Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, бул.Витоша №6, п.к. 1040
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)930 1801
Факс: 02/988 3484
Адрес на електронна поща: sofoblast@government.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:30 до 17:30, Центърът за административно обслужване работи без прекъсване в рамките на указаното работно време.
Приложения към заявлението: Заявяването на административната услуга може да бъде направено:
- лично или чрез упълномощен представител в Звеното за административно обслужване
- чрез пощенски оператор;
- устно в Звеното за административно обслужване при съставяне на Протокол за устно заявена административна услуга.
Заявяването на административната услуга може да бъде направено и по електронен път:
- Със заявление по електронна поща;
- Чрез Системата за електронен обмен на съобщения;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване;
- Чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги.
СПИСЪК С НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ ЗА ИЗДАВАНЕ НА УДОСТОВЕРЕНИЕ
ЗА НАЛИЧИЕ ИЛИ ЛИПСА НА АКТ ЗА ДЪРЖАВНА СОБСТВЕНОСТ
1. Документ за извършено плащане за услугата - на основание чл. 82а от ЗДС – оригинал;
2. Документи, обуславящи правен интерес от исканото удостоверение (документ за собственост, документ за учредени вещни права и др.);
3. Актуална скица за имота, издадена от компетентен орган (общинска администрация, общинска служба по земеделие, Агенция по геодезия, картография и кадастър) – оригинал;
4. Удостоверение за пълна или частична идентичност на имота по действащия план с идентификацията му по предходни регулационни и кадастрални планове;
5. Надлежно заверено копие от разписен лист за съответния имот – от общинската администрация;
6. Актуално удостоверение за наследници (при необходимост);
7. Пълномощно с нотариална заверка на подписа или договор за правна защита и съдействие (при необходимост);
8. При необходимост могат да бъдат изисквани и други документи, които са от значение за извършване на административната услуга.
Забележка: Всички документи се представят в оригинал или заверено копие, съобразно горния списък. Актуални скици за имоти се представят в оригинал от заявителя. Нотариални актове и други документи за собственост и вещни права се представят в копие от заявителя. След издаване на удостоверение, внесените от заявителя документи се връщат.
Закон за държавната собственост
Граждански процесуален кодекс
За услугата се заплаща фиксирана цена в зависимост от вида:За обикновена услуга 10 лв.
За бърза услуга 15 лв.
Срок за извършване на услугата:
1. Обикновена услуга – в срок от 7 работни дни – 10 лева за всеки имот;
2. Бърза услуга – в срок до 3 работни дни – 15 лева – за всеки имот.
Забележка: Таксата за издаване на удостоверение се заплаща при подаване на искането. Срокът за издаване на удостоверението започва да тече от деня, следващ датата на завеждане на искането, комплектовано с документи, необходими за извършване на исканата услуга и за платената такса. Срокът изтича в края на работното време на последния ден от срока. Когато искането не е комплектовано със съответните документи, срокът започва да тече от датата на отстраняване на непълнотите или нередовностите.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
По електронен път