Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, бул.Витоша №6, п.к. 1040
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)930 1801
Факс: 02/988 3484
Адрес на електронна поща: sofoblast@government.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:30 до 17:30, Центърът за административно обслужване работи без прекъсване в рамките на указаното работно време.
Приложения към заявлението: Заявяването на административната услуга може да бъде направено:
- лично в Центъра за административно обслужване на гражданите - Областна администрация на Софийска област, гр. София, бул. "Витоша" 6, партер;
- чрез упълномощен представител в Центъра за административно обслужване на гражданите - Областна администрация на Софийска област,
гр. София, бул. "Витоша" 6, партер;
- Чрез пощенски оператор;
- Устно в ЦАО при съставяне на Протокол за устно заявена админстративна услуга;
Заявяването на административната услуга може да бъде направено и по електронен път:
- Със заявление по електронна поща;
- Чрез Системата за електронен обмен на съобщения;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване;
- Чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги.
СПИСЪК С НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ ЗА ИЗДАВАНЕ НА УДОСТОВЕРЕНИЕ ЗА
НАЛИЧИЕ ИЛИ ЛИПСА НА ПРЕТЕНЦИИ ЗА ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА СОБСТВЕНОСТТА ВЪРХУ ИМОТ
1. Документ за извършено плащане за услугата - на основание чл. 82а от ЗДС – оригинал;
2. Документи, обуславящи правен интерес от исканото удостоверение (документ за собственост, документ за учредени вещни права и др.);
3. Актуална скица за имота, издадена от компетентен орган (общинска администрация, общинска служба по земеделие, Агенция по геодезия, картография и кадастър) – оригинал;
4. Удостоверение за пълна или частична идентичност на имота по действащия план с идентификацията му по предходни регулационни и кадастрални планове;
5. Надлежно заверено копие от разписен лист за съответния имот – от общинската администрация;
6. Актуално удостоверение за наследници (при необходимост);
7. Пълномощно с нотариална заверка на подписа или договор за правна защита и съдействие (при необходимост);
8. При необходимост могат да бъдат изисквани и други документи, които са от значение за извършване на административната услуга.
Забележка: Всички документи се представят в оригинал или заверено копие, съобразно горния списък. Актуални скици за имоти се представят в оригинал от заявителя. Нотариални актове и други документи за собственост и вещни права се представят в копие от заявителя.
Закон за държавната собственост
За услугата се заплаща фиксирана цена в зависимост от вида:За обикновена услуга 15 лв.
За бърза услуга 22.5 лв.
Таксата за издаване на удостоверение се заплаща при подаване на искането. Срокът за издаване на удостоверението започва да тече от деня, следващ датата на завеждане на искането, комплектувано с документи, необходими за извършване на исканата услуга и за платената такса. Срокът изтича в края на работното време на последния ден от срока. Когато искането не е комплектувано със съответните документи, срокът започва да тече от датата на отстраняване на непълнотите или нередовностите.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път