Заявяването на административната услуга може да бъде направено:
- лично  в деловодството (ЦИУ) в общинска администрация Кресна, гр. Кресна, ул. Македония №96;
- чрез упълномощен представител в деловодството (ЦИУ) в общинска администрация Кресна, гр. Кресна, ул. Македония №96;
-  чрез пощенски оператор на адреса посочен в заявлението;
- устно  в деловодството (ЦИУ) при съставяне на Протокол за устно заявена административна услуга;
- по електронен път, съгласно Наредбата за общите изисквания към информационните системи, регистри и електронните административни услуги.
 Необходими документи:
- заявление по образец;
·         Документ за собственост;
·         Виза за проектиране по чл.140 от ЗУТ /задължителна по чл.140(3) от ЗУТ/;
·         Проекти в 3 екземпляра за следните части:
- архитектура;
- конструкции;
- В и К;
- Ел;
- О и В / когато е необходимо/
- вертикална планировка с трасировъчен план;
- проект за организиране на движението /когато е необходим/;
- пожарна безопасност /когато е необходим/;
- проект за енергийна ефективност /когато е необходим/;
- план за безопасност и здраве, включително, тротоара за строителна площадка, скица с обозначение на сградите, които ще останат временно в срока на строежа;
- план за управление на строителните отпадъци /когато е необходим/;
    -доклад за оценка за съответствието по част  на енергийната ефективност
      - инженерно-геоложки доклад /когато е необходим/;
·         Становище на РИОСВ – Благоевград;
·         Съгласуване /становища/ от: РС „ПБЗН”-гр.Сандански, РЗИ-Благоевград, Агенция по храните /когато е необходимо/.
·         Предварителни договори с експлоатационните дружества /ЧЕЗ и В и К и др./
·         Доклад за оценка на съответствието на проектите с нормативни изисквания от консултантска фирма, задължителен за обект І, ІІ и ІІІ категория.
 
 - платена такса по един от следните начини: по банкова сметка  Интернешънъл Асет банк офис гр.Кресна, IBAN: BG08IABG74588401242700,  BIC: IABGBGSF, вид плащане 448001 – такса за технически услуги; 
в брой  на гише в деловодството (ЦИУ);
с банкова карта на гише в МДТ;
 
 Процедура по проверка на необходимите документи:
- удостоверяване на самоличността;
- проверка за попълнени реквизити  и подпис на заявителя;
- проверка в информационната система за наличие или липса на задължения .
 
 Изпълнение:
Изпълнението на услугата се извършва в зависимост от заявения вид  на услугата:
·         Обикновена услуга – 30 дни при изготвяне на оценка по чл.142, ал.6, т.1 от ЗУТ;
·         14 дни при изготвяне на оценка по чл.142, ал.6, т.2 от ЗУТ;
 
Получаване на документа.
Документът се получава по начин, изрично заявен от потребителя на услугата, посочено в заявлението:
-          Лично в деловодството (ЦИУ), след удостоверяване на самоличността;
-          Чрез лицензиран пощенски оператор,  на посочения в заявлението адрес;
-          От упълномощен представител, след представяне на пълномощно и удостоверяване на самоличността;
-          по електронен път, съгласно Наредбата за общите изисквания към информационните системи, регистри и електронните административни услуги.