - ПИК издаден от НОИ, ПИК издаван от НАП, УКД издаван от НЗОК, КЕП.
Необходими документи:
1. Документ, обосноваващ правен интерес от административната услуга;
2. Писмена информация за акт за държавна собственост (ако заявителят разполага с информацията);
3. Писмена информация за заповед за отписване на имота от актовите книги за държавна собственост по реда на ЗДС (ако заявителят разполага с информацията);
4. Пълномощно с нотариална заверка на подписа или договор за правна защита и съдействие (при необходимост);
5. При необходимост могат да бъдат изисквани и други документи, които са от значение за извършване на административната услуга.
Изпълнение на услугата:
Административната услуга се предоставя в срок от 7 дни.
Процедурата по предоставяне на административната услуга включва:
1. Приемане на документите;
2. Регистриране на заявление в деловодната система;
3. Въвеждане на данните от заявлението, сканиране и прикачване на приложени документи;
4. Резолиране на заявлението и насочване към изпълнител;
5. Проверка за редовност и пълнота на заявлението за предоставяне на административната услуга;
6. Изготвяне и изпращане на съобщение за нередовност и непълнота на заявлението за предоставяне на административна услуга (ако такива са установени) до заявителя;
7. Извличане на информация и генериране на документ;
8. Преглед, подписване и подпечатване на изготвения документ;
9. Класиране на подписания документ в преписката;
10. Уведомяване на заявителя за издадения документ;
11. Приключване на преписката в деловодната система;
12. Предаване на документа на заявителя.
Резултат от услугата
Административната услуга се издава от Областен управител
Начини на получаване на резултата от услугата:
- На ръка в ЦАО;
- По пощата, на посочен от адресата адрес;
- Чрез лицензиран пощенски оператор за сметка на получателя;
- По електронен път, на посочен от заявителя електронен адрес;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване;
- Чрез Система за електронен обмен на съобщения (за държавни институции и ведомства).
Закон за държавната собственост
Не се заплаща за услугатаНе се заплаща за услугата.